• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Exaktemente, men inte fiskfärgad :)

Bra gissat!

Hittade den här gamla annonsen och hörde av mig.
https://klocksnack.se/threads/baltic-bicompax-001.107429/

upload_2020-3-21_11-4-46.jpeg

Hoppas fånga dotterns intresse med den här baksidan :)

Planen är att köpa ett BOR från Baltic som jag tror kan funka fint och förhoppningsvis på framtida Seaforth och om jag har tur även på min Mille Miglia.

Exaktemente, men inte fiskfärgad :)

Bra gissat!

Hittade den här gamla annonsen och hörde av mig.
https://klocksnack.se/threads/baltic-bicompax-001.107429/

upload_2020-3-21_11-4-46.jpeg

Hoppas fånga dotterns intresse med den här baksidan :)

Planen är att köpa ett BOR från Baltic som jag tror kan funka fint och förhoppningsvis på framtida Seaforth och om jag har tur även på min Mille Miglia.
Kan meddela att Baltics BoR passar perfekt på Bi-Compaxen. När jag hade min gamla så gick jag i samma tankar och ställde frågan direkt till Baltic som konstaterade att den passar både kronografen och deras dykare :)

Ser ju helt crazy ut! Hur känns den på armen? :)

Missade den här frågan igår. Jo tack, den känns bra. Det är en STOR klocka och den som inte förstår det och beställer en Piccard får skylla sig själv om man sen blir negativt överraskad av klockans dimensioner när den väl sitter på armen. Därför är materialvalet (titan) utmärkt då den alls inte känns så tung som den ser ut att vara. Jag har klockor i alla storlekar och utföranden, det jag gillar bäst med Piccarden är dess glas som ger spännande reflektioner och brytningar. Jag får kanske ge mig på att skriva en recension framöver om andan faller på.

E459A0DD-9F75-46BD-86BC-5EBD4A7D3FAE.jpeg
F650F37A-30EE-4B27-85D0-97A68374E8D4.jpeg
4ACF44C0-0CEF-48A4-82E9-62053A452E39.jpeg

Senast ändrad:
Missade den här frågan igår. Jo tack, den känns bra. Det är en STOR klocka men den som inte förstår det och beställer en Piccard får skylla sig själv om man sen blir negativt överraskad av klockans dimension när den väl sitter på armen. Därför är materialvalet (titan) utmärkt då den inte känns så tung som den ser ut att vara. Jag har klockor i alla storlekar och utföranden, det jag gillar bäst med Piccarden är dess glas som ger spännande reflektioner och brytningar. Jag får kanske ge mig på att skriva en recension framöver om andan faller på.

E459A0DD-9F75-46BD-86BC-5EBD4A7D3FAE.jpeg
F650F37A-30EE-4B27-85D0-97A68374E8D4.jpeg
4ACF44C0-0CEF-48A4-82E9-62053A452E39.jpeg
Jäkligt speciell och vågad klocka. Jag tycker den är både cool, stilig och vulgär på samma gång :)

Tillbaka
Topp