• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Same watch, different look :D
IMG_20200723_092012_575.jpg
IMG_20200723_092012_580.jpg
PicsArt_07-23-09.10.05.jpg
PicsArt_07-23-09.10.51.jpg

Lovar att det här är mitt sista inlägg kring vad är ett rimligt pris för en produkt , klockor i synnerhet.
Att det är just känslor som ligger bakom de flesta handlingar vi ägnar oss åt visar prisutveckling på en klocka jag köpte 1987, finns kvar i familjen.
Är ärligt talat förundrad över prisutvecklingen, 854% och att ngn är beredd att lägga upp över 100 papp för den...
Två saker driver och kommer alltid avgöra pris; utbud/efterfrågan.
upload_2020-7-23_9-19-49.png
Var inte blyg, Bobo skojar bara lite med dig. :happyhappy: Det är roligt att kunna diskutera saker högt och lågt och att se nya ansikten i tråden. :)

Lovar att det här är mitt sista inlägg kring vad är ett rimligt pris för en produkt , klockor i synnerhet.
Att det är just känslor som ligger bakom de flesta handlingar vi ägnar oss åt visar prisutveckling på en klocka jag köpte 1987, finns kvar i familjen.
Är ärligt talat förundrad över prisutvecklingen, 854% och att ngn är beredd att lägga upp över 100 papp för den...
Två saker driver och kommer alltid avgöra pris; utbud/efterfrågan.
upload_2020-7-23_9-19-49.png
Om hela världens samlade kunskap och erfarenhet genom historien bantas ner till en mening, så lyder den. -Även detta kommer gå över.

Någon på tråden som köpt/ägt en Raketa?
Frågar då min dotter fyller år i höst och hennes preferens när det gäller klockor är att hon vill gärna ha en kinesisk eller rysk :D

upload_2020-7-23_9-35-40.png
Jag vet inte om det är någon här i tråden men jag vet att jag har sett den modellen postad här i forumet. Kanske i stora tråden för ryska klockor? :)

Jag skulle freaka ut totalt om jag jobbade på ett kontor, börja slå sönder grejor efter en kvart typ.

Grönt är skönt! Snygg novemberkaktus (och klocka) :D
Tack, ska hälsa FruBr det för det är hennes kaktus. ;)

Mellan 3500:- och 7000:-(!!) NOS
Försöker knipa en i det lägre spannet ;)
Inte helt orimligt ändå med tanke på att de kostade runt 7000kr när de släpptes. Blev dock ingen populär produkt med det vita bandet så jag lyckades knipa en från drop.com för $179... :rolleyes:

Kom på det här hemska bandet.
IMG_8135.jpg

IMG_8179.jpg

Någon på tråden som köpt/ägt en Raketa?
Frågar då min dotter fyller år i höst och hennes preferens när det gäller klockor är att hon vill gärna ha en kinesisk eller rysk :D

upload_2020-7-23_9-35-40.png
Vet inget, men har också tittat på de där pga så himla coola!
Jag har dock råkat köpa en vintage Raketa big zero som visade sig vara en frankenwatch (pga jag var för dåligt påläst och trodde aldrig att det skulle finnas fejks av en så billig och okänd klocka).

Tillbaka
Topp