• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora snustråden

sjökvist

<—Axel Nilson
Brukar handla på snusbolaget.se

Bra priser och snabba gratis leveranser med DHL.
Sedan är det ju en stor fördel av att du alltid får färskt snus pga nätbutikernas höga omsättning. Handlar du styckdosor på närmsta 7/11 eller närlivs får du ju förutom ett högre pris, även ibland tråkiga överraskningar i form av trötta, torra kompakta portioner...

Brukar även tacka ja till de nyheter du kan lägga till i varukorgen till rabatterat pris. Senaste leveransen tog jag Lopp mint mania och två spännande smaker från skruf. Har inte hunnit testa de två från skruf än dock (smak av kola och den andra av mörk viol). :)

IMG_20200504_172000.jpg
Beror helt på vart du går, vi som butik har lägre priser på en del kontra nätbutik annars ligger Vi på ungefär samma
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Beror helt på vart du går, vi som butik har lägre priser på en del kontra nätbutik annars ligger Vi på ungefär samma
Det är framförallt färskheten jag vill åt, och att alltid ha hemma. Sedan finns det absolut butiker som har hög omsättning, veckovisa leveranser och färskt snus. :)

Betalar 25,5:- per dosa knox stark white idag.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Sådana där små fina snusdosor i stål som jag ser vissa av i tråden använder, var köper man dem och finns det någon fördel/nackdel eller annan anledning till att inte bara köra snusdosan som den är?
 

[Bobo]

Rolex
Sådana där små fina snusdosor i stål som jag ser vissa av i tråden använder, var köper man dem och finns det någon fördel/nackdel eller annan anledning till att inte bara köra snusdosan som den är?
Det finns olika varianter. Den jag använder är av silver och är nog att betrakta som en sämre dosa än en modern i plast. Ganska så otät, så snuset torkar fortare och det saknas bjudlock.
Men det är roligare med en fin dosa än en i plast tycker jag.:)

Jag fick min i gåva, men jag tror att den kommer från gravyrshop.se

Finns sådana som man fyller direkt med snus och andra som man lägger hela den vanliga dosan i.
 

Tellus8

Omega
Vilket "billigt" snus är mest likt Grov Portion? Och varför i helv.. tog Swedish Match bort Grov Svart Portion ur sortimentet. Den var ju bäst!
Grovsnus+Svart.jpg
Vill bara säga att jag håller med dig, Grov svart var underbar. Jag är fortfarande ledsen över att den försvann. Sedan dess snöade jag in på general mackmyra portion. Känns mest lik grov svart (konstigt nog eftersom onyxen på ett sätt borde komma nära). Men nu har både min lokala Willys och citygross slutat sälja mackmyra pga dålig efterfrågan. Så det är väl snart kört med den också.

Ang vad som är mest likt grov portion så har jag aldrig hittat någon som är nära. Har läst många recensioner om att både kaliber och mustang skulle likna men det var inte en chans, imho alltså.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Det finns olika varianter. Den jag använder är av silver och är nog att betrakta som en sämre dosa än en modern i plast. Ganska så otät, så snuset torkar fortare och det saknas bjudlock.
Men det är roligare med en fin dosa än en i plast tycker jag.:)

Jag fick min i gåva, men jag tror att den kommer från gravyrshop.se

Finns sådana som man fyller direkt med snus och andra som man lägger hela den vanliga dosan i.
Tack! Jag får helt enkelt kolla runt lite och se vad som finns. Precis som du skriver känns det lite mer propert att ha en snusdosa i metall eller kanske ännu hellre silver än plast.
 

[Bobo]

Rolex
Tack! Jag får helt enkelt kolla runt lite och se vad som finns. Precis som du skriver känns det lite mer propert att ha en snusdosa i metall eller kanske ännu hellre silver än plast.
Finns även i tenn och i guld och säkert andra metaller. Om man gillar vintage så finns det massor att hitta.
Nuförtiden tycker vi ju att det är lite speciellt, men när farmor åkte skridskor så var det ju metalldosa som gällde för alla som inte körde med trä.
8844127_fullsize.jpg
download-1.jpeg
SLM21186a.jpg
321171652_27be7f29-3ad7-40a9-a12c-8961a2d32eb5.jpg
8851188_fullsize.jpg
 

seppo

Omega
2-Faktor
Det är framförallt färskheten jag vill åt, och att alltid ha hemma. Sedan finns det absolut butiker som har hög omsättning, veckovisa leveranser och färskt snus. :)

Betalar 25,5:- per dosa knox stark white idag.

Snusbolaget brukar ha Lundgrens för 260? stocken, inte hittat en enda fysisk affär som säljer det för under 50 spänn. Dock synd att det inte längre finns G3 extra stark, var också under 300/stocken och det är ju sjukt billigt. Levde på det i några månader. :)

På tal om Grov, minns första året som snusare så skulle jag haka med föräldrarna ner till Österrike och vi hade en minikyl i bilen. Tänkte att jag gömmer en dosa i den (de visste inte om än att jag snusade och pallade inte riktigt ta diskussionen), problemet var att lagom vid Helsingborg luktade det Grov i hela bilen, men de lyckades aldrig komma på vad den blomjordiga lukten var. Men när jag väl blev påkommen så gick farsan också ut med att han snusat i smyg, så blev mest en high five. Morsan inte lika glad.
 
Senast ändrad:

sjökvist

<—Axel Nilson
Snusbolaget brukar ha Lundgrens för 260? stocken, inte hittat en enda fysisk affär som säljer det för under 50 spänn. Dock synd att det inte längre finns G3 extra stark, var också under 300/stocken och det är ju sjukt billigt. Levde på det i några månader. :)

På tal om Grov, minns första året som snusare så skulle jag haka med föräldrarna ner till Österrike och vi hade en minikyl i bilen. Tänkte att jag gömmer en dosa i den (de visste inte om än att jag snusade och pallade inte riktigt ta diskussionen), problemet var att lagom vid Helsingborg luktade det Grov i hela bilen, men de lyckades aldrig komma på vad den blomjordiga lukten var. Men när jag väl blev påkommen så gick farsan också ut med att han snusat i smyg, så blev mest en high five. Morsan inte lika glad.
De tar 290 för Lundgrens
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Snusbolaget brukar ha Lundgrens för 260? stocken, inte hittat en enda fysisk affär som säljer det för under 50 spänn. Dock synd att det inte längre finns G3 extra stark, var också under 300/stocken och det är ju sjukt billigt. Levde på det i några månader. :)

På tal om Grov, minns första året som snusare så skulle jag haka med föräldrarna ner till Österrike och vi hade en minikyl i bilen. Tänkte att jag gömmer en dosa i den (de visste inte om än att jag snusade och pallade inte riktigt ta diskussionen), problemet var att lagom vid Helsingborg luktade det Grov i hela bilen, men de lyckades aldrig komma på vad den blomjordiga lukten var. Men när jag väl blev påkommen så gick farsan också ut med att han snusat i smyg, så blev mest en high five. Morsan inte lika glad.
Vet inte vad det brukar kosta då jag alltid köper knox. Tror inte jag spar så mycket pengar, kanske 20:- per stock. Dock skönt att slippa sätta sig i bilen och leta upp en Willy's eller liknande, istället bara beställa och hämta det nere på DHL-ombudet 50m hemifrån...
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Finns även i tenn och i guld och säkert andra metaller. Om man gillar vintage så finns det massor att hitta.
Nuförtiden tycker vi ju att det är lite speciellt, men när farmor åkte skridskor så var det ju metalldosa som gällde för alla som inte körde med trä.
8844127_fullsize.jpg
download-1.jpeg
SLM21186a.jpg
321171652_27be7f29-3ad7-40a9-a12c-8961a2d32eb5.jpg
8851188_fullsize.jpg
En snusdosa i guld måste vara bland det mest flambojanska jag någonsin har hört talas om! :D Jag tänker att papp och plastdosor måste vara bra då de inte ger ifrån sig någon smak, borde inte metaller såsom t.ex. tenn ge metallisk smak till snuset?
 

[Bobo]

Rolex
En snusdosa i guld måste vara bland det mest flambojanska jag någonsin har hört talas om! :D Jag tänker att papp och plastdosor måste vara bra då de inte ger ifrån sig någon smak, borde inte metaller såsom t.ex. tenn ge metallisk smak till snuset?
Ja, en gulddosa vore något.:pompus:
Har dålig koll på hur tennet reagerar. Det är ju salt i snus, så det påverkar ju många metaller negativt. Silverdosorna är nästan alltid förgyllda invändigt. Guld är nog det bästa materialet i det hänseendet. Bäst i alla hänseenden utom möjligtvis ekonomiska nu när jag tänker på det... Den översta i guld som jag la upp tidigare gick för 12000, så det är inte heeeelt orimligt att drömma lite.:eek:

Plast och papp är nog det bästa som sagt. Men det bästa är ju inte alltid bra nog.:D
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag vill egentligen inte göra nått själv, eller så lite som möjligt iaf :)
Jag har snusat Grov Portion och nu på senare tid Knox Stark White portion.
Och letar därför efter något liknande, hittade denna vilket folk verkar va nöjda med.

https://swedsnus.nu/portionssnus/portionssnus-original
Nån som provat den?
Jag har snusat exakt den i något halvår nu (bortsett från att jag köper den på påse). Bytte till den från just knox. Är väldigt nöjd! :) Mindre rinnig än knox.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Brukar handla på snusbolaget.se

Bra priser och snabba gratis leveranser med DHL.
Sedan är det ju en stor fördel av att du alltid får färskt snus pga nätbutikernas höga omsättning. Handlar du styckdosor på närmsta 7/11 eller närlivs får du ju förutom ett högre pris, även ibland tråkiga överraskningar i form av trötta, torra kompakta portioner...

Brukar även tacka ja till de nyheter du kan lägga till i varukorgen till rabatterat pris. Senaste leveransen tog jag Lopp mint mania och två spännande smaker från skruf. Har inte hunnit testa de två från skruf än dock (smak av kola och den andra av mörk viol). :)

IMG_20200504_172000.jpg
Köpte de där två för några veckor sen. Viol var kul i en timme innan jag tröttnade på smaken. God men för framträdande blev mitt betyg.
Saltkolan är desto mer diskret och väldigt godisgod. Så pass att jag inte hann testa mer än två innan dosan blev stulen av min sambo som fullständigt älskade den (hon snusar inte ens annars)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Är det någon skillnad på att köpa den på påse kontra burk?
Nej inte mig veterligen, mer än priset. Påsen kan återförlutas, och jag har inte upplevt att de sista snusen är torrare än de första (trots att jag köper 1000-pack), så jag har inte sett nån anledning att köpa lådan då den både är dyrare och är mer otymplig att förvara i kylen.
 

Jey

Cartier
En fundering till er snusare, vad anser ni om dom nya tobaksfria produkterna "nikotinpåsar" är det någon som gått över från traditionellt snus?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
En fundering till er snusare, vad anser ni om dom nya tobaksfria produkterna "nikotinpåsar" är det någon som gått över från traditionellt snus?
Jag har fått några dosor som "gåvor" vid snusbeställningar, men aldrig testat att snusa det på heltid. Tycker inte att det varit särskilt bra. Alldeles för många framträdande artificiella smaker för mig. Inser att jag låter som en gammal gubbe, men snus ska smaka snus, inte endast blåbär/ananas/annan valfri frukt eller bär.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
En fundering till er snusare, vad anser ni om dom nya tobaksfria produkterna "nikotinpåsar" är det någon som gått över från traditionellt snus?
När jag till och från bott i länder med annan tobakslagstiftning har jag ibland kört de där nikotinpåsarna och förstod aldlrig riktigt grejen med dem. Prillorna var antingen som kartong under läppen eller som kladdig och smaken var alltsom oftast väldigt artificiell och så långt ifrån vanligt snus man nästan kan komma.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Bra och viktig tråd! Jag är snusare sen nästan 30 år tillbaka. Tills för två är sen snusade jag Grov lös. Av någon anledning gick jag då över till portionssnus. Mitt problem med portionssnus är att jag behöver lägga in tre portionsprillor för att det ska kännas riktigt bra. Det blev dyrare. Har testat en mängd olika portionssnus för att se vad som funkar bäst under dessa två år. Har landat i att jag behöver en prilla som är stark och två för utfyllnad. Just nu är min favorit en stycken Jakobsons mint som jag kombinerar med två prillor billigare lakritsportion. Håller på att testa dessa plastlådor med portionssnus som man ska "vattna" själv, men det är svårt att få till det riktigt perfekt.
Min favoritleverantör av snus är Nettotobak. Supersnabb leverans, bra priser och bra betalningsalternativ. Dessutom mycket bra kundservice den enda gången jag hade problem med en leverans (fel stock i paketet, skickade det jag hade beställt snabbt och lät mig behålla den felaktiga stocken).
Fick f.ö. en rejäl leverans från Nettotobak idag!:)
snus.JPG
 

kalufsen

Panerai
Bra och viktig tråd! Jag är snusare sen nästan 30 år tillbaka. Tills för två är sen snusade jag Grov lös. Av någon anledning gick jag då över till portionssnus. Mitt problem med portionssnus är att jag behöver lägga in tre portionsprillor för att det ska kännas riktigt bra. Det blev dyrare. Har testat en mängd olika portionssnus för att se vad som funkar bäst under dessa två år. Har landat i att jag behöver en prilla som är stark och två för utfyllnad. Just nu är min favorit en stycken Jakobsons mint som jag kombinerar med två prillor billigare lakritsportion. Håller på att testa dessa plastlådor med portionssnus som man ska "vattna" själv, men det är svårt att få till det riktigt perfekt.
Min favoritleverantör av snus är Nettotobak. Supersnabb leverans, bra priser och bra betalningsalternativ. Dessutom mycket bra kundservice den enda gången jag hade problem med en leverans (fel stock i paketet, skickade det jag hade beställt snabbt och lät mig behålla den felaktiga stocken).
Fick f.ö. en rejäl leverans från Nettotobak idag!:)
snus.JPG
Det där måste ju räcka en evighet :D
 

kalufsen

Panerai
Jag skulle gärna vilja tro på vad du säger.:) Men jag behöver i snitt 3 dosor portionssnus per dag. Så den här laddningen kanske räcker till...andra halvan av juni.:(
Oj, då är jag med, då räcker det gvs inte så länge. Har länge snusat ca 1 dosa per dag men sedan två-tre månader tillbaka snittar jag 1 dosa på plus 48 timmar vilket drar ner kostnaden väsentligt. Föredrar även detta sätt att snusa, mao när jag är sugen snarare än som tidigare då det satt en inne bara för att.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Oj, då är jag med, då räcker det gvs inte så länge. Har länge snusat ca 1 dosa per dag men sedan två-tre månader tillbaka snittar jag 1 dosa på plus 48 timmar vilket drar ner kostnaden väsentligt. Föredrar även detta sätt att snusa, mao när jag är sugen snarare än som tidigare då det satt en inne bara för att.
Jag önskar att jag kunde komma till läget att jag tog en prilla bara när jag blev sugen! Tyvärr är det så att jag alltid måste ha snus under läppen hela min vakna tid (med undantag när jag äter). Det är faktiskt så illa att jag ibland per automatik lägger in snus utan att jag faktiskt märker det!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Brukar handla på snusbolaget.se

Bra priser och snabba gratis leveranser med DHL.
Sedan är det ju en stor fördel av att du alltid får färskt snus pga nätbutikernas höga omsättning. Handlar du styckdosor på närmsta 7/11 eller närlivs får du ju förutom ett högre pris, även ibland tråkiga överraskningar i form av trötta, torra kompakta portioner...

Brukar även tacka ja till de nyheter du kan lägga till i varukorgen till rabatterat pris. Senaste leveransen tog jag Lopp mint mania och två spännande smaker från skruf. Har inte hunnit testa de två från skruf än dock (smak av kola och den andra av mörk viol). :)

IMG_20200504_172000.jpg
Har nu testat skruf nyans månstoft.

Rätt god (även om den säkert skulle bli tjatig i längden). Kommer att ha den i kylen och ta en för att variera med vanligt snus någon gång då och då.

Smakar svagt som siaglass med kola och havssalt.
Udda men överraskande gott. :)
20113-kolahavssalt.jpg
 
Topp