• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hur är det man säger, "I'd rather cry in a Mercedes-Benz"? ;)

Redan med bilar är det ju så att misnt 70% av köpbeslutet är irrationellt, grundat i en känsla. Sen hittar man på argument till varför just den bil man VILL ha är rätt bil för ens behov. Med klockor är det 100% irrationellt, möjligen med undantag för de som av en läkare får order att sätta på sig en pulsklocka eller stegräknare eller nåt. Men vi andra kan köra fullt ut på vår irrationalitet.

När jag skulle köpa bil så slutade med att jag valde driftkostnader och driftsäkerhet framför körkänsla och utseende. Efter att ha läst diverse tester och rankningar köpte jag en Toyota Prius gen II. En kompis farsa sa att så köper man inte en bil, tydligen ska man åka till en bilhandlare och ta en snygg och körglad bil och tänka på verkstadsräkningen en annan dag :p

:D
Edit: Förtydligande för att inte bara verka dryg: Audi/VAG-koncernen har historiskt haft och har fortfarande stora problem med maskinell kvalitet, drivlina etc. och är ökända för det. Jag skulle personligen aldrig köpa en Audi även om de har en del snygga modeller. :)

+1 på den. Skulle aldrig köpa en tysk bil, vårdar min plånbok på tok för mycket för att utsätta den för sådana plågor :hungover: Finns en anledning att tyska premiumbilar hamnar längst ner i diverse tillförlitlighetsrankningar.

Baaam:) först i Sverige?
IMG_20200723_104811.jpg
Riktigt bra. Grattis :D

När jag skulle köpa bil så slutade med att jag valde driftkostnader och driftsäkerhet framför körkänsla och utseende. Efter att ha läst diverse tester och rankningar köpte jag en Toyota Prius gen II. En kompis farsa sa att så köper man inte en bil, tydligen ska man åka till en bilhandlare och ta en snygg och körglad bil och tänka på verkstadsräkningen en annan dag :p

+1 på den. Skulle aldrig köpa en tysk bil, vårdar min plånbok på tok för mycket för att utsätta den för sådana plågor :hungover: Finns en anledning att tyska premiumbilar hamnar längst ner i diverse tillförlitlighetsrankningar.
+1 på det, tacka vet jag italienska bilar :)

Jag tycker det är kul med fordon men en någorlunda modern bruksbil vill jag att den bara ska funka och gör den inte det ska det iallafall vara överkomligt att laga. Det landade senast i en tysktillverkad bil för mig dock inte "premium" utan Ford Mondeo. Förut åkte jag Opel Corsa i många år med få eller inga bekymmer men med familj behövdes något rymligare. Stod mellan Forden och Opel Insignia men en lämplig Mondeo dök upp först. :)

Kör moddad skx på labbet idag.
Går lite skumt gör den med sitt nya NH36. Typ -10 när man har den på sig och +1 när den ligger stilla över natten... Inte för att jag har stora krav på den här men har inte varit med om sådan stor skillnad på andra klockor.

IMG_20200723_122613.jpg

Tillbaka
Topp