Alla Invicta är inte skit, jag har en ocksåBa kolla eBay brukar gå att knipa för en bra peng om man klarar av att ha en invicta haha.. jag har en Grand diver ett riktigt stort as som fått ordentligt med stryk och tikar fortfarande på riktigt bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla Invicta är inte skit, jag har en ocksåBa kolla eBay brukar gå att knipa för en bra peng om man klarar av att ha en invicta haha.. jag har en Grand diver ett riktigt stort as som fått ordentligt med stryk och tikar fortfarande på riktigt bra
Nej långt ifrån, dom har ju en bra historia och otroligt fina vintage klockor.. sen finns det ju en del guldkorn idag också även om dom är få rent procentuelltAlla Invicta är inte skit, jag har en också
Jag har spanat in en av deras senare alster.Alla Invicta är inte skit, jag har en också
Den där var ju faktiskt ascool.Det här är ju en Invicta!
Den är fin, uret har bra pris på subaqua i guld just nu om man är snabb. Klarar man sig utan guld så har de ju S1 Kvarts i gummi och stål också Man kan spendera en hel kväll bara genom att slösurfa Invicta på uret.seJag har spanat in en av deras senare alster.
Nu när man precis har passerat 50 så börjar man ju få smak på guld, rent guld
Det här är ju en Invicta!
Gött, dom har delbetalning ocksåDen är fin, uret har bra pris på subaqua i guld just nu om man är snabb. Klarar man sig utan guld så har de ju S1 Kvarts i gummi och stål också Man kan spendera en hel kväll bara genom att slösurfa Invicta på uret.se
Är den trög eller för 'lös' ?Är Timex mitt i prick?
Frågar man @Equilibrium så får man ett nyanserat svar.
Bezel som inte är distinkt drar ned mitt betyg!
Den är fin, uret har bra pris på subaqua i guld just nu om man är snabb. Klarar man sig utan guld så har de ju S1 Kvarts i gummi och stål också Man kan spendera en hel kväll bara genom att slösurfa Invicta på uret.se
Länken är nog det som ger upp först. Det är där pengar har sparats främst skulle jag säga. I övrigt finns det inte något uppenbart som kan gå sönder men det får väl tiden utvisa. Valuta för pengarna får man nog oavsett...Frågan är ju bara hur länge det håller, åtminstone glas och urverk på den vi pratade om innan måste ju hålla länge
Ja det skulle nog va låset för länken i sig verkar väl ändå vara rätt stabil eller har jag uppfattat det fel? Otroligt mycket man får för priset av en middag med dryck på stanLänken är nog det som ger upp först. Det är där pengar har sparats främst skulle jag säga. I övrigt finns det inte något uppenbart som kan gå sönder men det får väl tiden utvisa. Valuta för pengarna får man nog oavsett...
”Fladdrig” ej distinkt och om man tar den klockan 9 till 3 så går den att ”jucka”Är den trög eller för 'lös' ?
Fast där kan man ju inte ha en klocka...långt upp på armenJag har som sagt samma klocka som du och jag har kring 16 runt mina handleder. För mig fungerar den kanon då jag har klockan mer på handleden än vad du har. Det ser ut som du föredrar att ha den på knölen och då förstår jag att den svävar. Testa att ha den mer på handleden med ett tajtare band. Här har du en bild på min från sidan.
Hinner inte med i denna tråd då det är så mycket trams, men detta är verkligen bra finish. Ovanligt att ha blästrad mot borstad finish då det inte är så mycket kontrast, men det är billigare. Hoppas många finmärken kan följa med på denna plana bearbetning.Vi hade hemma en på passaround och finishen är ruskigt bra med tanke på vad den kostar. I en 6mm tjock klocka får du inte i ett manuellt verk för typ €250. Eftersom det inte är någon sekundvisare så märker man inte ens att det är kvarts.
Bildbomb med lite av mina bilder från passarounden.
Hela länken inkl låset är ”ok” skulle jag säga. Inte det bästa men inte heller det sämsta. Den känns dock som den ligger ett snäpp lägre i kvalitet än resten av klockan, därav känslan av att det är där pengarna har sparats.Ja det skulle nog va låset för länken i sig verkar väl ändå vara rätt stabil eller har jag uppfattat det fel? Otroligt mycket man får för priset av en middag med dryck på stan
Ja, jag gillar finishen riktigt mycket, speciellt med tanke på prisklassen. Superskarpa kanter och känns kvalitativ. Vi ska köra en ny passaround på antingen en 34mm eller 38mm. Du kanske är intresserad?Hinner inte med i denna tråd då det är så mycket trams, men detta är verkligen bra finish. Ovanligt att ha blästrad mot borstad finish då det inte är så mycket kontrast, men det är billigare. Hoppas många finmärken kan följa med på denna plana bearbetning.
Förstår om du inte hinner med som denna tråden marscherar fram i både storlek och takt. Det gör knappt jag heller även om jag nästan bara hänger här. Kanske mycket trams för somliga, allt passar ju inte alla men trevligt för väldigt många som det ser ut på tillväxten i alla fall.Hinner inte med i denna tråd då det är så mycket trams, men detta är verkligen bra finish. Ovanligt att ha blästrad mot borstad finish då det inte är så mycket kontrast, men det är billigare. Hoppas många finmärken kan följa med på denna plana bearbetning.
Inte för att vara sån men det är väl lite både och kan jag tycka. Visst är det trevligt att det är högt till tak och att det inte alltid behöver vara så seriöst men jag kan också förstå den som tycker att det är svårt att följa klockdiskussionerna när vi ibland spånar iväg flera sidor om något helt annat ämne.Förstår om du inte hinner med som denna tråden marscherar fram i både storlek och takt. Det gör knappt jag heller även om jag nästan bara hänger här. Kanske mycket trams för somliga, allt passar ju inte alla men trevligt för väldigt många som det ser ut på tillväxten i alla fall.
Jag kan ha fel, har hänt förr.
Den dagen som forumägare erkänner mikromärken som en växande och intressant del och ett subforum skapas kommer allt sådant vara ett minne blott. Men så långe prestigen vinner över intresset så lär det se ut som det gör nu. Noll respons säger ganska mycket (frågan har blivit ställd flera gånger). Vi är för "fattiga", det är hårt, men sant.Inte för att vara sån men det är väl lite både och kan jag tycka. Visst är det trevligt att det är högt till tak och att det inte alltid behöver vara så seriöst men jag kan också förstå den som tycker att det är svårt att följa klockdiskussionerna när vi ibland spånar iväg flera sidor om något helt annat ämne.
Jag försöker att följa "mina" trådar så gott jag kan men ibland har man varit borta från tråden i en dag eller två och har typ 15-20 sidor att läsa ikapp.
Tack för infonHela länken inkl låset är ”ok” skulle jag säga. Inte det bästa men inte heller det sämsta. Den känns dock som den ligger ett snäpp lägre i kvalitet än resten av klockan, därav känslan av att det är där pengarna har sparats.
Går tydligen över, jag har det inte...Jag har spanat in en av deras senare alster.
Nu när man precis har passerat 50 så börjar man ju få smak på guld, rent guld
Jo visst kan det väl vara så, jag tror dock att tråden är så populär som den är just pga att den är prestigelös och avslappnad på många sätt.Inte för att vara sån men det är väl lite både och kan jag tycka. Visst är det trevligt att det är högt till tak och att det inte alltid behöver vara så seriöst men jag kan också förstå den som tycker att det är svårt att följa klockdiskussionerna när vi ibland spånar iväg flera sidor om något helt annat ämne.
Jag försöker att följa "mina" trådar så gott jag kan men ibland har man varit borta från tråden i en dag eller två och har typ 15-20 sidor att läsa ikapp.
Den dagen som forumägare erkänner mikromärken som en växande och intressant del och ett subforum skapas kommer allt sådant vara ett minne blott. Men så långe prestigen vinner över intresset så lär det se ut som det gör nu. Noll respons säger ganska mycket (frågan har blivit ställd flera gånger). Vi är för "fattiga", det är hårt, men sant.
Det skulle nog bli väldigt splittrat och svårt att följa alla olika diskussioner men jag tycker att det lät smidigt med en klocktråd här och en off topictråd i lifestyle. Minns inte vem det var som föreslog det? Det behöver så klart inte vara någon jättestrikt uppdelning men man ju försöka hålla den här tråden någorlunda klockrelaterad och hålla trevliga diskussioner om grillning, film och annat i lifestyledelen vilket är själva syftet med de olika forumdelarna.Fast vi kan ju i ärlighetens namn skapa egna trådar för att lätta på den här tråden. Det finns egna trådar för Sinn och Squale som är lite mer än mikro. Det skulle vara logiskt att göra egna trådar för t ex:
Halios
Yema - funderar själv på att starta denna då vi kan prata SE LE där.
Zelos
Smiths
Men samtidigt skulle det bli spretigare i surf-hanteringen. Personligen gillar jag att ha en tråd för allt
Tror tråden tappar all sin charm då.Det skulle nog bli väldigt splittrat och svårt att följa alla olika diskussioner men jag tycker att det lät smidigt med en klocktråd här och en off topictråd i lifestyle. Minns inte vem det var som föreslog det? Det behöver så klart inte vara någon jättestrikt uppdelning men man ju försöka hålla den här tråden någorlunda klockrelaterad och hålla trevliga diskussioner om grillning, film och annat i lifestyledelen vilket är själva syftet med de olika forumdelarna.
Blev mycket bra med det bandet. Ahh, längtar till tisdagNytt band på Yeman-passade riktigt bra tycker jag
Håller med, blir bara rörigt. Och del av charmen försvinner, lite maträtter, lite resor, lite allt möjligt och mycket klockor allt i samma "röra".Fast vi kan ju i ärlighetens namn skapa egna trådar för att lätta på den här tråden. Det finns egna trådar för Sinn och Squale som är lite mer än mikro. Det skulle vara logiskt att göra egna trådar för t ex:
Halios
Yema - funderar själv på att starta denna då vi kan prata SE LE där.
Zelos
Smiths
Men samtidigt skulle det bli spretigare i surf-hanteringen. Personligen gillar jag att ha en tråd för allt