• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Har köpt två hojar från CEC och varit väldigt nöjd med bemötandet båda gångerna. Har fått schysst pris också. Kanske beror på vem man har kontakt med.
Köpte sambons hoj där och har även frågat efter offert på inbyte.
Två olika säljare men samma dåliga kommunikation.
Finns säkert bättre säljare än dessa dock.
Allt är iaf bättre än Probike 😂

Prata med Andreas nästa gång, han är säljchef. Jobbade typ dygnet runt förra våren så lite förståelse får man ha.

Andreas har tagit över begagnatförsäljningen och flyttat till nedervåningen. Men han är också ansvarig för Falkenbergsbutiken.

De levererar dessutom ut 50 hojar i veckan just nu.

Ingen ursäkt men CEC har nog lite för mycket att göra nu.

Jag har handlat 3 cyklar där de senaste åren (inte bytt in något iofs) och alltid varit nöjd med bemötandet. Dock behöver man åka dit för att påminna dem ibland…

Andreas har tagit över begagnatförsäljningen och flyttat till nedervåningen. Men han är också ansvarig för Falkenbergsbutiken.

De levererar dessutom ut 50 hojar i veckan just nu.

Ingen ursäkt men CEC har nog lite för mycket att göra nu.

Jag har handlat 3 cyklar där de senaste åren (inte bytt in något iofs) och alltid varit nöjd med bemötandet. Dock behöver man åka dit för att påminna dem ibland…
Säger inte att CEC är dåliga, tvärtom är jag väldigt glad att nu kunna köra service hos dem.
Men kommunikationen är inget nytt, och heller inget som bara gäller dem. Ibland behöver man påminna om offerter, ibland glöms det bort helt.
Kanske behöver anställa fler säljare då helt enkelt.
Har fler i bekantskapskretsen som köpt hojar genom dem och som sagt, de är definitivt bättre än de flesta handlarna.

Säger inte att CEC är dåliga, tvärtom är jag väldigt glad att nu kunna köra service hos dem.
Men kommunikationen är inget nytt, och heller inget som bara gäller dem. Ibland behöver man påminna om offerter, ibland glöms det bort helt.
Har fler i bekantskapskretsen som köpt hojar genom dem och som sagt, de är definitivt bättre än de flesta handlarna.
Jag gissar att det är en svår balansgång personalmässigt då det är nästan lika säsongsberoende som julgransförsäljning.
Skulle behövts bättre skoterföre på vintern så de kunde ta in Skidoo oxå.

Med ta le på hur mycket de säljer är det inte konstigt att det finns varierande erfarenheter. Jag gör inte så många mc-affärer, de två hojarna jag köpt senaste 4 åren är ett undantag. På CEC blir man ihågkommen med namn, får en upplevelse av en bra deal mm.

Om jag däremot jämför med Johans Mc så har jag aldrig fått något intresse av någon på Johans mc. Har varit intresserad av hojar från dem men fått svalt bemötande. Köpt skor och lite annat där och klädpersonalen är trevlig. Skulle dock antagligen inte köpa hoj där.

Jag gissar att det är en svår balansgång personalmässigt då det är nästan lika säsongsberoende som julgransförsäljning.
Skulle behövts bättre skoterföre på vintern så de kunde ta in Skidoo oxå.
Det försvarar ju i högsäsong, men inte när det är lika dåligt i lågsäsong.
Men som sagt, fortfarande handlarn i Göteborgsregionen jag helst går till.

Skall man inte köpa nytt undviker man ju gärna handlare. Mina 8 senaste hojköp är 7 privat och en av handlare. Gissa vilket köp som strulade och gav en bitter eftersmak. 😆
Hrm Probike.

Skall man inte köpa nytt undviker man ju gärna handlare. Mina 8 senaste hojköp är 7 privat och en av handlare. Gissa vilket köp som strulade och gav en bitter eftersmak. 😆
Hrm Probike.
Exakt samma erfarenhet. En enda hoj har jag köpt ny och det är den enda som strulat. Probikes bemötande runt detta var helt vedervärdigt:

"Du gör fel"
"Det ska vara så"
"Det är inget fel egentligen"

(Missljud i en transmission)

Det är ett litet helvete att kontrollera och byta öppningsshimsen, men mycket tålamod så löser det sig! Två utanför spec så nu inväntar jag nya shims.

IMG_0994.jpeg

IMG_0996.jpeg

IMG_0997.jpeg

IMG_0998.jpeg

Här är hälften av vad luftfiltret plockat med sig från min och kompisens Gotlandsresa :D
IMG_0982.jpeg

IMG_7044.jpeg

Bilagor

• IMG_7045.jpeg
    IMG_7045.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 1
Det är ett litet helvete att kontrollera och byta öppningsshimsen, men mycket tålamod så löser det sig! Två utanför spec så nu inväntar jag nya shims.

IMG_0994.jpeg

IMG_0996.jpeg

IMG_0997.jpeg

IMG_0998.jpeg

Här är hälften av vad luftfiltret plockat med sig från min och kompisens Gotlandsresa :D
IMG_0982.jpeg

IMG_7044.jpeg
Det var mycket grejen med shims som fick mig att avstå.
Rekommendationen från Ducatiklubben var att köpa en sats då man behövde så många olika och de var dyra en och en.
Har säkert blivit bättre tillgång på de 8 år som gått sedan jag grejade med det där.

Det var mycket grejen med shims som fick mig att avstå.
Rekommendationen från Ducatiklubben var att köpa en sats då man behövde så många olika och de var dyra en och en.
Har säkert blivit bättre tillgång på de 8 år som gått sedan jag grejade med det där.
Ja det är flera gånger svårare än allt annat, remmar är inga konstigheter men kräver specialverktyg. Såhär i efterhand borde jag köpt en shimssats, det var också lite knorr med att fixa shims åt mig tydligen, lite oklart varför. Men det är ett roligt jobb ändå :)

Ja det är flera gånger svårare än allt annat, remmar är inga konstigheter men kräver specialverktyg. Såhär i efterhand borde jag köpt en shimssats, det var också lite knorr med att fixa shims åt mig tydligen, lite oklart varför. Men det är ett roligt jobb ändå :)
Man ska aldrig underskatta värdet i att lära sig nya saker!
Ibland inser man att man borde låtit någon annan göra jobbet rent ekonomiskt (om man värdesätter sin egen tid), men sammtidigt kommer man ut på andra sidan med mer erfarenhet och kunskap!

Man ska aldrig underskatta värdet i att lära sig nya saker!
Ibland inser man att man borde låtit någon annan göra jobbet rent ekonomiskt (om man värdesätter sin egen tid), men sammtidigt kommer man ut på andra sidan med mer erfarenhet och kunskap!
8 timmar uppskattade Biscaya, jag och far landar nog på ca 20. Sparar kanske 8000 i rena pengar, men det är rolig tid med pappa i garaget som är mer värt.

Ni som kört nya Ducati de senaste åren, hur hårda är de med garanti?

Enligt säljaren på Bike kan de neka garanti för minsta lilla, ex om man satt på icke-original blinkers eller monterat något annat själv på hojen.
Låter som säljsnack i mina öron..
ÅF måste väl i så fall kunna bevisa att felet är pga. monteringen?
Kör en Monster från -22. Nu har jag visserligen inte bytt nått själv på den. Köpte den från ÅF med 57 mil på mätaren och med lite eftermonterat. I mitt fall när det handlat om garantiärenden har verkstaden själva bytt tillbaka till orginalgrejer inför fotografering i ärendet, just för att det är lite grinigt från centralt håll. Jag va inne och surrade med dom inför att eventuellt göra en decat och dom sa att motorgarantin ryker i samma ögonblick som man mappar om den, men all annan garanti är fortfarande aktiv. De tog som exempel att om ett hjullager skär så kommer inte Ducati sätta sig på tvären för att ta det på garanti bara för att katten är borta och hojen är mappad. Så allt utom programmering går ju i värsta fall att återställa utan att det syns innan man rullar in till verkstan med sin reklamation.

Kör en Monster från -22. Nu har jag visserligen inte bytt nått själv på den. Köpte den från ÅF med 57 mil på mätaren och med lite eftermonterat. I mitt fall när det handlat om garantiärenden har verkstaden själva bytt tillbaka till orginalgrejer inför fotografering i ärendet, just för att det är lite grinigt från centralt håll. Jag va inne och surrade med dom inför att eventuellt göra en decat och dom sa att motorgarantin ryker i samma ögonblick som man mappar om den, men all annan garanti är fortfarande aktiv. De tog som exempel att om ett hjullager skär så kommer inte Ducati sätta sig på tvären för att ta det på garanti bara för att katten är borta och hojen är mappad. Så allt utom programmering går ju i värsta fall att återställa utan att det syns innan man rullar in till verkstan med sin reklamation.
Låter bra det, tack 👍🏼

Ang. ”stänkskydd” att sätta på kylaren.. hur många har fått problem med kylaren till följd av blästring? Är det nått man borde investera i? Min kylare sitter ju som på så många andra hojar precis bakom framhjulet.
IMG_7852.jpeg

Vad tänker ni med kylarskydd? Är inte kylaren i plog nog eller är det en utseendegrej? Det verkar vara ett poppis tillbehör.
Sorry, hade missat att det diskuterats bara nån sida tidigare. Får väl ta mig en funderare. Så länge det inte påverkar kylarens effektivitet kan det ju vara bra. Ser ju klart bättre ut då kylflensarna är svåra att få rena ordentligt, men 1500:- är som så mycket annat när det kommer till hojar i min värld en rätt saftig slant för ett litet galler.

Nu är våren verkligen här och man har fullt upp med att rasta sina maskiner.
Mina två Honda Helix från 97. (Enda året de fanns i Sverige och endast 73st såldes nya)
Samt min Low Rider S -22 och min FXR från -93.

Bor mitt i Skåne om nån vill ta nån runda en dag. :)

488364487_1714200769495059_7393511293382328008_n.jpg
484068228_1703439413904528_2190291345975474217_n.jpg
487785200_1714199006161902_4528061143255742380_n.jpg
484617331_1703438990571237_7313613211208790135_n.jpg

Ang. ”stänkskydd” att sätta på kylaren.. hur många har fått problem med kylaren till följd av blästring? Är det nått man borde investera i? Min kylare sitter ju som på så många andra hojar precis bakom framhjulet.
IMG_7852.jpeg

Egentligen har jag nog aldrig hört någon som har fått en "spräckt" kylare så den går sönder.
Däremot så ser de oftast rätt fula ut när de tar allt stryk och flänsarna böjer sig. En billig försäkring enligt mig. Och snyggare om den inte redan är svart.

Ups tog en extra dag på sig, så dom kom i fredags.
Tillverkade 0325 och 0425.
Rekommenderas 👍
1000006397.jpg
Det där såg ju riktigt fint ut! Blir nog att beställa 2 bakdäck så jag har hemma när det behövs...
Tack för tipset!

Tillbaka
Topp