• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Baramats

Audemars
2-Faktor
Flintis som man är fick jag min första keps på många år i farsdag present precis då man har blivit för lat för att raka sig varje dag, platt skärm och nät där bak(precis som jag vill ha den-), tappa bort den dock i Branäs på sportlovet, så får kanske gå på märkena om nya kepsar, när man hade butik hade man ju Omega, Breitling och Tag Heuer kepsar. Men skall man trycka upp Squale, Yema kepsar kanske? var precis på mässa och fick Fortis mössa tex. Keps fans hör av er så gör jag en laddning. Känns som en camo keps med Squale är rätt oslakbart:)

Fortis-mössa skulle jag vilja ha, Fortis-nörd som jag är, plus nästan flintis (nästan där). Var du nere i München eller var det var? Ska ni möjligen ta in Fortis?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fredag imorgon och denna skall landa hos ombudet,ska bli kul att testa
2F1C00C5-A1AE-4D0B-9A5D-6E723F2D472B.jpeg

Grymt, massa bilder tack!

Exempel:
90CBA0E0-AF01-4068-B02C-3FEEB202D001.jpeg


Btw, ni matchar väl soffan med klockan?
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Watchbandcenter har en kategori som heter extra short straps. Där kan man hitta en del bra band. Köper även straps från Barton watch bands. De fungerar på smala handleder med. I alla fall deras Elite Silicone Strap och deras canvas. Det är de jag har testat.

Hittade ett på Watchbandcenter. Siena short för 51€ plus frakt. Har du testat deras band?
Älskar att Barton skickar två olika längder på elite-banden.
 

MarkoM

Omega
Flintis som man är fick jag min första keps på många år i farsdag present precis då man har blivit för lat för att raka sig varje dag, platt skärm och nät där bak(precis som jag vill ha den-), tappa bort den dock i Branäs på sportlovet, så får kanske gå på märkena om nya kepsar, när man hade butik hade man ju Omega, Breitling och Tag Heuer kepsar. Men skall man trycka upp Squale, Yema kepsar kanske? var precis på mässa och fick Fortis mössa tex. Keps fans hör av er så gör jag en laddning. Känns som en camo keps med Squale är rätt oslakbart:)
Hand upp på en Squale keps!
 

midikem

Cartier
Hittade ett på Watchbandcenter. Siena short för 51€ plus frakt. Har du testat deras band?
Älskar att Barton skickar två olika längder på elite-banden.
Ja Elite banden är riktigt bra. Har nästan alla färgkombinationer man kan få själv av det bandet. Vill ändå ha några till. Haha.
Nej har tyvärr inte testat det bandet du syftar på .. har testat en del av deras andra band, men inte just den stilen. Man kan ju hoppas det är bra för det priset. Går ju också att specialbeställa korta band från exempelvis @Anders W
 

AndyJ

Panerai
Sorry för OT nu men det är här en brukar få i särklass bäst och snabbast hjälp. Jag beställde för ett tag sedan några band i läder och mocka från Tidoch ting. Alla var något för långa för mina 16,5cm, hamnade på innersta hålet och således blev "flärpen" för lång för min smak. Eftersom jag är omdömeslös och impulsköper saker titt som tätt beställde jag i veckan ett till band från Tidochting utan att ägna en endaste tanke åt mina tidigare (för långa) köp.

Nu skulle jag vilja veta om det är någon som har koll på var man hittar bra band i kortare format för mina 16,5cm (typ 10,5 + 6,5cm)?

Det jag främst letar efter just nu är brunt vintage med off white söm liknande det på bilden. Är det någon som har något tips?
upload_2020-2-27_19-32-26.png
Jag har samma smala handled. Colareb siena short är nog bra. Jag har ett annat kort Colareb som jag är väldigt nöjd med. Sedan skulle jag skulle vilja testa Mjleather med.
 
Topp