• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_7058.jpeg
Jag använder telefonen som skärm så det är den jag vill ska ha carplay om det går att lösa. Vill inte ha fler enheter än telefonen,

Waze har i genväg till musikspelare. Och varning för konstaplar. :)
Tror inte apple kommer släppa nån carplay-app. Dom vill tjäna pengar på att sälja den till bil- och mc-tillverkarna. Fast än så länge är det väl bara Honda som nappat på hojsidan?
Kör alltid med Waze, och den kan man ha igång samtidigt som Detecht så då får man både varningar och kan spara rutter med Detecht.
Jag brukar styra musiken med Siri i min Cardo och det funkar bra så länge man vet vad man ska säga.

Det går väl köra split screen på Iphone också, får nog läsa på hur man gör det också... :)
------------------
Idag blev det lite garagestäd igen. Väldigt rent nu efter vintern... Men shoppade på Blocket och fixade förvaring för lite prylar, helt klart bra 400:- investerade:

IMG_2486.jpeg

Trodde problemet var att carplay inte tillåter att koppla upp till fler enheter. Dvs. det inte har med BT att göra.
Det går att lösa på två sätt.
1: Koppla telefonen till Carplay-enheten. Välj sedan hjälmen som ljudkälla.
2: Koppla telefonen till CarPlay och välj hjälmen som ”ljud ut” på carplay-enheten.

Har hunnit med två kortsvängar senaste veckan så nu är premiären officiellt igång. Någon här som har koll på huruvida det påverkar garantin om man byter katten mot raka rör? Jag köpte den förvisso från återförsäljare med slip on, men det är ju en annan sak då det inte påverkar mottrycket lika mycket. Bäst går väl hojen om man mappar om den efter att man tar bort katalysatorn, men då förstår jag att garanti är körd. Bifogar bild från premiärturen. Hojen i fråga är en Ducati Monster om det har betydelse för garantifrågan.
IMG_9902.jpeg

Har hunnit med två kortsvängar senaste veckan så nu är premiären officiellt igång. Någon här som har koll på huruvida det påverkar garantin om man byter katten mot raka rör? Jag köpte den förvisso från återförsäljare med slip on, men det är ju en annan sak då det inte påverkar mottrycket lika mycket. Bäst går väl hojen om man mappar om den efter att man tar bort katalysatorn, men då förstår jag att garanti är körd. Bifogar bild från premiärturen. Hojen i fråga är en Ducati Monster om det har betydelse för garantifrågan.
IMG_9902.jpeg
Ser lovande ut, läskigt grått däremot :)
Har du garanti kvar från Ducati? Då kan du bara behålla den om du installerar via dom. Tror däremot inte att dom har så mycket att erbjuda men är osäker på just Monster. De kommer väl med Termis va? Då bör de också ha mapp för öppet system. Min kompis satte på raka rör på sin SP... Men du verkar ha SC CR-T på din?
Prata med dom och fråga, vissa är nitiska men vissa är mer öppensinnade.

Ser lovande ut, läskigt grått däremot :)
Har du garanti kvar från Ducati? Då kan du bara behålla den om du installerar via dom. Tror däremot inte att dom har så mycket att erbjuda men är osäker på just Monster. De kommer väl med Termis va? Då bör de också ha mapp för öppet system. Min kompis satte på raka rör på sin SP... Men du verkar ha SC CR-T på din?
Prata med dom och fråga, vissa är nitiska men vissa är mer öppensinnade.
Jag vet inte om garantin är från Ducati eller Italia Bike Center men jag köpte hojen i fjol(det är en -22) med 58 mil på mätaren så då ingick garanti i köpet, två år om jag inte minns helt fel. Jo visst går det säkert att låta auktoriserad firma montera ett helsystem från Termi, men då snackar vi en kostnad på typ 10 ggr så mycket som att själv skruva dit en modellanpassad bit rostfritt😅 hänger inte riktigt med i lingot märker jag, SC CR-T?😆 bifogar bild där skorstenen syns lite bättre.

Ja jag ringer väl Chrisse på IBC, han har varit riktigt bra hittills. Det har dom allihop där inne förresten. Inte förvånad att dom blev årets återförsäljare 2024 igen.
IMG_7854.jpeg

Nu fick jag hem mitt system fixat så som jag ville ha det. Jag är jättenöjd och tycker det passar hojen perfekt:

IMG_2552.jpeg
IMG_2555.jpeg

Eftersom jag inte fick ner ljudet så mycket med förra db-killer-lösningen så gick jag all-in denna gången.
Blev för mycket dämpning så nu är de isär igen så ska jag testa lite nya lösningar och hoppas på rätt träff framåt :)

Jag vet inte om garantin är från Ducati eller Italia Bike Center men jag köpte hojen i fjol(det är en -22) med 58 mil på mätaren så då ingick garanti i köpet, två år om jag inte minns helt fel. Jo visst går det säkert att låta auktoriserad firma montera ett helsystem från Termi, men då snackar vi en kostnad på typ 10 ggr så mycket som att själv skruva dit en modellanpassad bit rostfritt😅 hänger inte riktigt med i lingot märker jag, SC CR-T?😆 bifogar bild där skorstenen syns lite bättre.

Ja jag ringer väl Chrisse på IBC, han har varit riktigt bra hittills. Det har dom allihop där inne förresten. Inte förvånad att dom blev årets återförsäljare 2024 igen.
IMG_7854.jpeg

Burkarna heter CR-T och är från SC project :)
Dom löser det åt dig. Eftersom du har köpt hojen där så lär de ta hand om dig. Den kommer låta riktigt bra utan katten!

Kunde inte motstå denna behövdes ingen direkt övertalning när jag vart erbjuden köpa slog jag till direkt...
idag64.jpg

Ja absolut inte den största eller tyngsta motorcykeln vi snackar 49cc fullmatad hysterisk kulighet med kanske 3-4hk?? Och en toppfart
på svindlande 50-55km.... Men va tusan svårt få mer kul på hjul. Hade en sådan som mitt andra fordon fast en gul som jag fick vid 9års ålder.
Visst fick en höghjulig Yamaha YZ80 bara några månader senare men minns den lilla gula maskinen med stor glädje...

Just detta exemplar fick jag köpt loss från ett dödsbo och den kommer kräva en helrenovering. Men nu först blir det bara få den körbar(igen)
Läses fick startat den och ett varv i trädgården i lördags men sen lade tyvärr tändningen av..
Men idag kom delar för fixa den saken.
idag77.jpg
Tog inga chanser allt i tändväg inkl nytt tändlås men viktigast en fingängad avdragare.
För tanken är åka eller snarare bli ifrån åkt på mopedrally 1a maj. Visst "MC" men bra långsam bland
alla vältrimmade mopeder och gubbar som hänger på mopedrallyn haha..

Jaja planen är som sagt åkbar så fort som möjligt eller typ i 50knyck i alla fall. Sedan ska de trasslas med få tillbaks den in i registret.
Nummerplåten tillhör numer en Audi. Men skrivet kvitto och nummerplåten ska duga för få till en ursprungskontroll och in i registret igen.
Till vintern blir de i alla fall helrenovering och ut i vår som gul kul och besiktad..

I övrigt fått lackerat grabbens kåpor efter hans fadäs vart riktigt bra och han är nöjd...
(även konstaterat att gubben själv för gammal ligga över tankar)
idag76.jpg
klart trevligare än före i alla fall..
idag49.jpg

Senast ändrad:
Soligt men svinkallt.
Nöjer mig med att få framhjulet på plats.

Det blev Michelin till slut då de har bäst våtegenskaper.
I det torra funkar det mesta för min fart, så vått är viktigast.
1000042827.jpg

(Hjulen i bakgrunden ska sitta på nått annat som just nu får nya bromsskivor)

Tillbaka
Topp