Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var oväntad reklam
Mycket krisp i den bilden.
HeheDet var oväntad reklam![]()
Länk eller grönt tycker jag gör sig bäst.Ja det gröna gjorde sig riktigt bra. Blir nog en favorit. Men orange är alltid orange och det vinner nog sommartid. Jämförelsebilder för referens.
![]()
![]()
Vad är det helsvarta gummit för något? Ser schysst ut med formanpassat gummi tycker jag.Ja det gröna gjorde sig riktigt bra. Blir nog en favorit. Men orange är alltid orange och det vinner nog sommartid. Jämförelsebilder för referens.
![]()
![]()
Det är ett Ro..ex sub generic från CousinsUk.Vad är det helsvarta gummit för något? Ser schysst ut med formanpassat gummi tycker jag.
Haha!haha egentligen är det "bara" en men hon är ganska pluralisk av sig kan man väl säga![]()
Jag säger, som flera andra, också grön. Jag är dock partisk eftersom det är min favoritfärg, men när andra håller med måste det ju vara sant!Ja det gröna gjorde sig riktigt bra. Blir nog en favorit. Men orange är alltid orange och det vinner nog sommartid. Jämförelsebilder för referens.
![]()
![]()
Ja jag är svag för grönt jag ocksåJag säger, som flera andra, också grön. Jag är dock partisk eftersom det är min favoritfärg, men när andra håller med måste det ju vara sant!![]()
Ingen som tänkt hoppa på denna ?
https://klocksnack.se/threads/yema-spacegraf-zero-g-black-steel-3500.126812/#post-3180853
Själv har jag ännu existensiella problem vardande Steinharten som @Björn Boett liknade vid en barnväckarklocka
Edit: Finns även som kronograf
![]()
Haha, hur coolt var inte det där armbandet då!Yema:n är riktigt fräsig men nu är det fansiken köpstopp på ett tag.....knack, knack ta i trä.
steinharten fick mig att tänka på en variant av barnklocka som fanns även i min barndom
![]()
Oroar mig för situationen i Kina. Vore bedrövligt om coronaviruset skulle försena Traskan som är planerad att levereras om en månad.
Med tanke på hur mycket som tillverkas i Kina är nog klockor det minsta bekymret i så fall. Jag är dåligt insatt och killgissar att det smittar vid direktkontakt/luftvägar men om bacilluskerna överlever en båtresa är det god risk för nya digerdöden...Är det någon som har koll på hur det förbannade viruset sprids. Är det möjligt att det skulle kunna följa med paketet och överleva?
Smitta från infekterad till annan sker, likt förkylning, genom att den infekterade hostar, nyser, skakar hand eller liknande.
Nej, men det känns betryggande att höra.Ni vet att Coronaviruset har lägre dödlighet än vanlig säsongsinfluensa eller vinterkräksjukan väl? Innan vi börjar snacka om jordens undergång via klockleveranser.
Skaffade mig en trevlig klocka före jul. Eller häromdagen kanske man ska säga. Uret lovade stort men höll litet. Men till slut kom den iaf.
Fin och rätt välbearbetad. Fast luppen är farlig. Man ser förbaskat bra.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad jag kan läsa mig till är det äldre och multisjuka som dör av viruset. Varifrån kommer siffran 20%?Nej, men det känns betryggande att höra.Skillnaden är väl mest att det inte finns något vaccin eller skydd mot coronaviruset och att dödligheten verkar ligga på runt 20% om man väl blir smittad men ja, det var var kanske lite onödigt stora växlar att dra med domedagsteorier osv.
![]()
Haha, det har du nog rätt i och så går man och stör sig på det trots att det inte ens syns. Jag kan tänka mig att det är ännu värre med mikros där bristerna blir mer framträdande om man granskar dem noga.skulle aldrig fixa en lupp just pga det den ser kontra ögat![]()
Nu var det inte snuva jag var rädd för, snarare en försenad leverans. I-landsproblem och något cyniskt kanske.Ni vet att Coronaviruset har lägre dödlighet än vanlig säsongsinfluensa eller vinterkräksjukan väl? Innan vi börjar snacka om jordens undergång via klockleveranser.
Nej, men det känns betryggande att höra.Skillnaden är väl mest att det inte finns något vaccin eller skydd mot coronaviruset och att dödligheten verkar ligga på runt 20% om man väl blir smittad men ja, det var var kanske lite onödigt stora växlar att dra med domedagsteorier osv.
![]()
WHO uppgav 14-15% för SARS men som de skriver i artikeln är det också väldigt svårt att få fram verkliga siffror då mörkertalet är stort, dels för att en del jag ha smittats utan att veta om det eftersom det mer eller mindre är ett "vanligt" influensavirus samt att statistiken försvåras av att smittan främst sprids i Kina där tillgång till sjukvård är ganska dålig i förhållande till Europa och det fortfarande är väldigt vanligt med lantbrukssamhällen.Vad jag kan läsa mig till är det äldre och multisjuka som dör av viruset. Varifrån kommer siffran 20%?
Nä, det är ett ämne för en annan tråd som du säger. WHO är ju en bra källa generellt men det gör som du är inne på en väldig skillnad hur många insjuknade det faktiskt finns och om mörkertalet är stort kan det vara skillnaden mellan spanska sjukan 2.0 och en vanlig förkylning.WHO uppgav 14-15% för SARS men som de skriver i artikeln är det också väldigt svårt att få fram verkliga siffror då mörkertalet är stort, dels för att en del jag ha smittats utan att veta om det eftersom det mer eller mindre är ett "vanligt" influensavirus samt att statistiken försvåras av att smittan främst sprids i Kina där tillgång till sjukvård är ganska dålig i förhållande till Europa och det fortfarande är väldigt vanligt med lantbrukssamhällen.
https://www.who.int/csr/sars/archive/2003_05_07a/en/
Det var inte menat att tråka ner tråden med snack om dödliga virus, jag ville bara flika in att det troligtvis smittas via direktkontakt vilket innebär att det är väldigt osannolikt att paket från Kina skulle vara kontaminerade.![]()
Nä, och det som har setts kan inte bli osett.skulle aldrig fixa en lupp just pga det den ser kontra ögat![]()
Ingen som tänkt hoppa på denna ?
https://klocksnack.se/threads/yema-spacegraf-zero-g-black-steel-3500.126812/#post-3180853
Själv har jag ännu existensiella problem vardande Steinharten som @Björn Boett liknade vid en barnväckarklocka
Edit: Finns även som kronograf
![]()
Sjukt cool, grattis! Har kollat länge på den där men tror att den skulle bli alldeles för stor för mina klena armar. Ser riktigt bra ut på dig!New in.![]()
![]()
New in.![]()
![]()