• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om Fifa World Cup 2018!

Om Zlatan är skadefri och vill göra come back, ska han med?

  • Ja!

    Röster: 52 45.2%
  • Nej!

    Röster: 37 32.2%
  • Ja, men ej som startspelare. Han får sitta på bänken och ladda och plockas in när det

    Röster: 26 22.6%

  • Totala väljare
    115
  • Enkät stängd .

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
På dig låter det ju som att det är OK att tjäna pengar på vad som, bara efterfrågan finns samt att det finns en fet hacka att tjäna. För att dra extrem exempel så kanske du skall börja kränga heroin eller dylikt isf - kraftig efterfrågan samt bra marginal :)

Det är orimligt eftersom att en bra affär är win win för båda parter. Det blir ju uppenbarligen inte win win när du lägger ett påslag på 10x vad du köpt biljetten för, det antar jag att du förstår?

Sen att du drar upp att det är OK att sälja vapen, tobak osv. Förstår inte riktigt poängen. Eller är det ok att göra fula saker bara för att andra gör det?

Jag kommer inte kommentera ytterligare om detta då det är högst OT och vill ej förstöra en annars fin tråd mer än jag redan gjort :)
Att du drar upp att jag ska börja sälja heroin vittnar bara om vilken omogen individ du verkar vara, hoppas du skäms.

Vad jag menar är att en vidareförsäljning av biljetter inte orsakar någon skada för samhället. Däremot finns det andra industrier som gör det. Jag poängterar också att jag INTE tycker att det är okej, men du verkar ju läsa mellan raderna lite som du känner för...
 

almeyero

Panerai
Jag var nere i Frankrike under EM förra året, och beroende på vilken match man vill se varierar svårigheten att få biljetter. Biljetterna till Sverige-matcherna fick vi ansöka om på UEFAs biljettportal långt i förväg. Biljetterna vi fick var Kategori 1-biljetter mitt på långsida, och de kostade oss EUR 145 styck, vilket jag tycker var ett resonabelt pris.

När vi var där nere såg vi också att vi kunde köpa biljetter till Islands matcher, då dessa inte var utsålda. Även dessa såldes via UEFAs biljettportal.:D

Men ska man köpa i andrahand blir det dyrt med biljetter. Jag har själv sålt en del biljetter i andrahand i rent vinstintresse, och har du möjligheten tycker jag att du ska köpa på dig några extra biljetter direkt och sälja vidare. På så sätt blir din semester billigare, och ibland har man turen att gå riktigt mycket plus på resorna!:)

Det var ju svinenkelt att få biljetter till EM i Frankrike, även till öppningsmatchen och finalen. Jag köpte biljetter till Sveriges matcher på Uefas sista biljettsläpp som var någongång i början av april har jag för mig.
Då var det för det mesta enbart kategori 1 och 2.
Fanns även biljetter till finalen då.

Hoppas på något liknande nu till VM.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Det var ju svinenkelt att få biljetter till EM i Frankrike, även till öppningsmatchen och finalen. Jag köpte biljetter till Sveriges matcher på Uefas sista biljettsläpp som var någongång i början av april har jag för mig.
Då var det för det mesta enbart kategori 1 och 2.
Fanns även biljetter till finalen då.

Hoppas på något liknande nu till VM.
Brukar du också bo på Camp Sweden? Ska för övrigt bli kul att se vart i Ryssland det blir, men det brukar ju ligga hyfsat i anslutning till vart landslaget håller till! :)
 

almeyero

Panerai
Brukar du också bo på Camp Sweden? Ska för övrigt bli kul att se vart i Ryssland det blir, men det brukar ju ligga hyfsat i anslutning till vart landslaget håller till! :)

Nej inte sen Kiev, kör hotell numera.
Drömmen vore ju Kaliningrad eller Sankt Petersburg med tanke på hur geografiskt nära det är.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Nej inte sen Kiev, kör hotell numera.
Drömmen vore ju Kaliningrad eller Sankt Petersburg med tanke på hur geografiskt nära det är.
Okej! Landslaget har idag gått ut och sagt att de kommer att bo på Kempinski i Gelendzhik vid svarta havet, så dit är det ganska långt om Camp Sweden nu skulle välja att ha sin bas där nere också. Nu vet vi inte förens den 1 december vart Sverige kommer att spela sina matcher, men man kan ju hoppas att det blir längre norröver. Sankt Petersburg hade varit drömmen, staden är vacker och har utöver själva mästerskapet,och dess geografiskt intressanta plats för oss svenskar, mycket annat att erbjuda!:)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Okej! Landslaget har idag gått ut och sagt att de kommer att bo på Kempinski i Gelendzhik vid svarta havet, så dit är det ganska långt om Camp Sweden nu skulle välja att ha sin bas där nere också. Nu vet vi inte förens den 1 december vart Sverige kommer att spela sina matcher, men man kan ju hoppas att det blir längre norröver. Sankt Petersburg hade varit drömmen, staden är vacker och har utöver själva mästerskapet,och dess geografiskt intressanta plats för oss svenskar, mycket annat att erbjuda!:)

Håller med. Sankt Petersburg hade varit grymt.
...eller Moskva, för den delen. Eftersom det är möjligt med direktflyg även dit så blir det inte så betungande.
 

0-500

Cartier
Zlatte har ju lagt ner landslagskarriären men Vill Zlatte va med så tycker jag att han utan tvekan ska till VM med fansen på läktarna.
Eller ska han få glida räckmacka,
Varför icke då han gjort mycket bra för Svensk fotboll.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
VM-biljetterna släpptes imorse. Dåligt påläst valde jag att ta sovmorgon och när jag sedan efter två timmars kö lyckades komma in på FIFAs sajt var Sveriges biljetter slut. Fanns mycket biljetter kvar, men svårt att köpa biljetter till en match man inte vet vilka som ska spela. Blir att vänta till nästa biljettsläpp när grupperna lottats.
Någon här som lyckades få biljetter till Sverige redan idag?:)
 

almeyero

Panerai
VM-biljetterna släpptes imorse. Dåligt påläst valde jag att ta sovmorgon och när jag sedan efter två timmars kö lyckades komma in på FIFAs sajt var Sveriges biljetter slut. Fanns mycket biljetter kvar, men svårt att köpa biljetter till en match man inte vet vilka som ska spela. Blir att vänta till nästa biljettsläpp när grupperna lottats.
Någon här som lyckades få biljetter till Sverige redan idag?:)

Fick tag i alla Sveriges gruppspelsmatcher, kategori 3.
 

GWD

Panerai
Var på VM 2006 och EM 2008 det var kanon, men att åka till Ryssland finns inte på världskartan.
DSC_0309.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Men Ryssland och deras i sammanhanget absurt lätta grupp alltså.. Man blir ju nästan lite konspiratorisk..

Vad menar du, ryssarna har väll aldrig fuskat??? :D (ikarus)

Tror inte det lär skett, men visst grupp A och H har ju inga storlag direkt. Men desto fler roliga matcher i de andra, iof är ju alla matcher roliga sålänge det gäller något :)
 

GWD

Panerai
Vad menar du, ryssarna har väll aldrig fuskat??? :D (ikarus)

Tror inte det lär skett, men visst grupp A och H har ju inga storlag direkt. Men desto fler roliga matcher i de andra, iof är ju alla matcher roliga sålänge det gäller något :)
För en magpie gäller ju aldrig matcherna något annat än överlevnad. Obs retas bara.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Haha hur har jag missat denna tråd :D

En Zlatan i form ska självklart ha startplats, finns inget annat. Dock är han just nu tyvärr inte alls i form. Får se hur det ser ut i vår.
 
Svarta börs handel är så jävla lågt, framför allt mot ”sitt eget folk”.
Naturligtvis är det ju upp till var och en att betala vad man vill för en biljett men att som supporter profitera på någon som inte lyckats ”vinna” i UEFA/FIFA:s lotteri och dessutom är supporter till samma lag är så jävla flöjtigt beteende.
Har sett många utav dessa fjantar bli av med både sina biljetter och pengar när man försökt ta ockerpriser av ”fel” personer och gråter inte för det.
Har själv sålt biljetter en gång då två kompisar hoppade av EM finalen 92 i Göteborg. Sålde till 2 tyskar för face value utan att blinka och fick vänner för livet.
En gång har jag köpt en svarta börs biljett och det var West Ham borta och jag betalade ett 50% påslag. Var inte läge att rycka biljetten och spring då snubben var ICF och inte ensam. Hade han begärt mer hade jag bara struntat i det och sett matchen på puben.
En gång bytte jag en biljett på hedersläktaren på the Valley mot en biljett på bortaläktaren.
Hedersläktaren hade Mattias Svensson som då spelade i Charlton fixat åt mig och var värd bra mycket mer än kortside biljetten jag bytte till mig av en äldre Liverpool snubbe som tyckte att varm buffé och gratis dricka före, i halvtid och efter matchen var mer värd en en kortsida med dåligt sikt.
Zlatan, nej för helvete inte ens i truppen. De spelare som tagit ”oss” dit ska fan få chansen.
Har också en känsla av att ryssarna inte kommer tycka att Vikingahjälmar och Pippiperuker är en anledning till att inte utöva lite ultravåld så många Camp Sweden deltagare kommer nog tyvärr få ett ganska brutalt uppvaknande. Känns som man uppvisar en viss dödslängtan om man frivilligt åker till Ryssland och dansar små grodorna....
 
Senast ändrad:

Joseph

Cartier
Liten longshot, men sitter på två plåtar till Danmark - Franrike 26/6 i Moskva som jag är intresserad av att byta mot biljetter till Brasilien - Costa Rica eller Brasilien - Serbien 27/6.
 

almeyero

Panerai
Någon mer som åker ner och har biljetter till alla eller någon match? Kul med en GTG och eventuellt dela hytt i något av gratistågen??
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Zlatan ska inte med till VM! Om han nu inte kan tänka sig att sitta på bänken, visst han kanske tillför något, då han är en helt OK fotbollsspelare. Men tänker vi lite bredare än bara hans individuella kvaliteter så tror jag inte att det blir ett lyft för själva laget, snarare tvärt om!

Låt laget som tog oss till VM spela, även om det knappt kommer att räcka för att ta oss vidare från gruppen!
 

almeyero

Panerai
Zlatan ska inte med till VM! Om han nu inte kan tänka sig att sitta på bänken, visst han kanske tillför något, då han är en helt OK fotbollsspelare. Men tänker vi lite bredare än bara hans individuella kvaliteter så tror jag inte att det blir ett lyft för själva laget, snarare tvärt om!

Låt laget som tog oss till VM spela, även om det knappt kommer att räcka för att ta oss vidare från gruppen!

Han ska med, starta och vara kapten. Förstår inte ens hur man kan tycka någonting annat.
"Helt OK fotbollspelare", kan vara det absolut sjukaste jag hört..
 
Senast ändrad:
Topp