• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som testat ALF?
88E7EB0A-E1CC-4E51-9C6D-2689AAA7884F.jpeg
Finner den lite spännande, snygg logga (synd på ALF under men men) och innovativ boett/design vilket känns roligt. Därtill svenskt :) Noll koll på resten men kostar nu 1.4k iaf...

686C388E-B11C-4C74-B8FF-996CA0F9258E.jpeg
Min son heter Alf, borde man då köpa en kanske ;)
 
Någon här som har en svart Sub/DSSD homage till salu? Sugen på en Steinhart 44 men även tisell och heimdallr e lockande.
Både steinharten och Heimdallr har ju fet chapter ring.

Gärna utan cyclops
 
Senast ändrad:
Ska dra igang LE strax ,pisseless pa Covid, vi drog ut o bada i djungeln idag, trevlig kvall alla
E769F2E3-7157-4E40-B932-711E2272CB92.jpeg
05035C3A-E44C-4E59-9E1C-5A36E3D486EA.jpeg
1C32BFF3-433D-48B7-AA6E-FB3BF6731EC9.jpeg
16721CEE-8BEE-42A1-B18A-2F5EFD606EAF.jpeg
Jag tänker bara på filmen Anaconda när man ser såna där vattendrag men det kanske inte är så farligt som man kan tro? :nailbiting:
Denna har varit på några dagar. Mycket rabalder kring detta märke och dessa klockor men fy satan vad mycket klocka man får för pengen om man köper beggat. Jag gillar den som tusan :) och jag har haft både Rolex 14060 och 16610 tidigare. Ginault har helt klart skapat en grym klocka!
00E0CD6D-13F0-4387-8F07-06D4316AF92C.jpeg
Ja, den är riktigt snygg! Det han har gjort är totalt förkastligt men det är samtidigt intressant att tänka på hur pass nära originalet man kommer till en bråkdel av priset. Tråkigt när de ändå har en så pass grym produkt och i mitt tycke ganska egen design även om det främst är tavla och visare som skiljer sig.
Någon som testat ALF?
88E7EB0A-E1CC-4E51-9C6D-2689AAA7884F.jpeg
Finner den lite spännande, snygg logga (synd på ALF under men men) och innovativ boett/design vilket känns roligt. Därtill svenskt :) Noll koll på resten men kostar nu 1.4k iaf...

686C388E-B11C-4C74-B8FF-996CA0F9258E.jpeg
Det finns en stor tråd om dem här på KS: https://klocksnack.se/threads/alf-watch-company-nytt-svenskt-klockmärke.44639/ :)
 
Jag tänker bara på filmen Anaconda när man ser såna där vattendrag men det kanske inte är så farligt som man kan tro? :nailbiting:
Ja, den är riktigt snygg! Det han har gjort är totalt förkastligt men det är samtidigt intressant att tänka på hur pass nära originalet man kommer till en bråkdel av priset. Tråkigt när de ändå har en så pass grym produkt och i mitt tycke ganska egen design även om det främst är tavla och visare som skiljer sig.
Det finns en stor tråd om dem här på KS: https://klocksnack.se/threads/alf-watch-company-nytt-svenskt-klockmärke.44639/ :)

haha tänkte samma sak :D
Tack ska kolla :)
 
Jag tänker bara på filmen Anaconda när man ser såna där vattendrag men det kanske inte är så farligt som man kan tro? :nailbiting:
Ja, den är riktigt snygg! Det han har gjort är totalt förkastligt men det är samtidigt intressant att tänka på hur pass nära originalet man kommer till en bråkdel av priset. Tråkigt när de ändå har en så pass grym produkt och i mitt tycke ganska egen design även om det främst är tavla och visare som skiljer sig.
Det finns en stor tråd om dem här på KS: https://klocksnack.se/threads/alf-watch-company-nytt-svenskt-klockmärke.44639/ :)

Har inte läst allt om grundaren och det som gjort men det känns onödigt helt klart.

Har varit sugen att köpa en Rolex sub igen men att lägga 60k mer än en Ginault känns inte ok. Speciellt inte när jag kollade gamla foton och såg att den 16610 jag köpte 2014 kostade 28k o_O Så för mig har Rolex bara blivit tråkigt och absurt dyrt. Därför kul när man kan köpa nått som är gjort med hög kvalitet och har samma estetik och känsla men för en 10-del av priset. Men behöver ju inte direkt gråta om man får en hairline....;)
 
Har inte lästs allt om grundaren men och det som gjort men det känns onödigt helt klart.
Det postades en väldigt lång och uttömmande dox där det lades fram olika bevis för att personen bakom Ginault samtidigt tillverkade piratkopior av Rolex, vad jag förstår exakt samma klockor fast med mercedesvisare och Rolextavla vilket förklarar likheten. Jäkligt synd som sagt för det är väldigt fina och extremt prisvärda klockor med ett i mitt tycke egen design och det verkade dessutom gå ganska bra för honom men mycket vill ha mer antar jag. :(
 
Det postades en väldigt lång och uttömmande dox där det lades fram olika bevis för att personen bakom Ginault samtidigt tillverkade piratkopior av Rolex, vad jag förstår exakt samma klockor fast med mercedesvisare och Rolextavla vilket förklarar likheten. Jäkligt synd som sagt för det är väldigt fina och extremt prisvärda klockor med ett i mitt tycke egen design och det verkade dessutom gå ganska bra för honom men mycket vill ha mer antar jag. :(

Jo den girigheten är bara tröttsam. Piratkopior är taffligt och ruttet men som du säger, mycket vill ha mer.... synd bara att han drar ner märket och ryktet. Är ju många företag som gör ”homager” där typ endast namnet på tavlan skiljer. Så utifrån det så är Ginault ändå lite egen.... men men jag kommer iaf bära skiten ur min, blir en riktig beater :)
 
Nån som skulle vara intresserad av att byta något skoj mot denna pansarvagn. Lite Mercedes dörr känsla över den. Dvs tight. :)
IMG_20200304_102803.jpg

Citera mig själv.. Stort:bag:
Men det som började lite på latjo har väckt en tanke. Även om jag varit väldigt nöjd med den. Ingen som är sugen på att byta till sig en citizen promaster bn0190 i fint skick? Det mesta kan vara intressant:)
 
Någon som testat ALF?
88E7EB0A-E1CC-4E51-9C6D-2689AAA7884F.jpeg
Finner den lite spännande, snygg logga (synd på ALF under men men) och innovativ boett/design vilket känns roligt. Därtill svenskt :) Noll koll på resten men kostar nu 1.4k iaf...

686C388E-B11C-4C74-B8FF-996CA0F9258E.jpeg

På tal om klockmärken med oattraktiva namn. Gick i högstadiet med en kille som hette Tisell efternamn, tyvärr var han en riktig mupp vilket gör att jag inte kan förmå mig att köpa en Tisell klocka :banghead:
 
Citera mig själv.. Stort:bag:
Men det som började lite på latjo har väckt en tanke. Även om jag varit väldigt nöjd med den. Ingen som är sugen på att byta till sig en citizen promaster bn0190 i fint skick? Det mesta kan vara intressant:)
Jag hade kunnat tänka mig att byta mot nåt men citizen verkar ha en sjuk fetish för mineralglas :mad: (kan ju vara så att det är en kostnadsfråga ;))
 
Tillbaka
Topp