• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_8269.jpeg

Dessa såg ju bättre ut också.
Ja de var faktiskt snygga.

Problemet med de andra ni länkat är att då måste man köra med speglar på styrändan, vilket jag inte tycker passar på en sporthoj.
 
Ja de var faktiskt snygga.

Problemet med de andra ni länkat är att då måste man köra med speglar på styrändan, vilket jag inte tycker passar på en sporthoj.
Jag gillar styrändsbackspeglar på alla hojar men det är ju såklart en smaksak. Kul med ny hoj och att leta delar som gör hojen personlig!
 
Vad tänker ni med kylarskydd? Är inte kylaren i plog nog eller är det en utseendegrej? Det verkar vara ett poppis tillbehör.
Fått rekomendationer (av @MrJL bla.) men det verkar bero väldigt mycket på vem man frågar. Har polare som kört bra mycket längre än mig men aldrig haft problem med kylarskador av stenskott.
Kostar dock bara en tusing så tänker att jag kan lika gärna slänga på ett.
 
Äntligen ok pris för däck:
Det var billigt. Vet du något om dom är seriösa och har färska däck?

Vad tänker ni med kylarskydd? Är inte kylaren i plog nog eller är det en utseendegrej? Det verkar vara ett poppis tillbehör.
Det är en billig försäkring mot sten som i värsta fall förstör kylaren... Lätt att hålla rent också.
Går såklart att köra utan också om man vill det :)
 
Finsk firma som skickar från tyskland tydligen. Har beställt nya ostar till min, får se vad som kommer.

Tror inte att det är några problem. Jag brukar ju köpa från XLmoto och då kommer det från EU någonstans. Men har varit väldigt färska, bara några veckor efter produktion. Men de är ju mycket dyrare än dom. Vad blev det för några?

Enklare rengöring gör det nästan värt för bara det 😅

Och de är svarta så har man inte en svart kylare så ser man också coolare ut på kiosken :D
 
Tror inte att det är några problem. Jag brukar ju köpa från XLmoto och då kommer det från EU någonstans. Men har varit väldigt färska, bara några veckor efter produktion. Men de är ju mycket dyrare än dom. Vad blev det för några?



Och de är svarta så har man inte en svart kylare så ser man också coolare ut på kiosken :D
Supercorsa SP V4
 
Dags för ny hoj! Tog körkort förra året på MT07 och köpte sedan en Svartpilen 401. Har precis sålt den och är på jakt efter nästa hoj. Funderar på en street triple. Läser man på forum (med jänkare) rekommenderar de inget över 250 cc. Å andra sidan går de i bästa fall en tre dagars utbildning. Hur tänkte ni när ni var nybörjare? Gå från 40hk till drygt 100hk är ett rätt stort kliv. Är det bara att hoppa upp på hojen och ta det jäkligt lugnt? Ska självklart provköra.. men är det stora hoppet ett problem om man kör med sunt förnuft.
 
Dags för ny hoj! Tog körkort förra året på MT07 och köpte sedan en Svartpilen 401. Har precis sålt den och är på jakt efter nästa hoj. Funderar på en street triple. Läser man på forum (med jänkare) rekommenderar de inget över 250 cc. Å andra sidan går de i bästa fall en tre dagars utbildning. Hur tänkte ni när ni var nybörjare? Gå från 40hk till drygt 100hk är ett rätt stort kliv. Är det bara att hoppa upp på hojen och ta det jäkligt lugnt? Ska självklart provköra.. men är det stora hoppet ett problem om man kör med sunt förnuft.
Tog kortet på en RS660 med 100hk. Inget problem alls i Sverige med de hårda kraven som finns för att få kortet. Bara att hoppa upp och köra, så länge du inte kollar på 180hk+
 
Tog kortet på en RS660 med 100hk. Inget problem alls i Sverige med de hårda kraven som finns för att få kortet. Bara att hoppa upp och köra, så länge du inte kollar på 180hk+
Thanks. Hade den känslan. Men blev ändå lite fundersam efter några youtube klipp och forumposter. Nu fortsätter jag leta street triple 😊
 
Dags för ny hoj! Tog körkort förra året på MT07 och köpte sedan en Svartpilen 401. Har precis sålt den och är på jakt efter nästa hoj. Funderar på en street triple. Läser man på forum (med jänkare) rekommenderar de inget över 250 cc. Å andra sidan går de i bästa fall en tre dagars utbildning. Hur tänkte ni när ni var nybörjare? Gå från 40hk till drygt 100hk är ett rätt stort kliv. Är det bara att hoppa upp på hojen och ta det jäkligt lugnt? Ska självklart provköra.. men är det stora hoppet ett problem om man kör med sunt förnuft.
Beror på hur man är som person. Man vänjer sig väldigt fort vid den effekt man har att tillgå. Däremot är det lätt att bli fartblind och överskatta sin egen förmåga i början. Hoj med många hk och kåpa kan vara lurigt i början om man är lagd åt det galna hållet.
 
Beror på hur man är som person. Man vänjer sig väldigt fort vid den effekt man har att tillgå. Däremot är det lätt att bli fartblind och överskatta sin egen förmåga i början. Hoj med många hk och kåpa kan vara lurigt i början om man är lagd åt det galna hållet.
Kan tänka mig det. Jag är egentligen inte ute efter hästkrafterna... De hojar jag tycker är snygga råkar ha +100 hk.
 
Dags för ny hoj! Tog körkort förra året på MT07 och köpte sedan en Svartpilen 401. Har precis sålt den och är på jakt efter nästa hoj. Funderar på en street triple. Läser man på forum (med jänkare) rekommenderar de inget över 250 cc. Å andra sidan går de i bästa fall en tre dagars utbildning. Hur tänkte ni när ni var nybörjare? Gå från 40hk till drygt 100hk är ett rätt stort kliv. Är det bara att hoppa upp på hojen och ta det jäkligt lugnt? Ska självklart provköra.. men är det stora hoppet ett problem om man kör med sunt förnuft.
Gick från mt07 till MT10 (75 > 160hk), galet var förnamnet men man vänjer sig fort som @yonsson nämner. Har 122hk i 890r nu och har roligare än på 160hk.

Ta det lugnt i början, gå på smc kurser - väldigt lärorikt med broms, kurvtagning osv.
 
Dags för ny hoj! Tog körkort förra året på MT07 och köpte sedan en Svartpilen 401. Har precis sålt den och är på jakt efter nästa hoj. Funderar på en street triple. Läser man på forum (med jänkare) rekommenderar de inget över 250 cc. Å andra sidan går de i bästa fall en tre dagars utbildning. Hur tänkte ni när ni var nybörjare? Gå från 40hk till drygt 100hk är ett rätt stort kliv. Är det bara att hoppa upp på hojen och ta det jäkligt lugnt? Ska självklart provköra.. men är det stora hoppet ett problem om man kör med sunt förnuft.
Bra ide är också att köra med inställningen att alla andra i trafiken är idioter 😬
 
Dags för ny hoj! Tog körkort förra året på MT07 och köpte sedan en Svartpilen 401. Har precis sålt den och är på jakt efter nästa hoj. Funderar på en street triple. Läser man på forum (med jänkare) rekommenderar de inget över 250 cc. Å andra sidan går de i bästa fall en tre dagars utbildning. Hur tänkte ni när ni var nybörjare? Gå från 40hk till drygt 100hk är ett rätt stort kliv. Är det bara att hoppa upp på hojen och ta det jäkligt lugnt? Ska självklart provköra.. men är det stora hoppet ett problem om man kör med sunt förnuft.
Jag har en street triple R från -12.
Lätt, smidig med bra chassi och bromsar (från Daytona).
Tycker inte effekten är svår att hantera på något sätt, men det är klart det klart det kan gå fort, men det kan det med en 401a oxå.

Edit: den är från 2012, inte 2003. Hjärnan ur funktion på gymmet.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp