• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om Fifa World Cup 2018!

Om Zlatan är skadefri och vill göra come back, ska han med?

  • Ja!

    Röster: 52 45.2%
  • Nej!

    Röster: 37 32.2%
  • Ja, men ej som startspelare. Han får sitta på bänken och ladda och plockas in när det

    Röster: 26 22.6%

  • Totala väljare
    115
  • Enkät stängd .

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag gillar hur han hanterar intervjun. Några klassiska citat, men samtidigt så tycker jag att det lyser igenom en ödmjukhet som jag tror att han skulle tjäna på att visa upp oftare. Det var en evighet sedan som han var en underdog, och jag tror och håller inte med dem som anser att det är vad som fortfarande gör honom till den han är på planen.

Från presskonferensen:

”Jag spelade 20 minuter men det kändes som 40 matcher. Jag var jetlaggad och seg i kroppen. Efter första löpningen blev jag anfådd. Så nästa gång jag fick bollen tänkte jag ’nu skjuter jag i stället för att springa*”

Haha...den lata jäveln :D
 

Chad

Rolex
Att han troligtvis har fullt focus på att kräma ur allt han kan ur sitt varumärke och ser VM-som ett bra fönster så här i karriärens slutskede snarare än att ge allt han kan för landslaget.

Haha, som att det ena skulle utesluta det andra. Riktigt uselt "argument".
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Säger bara...:cool::D;)!


våga vägra zlatan.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Varför?

Inte sett ett enda logiskt argument hitintills. Enbart emotionellt baserat trams.

TRAMS! En spelare gör inget lag, Zlatan har alldeles för dåliga medspelare runt omkring sig, man får inte ut max av vad han kan prestera, som han gör i toppklubbarna han är i. Nu är det kollektivet, laget som ska göra det, och jag tror att det funkar bättre utan Z, och det oavsett att han tillhör dom bättre anfallarna!
 
  • Like
Reactions: GWD

Chad

Rolex
TRAMS! En spelare gör inget lag, Zlatan har alldeles för dåliga medspelare, man får inte ut max av vad han kan prestera, som han gör i toppklubbarna han är i. Nu är det kollektivet, laget som ska göra det, och jag tror att det funkar bättre utan Z, och det oavsett att han tillhör dom bättre anfallarna!


Vem tycker du borde peta Z?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vem tycker du borde peta Z?

Finns ingen som petar han, han är självskriven egentligen! Men för att vi ska ha framgång, så tror jag att vi gör det bättre utan Zlatan! Vi tog oss till VM utan Zlatan, hur kunde vi göra det?! Var ju inte pga att Z var med, nä, laget/kollektivet gjorde detta.

Som sagt, Z har varit eller kanske är fortfarande en världsspelare, men med tanke på att ni verkar höja upp han till en GUD, så har vi ju haft väldigt lite framgång när Zlatan varit med och bidragit!

Varför då?! Som jag sa, Zlatan har alldeles för dåliga medspelare, han får inte ut sin 100% potential som han har i sig!
 

almeyero

Panerai
Finns ingen som petar han, han är självskriven egentligen! Men för att vi ska ha framgång, så tror jag att vi gör det bättre utan Zlatan! Vi tog oss till VM utan Zlatan, hur kunde vi göra det?! Var ju inte pga att Z var med, nä, laget/kollektivet gjorde detta.

Som sagt, Z har varit eller kanske är fortfarande en världsspelare, men med tanke på att ni verkar höja upp han till en GUD, så har vi ju haft väldigt lite framgång när Zlatan varit med och bidragit!

Varför då?! Som jag sa, Zlatan har alldeles för dåliga medspelare, han får inte ut sin 100% potential som han har i sig!

Do

Du säger att Zlatan egentligen ska vara självskriven och ingen petar honom, du säger även att han fortfarande är en världsspelare. (Där har du redan ett par argument till varför han SKA med).
Men för lagets framgång så ska han inte vara med för hans medspelare är alldeles för dåliga? På så sätt lämnar man alltså den överlägset bästa spelaren hemma? För att resten av laget inte är tillräckligt bra?

Förlåt men inget av det du säger går ju ihop..

Dock så är du lite mer realistisk kring Zlatan och hans kvalité nu, då Zlatan enligt dig i ett tidigare inlägg endast var en helt OK fotbollsspelare..
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du säger att Zlatan egentligen ska vara självskriven och ingen petar honom, du säger även att han fortfarande är en världsspelare. (Där har du redan ett par argument till varför han SKA med).
Men för lagets framgång så ska han inte vara med för hans medspelare är alldeles för dåliga? På så sätt lämnar man alltså den överlägset bästa spelaren hemma? För att resten av laget inte är tillräckligt bra?

Förlåt men inget av det du säger går ju ihop..

Dock så är du lite mer realistisk kring Zlatan och hans kvalité nu, då Zlatan enligt dig i ett tidigare inlägg endast var en helt OK fotbollsspelare..


Var lite med glimten i ögat när jag sa att Zlatan var en helt OK fotbollsspelare, behöver inte vara någon större Einstein för se vad han har presterat! Men det gjorde Henrik Larsson också om man nu ska jämföra. Hade han inte stannat i Celtic så hade han också gått runt bland Europas toppklubbar, han var både i Barca och Man U.

Som jag skrev, en spelare gör inget lag?! Jag frågade även vad vi hade haft för framgång med Zlatan i laget?! Visst han tog oss på egenhand till EM, men väl där tog det STOPP! Vad skulle han göra för skillnad denna gången, när övriga laget är på ungefär lika nivå!

Så ja, det är väl inte helt fel och satsa på kollektivet oavsett hur bra Mr Zlatan ändå må vara...
 

strider

Panerai
Du säger att Zlatan egentligen ska vara självskriven och ingen petar honom, du säger även att han fortfarande är en världsspelare. (Där har du redan ett par argument till varför han SKA med).
Men för lagets framgång så ska han inte vara med för hans medspelare är alldeles för dåliga? På så sätt lämnar man alltså den överlägset bästa spelaren hemma? För att resten av laget inte är tillräckligt bra?

Förlåt men inget av det du säger går ju ihop..

Dock så är du lite mer realistisk kring Zlatan och hans kvalité nu, då Zlatan enligt dig i ett tidigare inlägg endast var en helt OK fotbollsspelare..
Det @Affe menar är att laget får sämre "kemi"( som i FIFA spelet) när Zlatan är med, för mycket fokus på Zlatan och man känner sig pressad att passa honom hela tiden o man vågar inte ta eget initiativ lika ofta då han är på planen.

Dock vill jag ha med honom, jätte tråkigt annars att kolla på VM utan Zlatan i laget, dessutom har Sverige inte vunnit nånting ännu . Folk snackar som om Sverige har vunnit VM final eller något utan zlatan.
 
Senast redigerad av en moderator:

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Spaniens lag ser ruskigt starkt ut. Bra kombination utav rutin/ungdom och teknik/fysik samt att de flesta i truppen ändå är taktiskt skickliga.

Ddt-XybVMAQSTBZ.jpg:large
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är detta vinnarlaget tro? Offensivt känns Argentina ostoppbara!
A96A8AB0-8439-45A0-8980-6F43E02F8AE9.jpeg

Nackdelen är väll att många vill ha mkt boll och vilka ska spela (stora stjärnor). Gick väll rätt knackigt i kvalet. Får de ihop det kan mycket bli bra men liiite tveksam. Men hoppas för vore riktigt roligt :)
 
Topp