• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Gött med impulsköpt paket bara sådär en tisdag :) Sicken låda och tack tålmodiga säljare ;)
BD29EEBC-015B-45DC-AAD7-3AF3943BE3B4.jpeg
07BF6993-679A-4253-B53B-1DBF750BCCDD.jpeg
A4983257-F460-4ACF-9766-976C1868D1C0.jpeg
466859D6-8FD9-48C0-8BAA-94682BA67050.jpeg
3E36AC87-7131-4AA5-8BF8-8AE831B2F167.jpeg
Grattis otroligt fin!! Viktigt med exakt täthet, 304 m. :D
 
Gött med impulsköpt paket bara sådär en tisdag :) Sicken låda och tack tålmodiga säljare ;)
BD29EEBC-015B-45DC-AAD7-3AF3943BE3B4.jpeg
07BF6993-679A-4253-B53B-1DBF750BCCDD.jpeg
A4983257-F460-4ACF-9766-976C1868D1C0.jpeg
466859D6-8FD9-48C0-8BAA-94682BA67050.jpeg
3E36AC87-7131-4AA5-8BF8-8AE831B2F167.jpeg
What? Bara sådär från ingenstans. Stort grattis! Är den från KS? :)
Btw. Monta. Kollade in deras fina hemsida. Trevliga ur, flera av dem. Men, varför är de så dyra? :)
Allt är väl relativt och det är klart att de precis som alla andra har en viss vinstmarginal på sina produkter men jag tycker ändå att det är väldigt prisvärt om man jämför med t.ex. Omega SMP och Rolex Submariner vilket brukar vara de vanligaste jämförelseobjekten och kan inte minnas att jag någonsin läst något negativt om dem.

Finishen är ruskigt bra, visarna är gjorda av vitguld, de har en egen patenterad länk som är jättebekväm osv. Kikar man på vad man får för motsvarande summa från andra tillverkare så är man på Oris Aquis-nivå och jag skulle nog vågå påstå att den åtminstone är likvärdig om inte bättre.
 
Allt är väl relativt och det är klart att de precis som alla andra har en viss vinstmarginal på sina produkter men jag tycker ändå att det är väldigt prisvärt om man jämför med t.ex. Omega SMP och Rolex Submariner vilket brukar vara de vanligaste jämförelseobjekten och kan inte minnas att jag någonsin läst något negativt om dem.
Ett problem ju att varumärket inte är så känt. När det gäller Omega, Rolex, (Grand) Seiko, Longines, Breitling osv så får man ju också ett känt märke, vilket kostar. Jag tror tanken uppstod mest för att det är ett mikromärke (är det?) eller i alla fall inte vida känt som ändå kostar 15-20.000. Sen tvivlar jag inte på att det är värt det för vad man får i jämförelse med de kända märkena.
 

Tack tack. Brukar hålla mig till större inköp för en sommarklocka och en vinterklocka... får väl börja med höstklocka också nu då :angel:

Just like that! Fyfan vilken pjäs! Grattis!!

Ja det var sjukt oväntat, legat mig klockbucketlist länge men trodde i ärlighetens namn inte att en 10k+ klocka skulle leta sig in i samlingen igen efter jag sålde min bratte :p (Radon borträknad då :rolleyes:)

Grym! Och vilken förpackning. :)Jag är lite av en sucker för fina förpackningar. :oops:

Är det 24-timmars á la Glycine eller går vanliga timvisaren runt på 12?

Ja det är nog den sjukaste lådan jag haft hittills :)

12h på vanliga och 24h på GMT. Markerad chapterring så man kan ha tre tidszoner t.o.m. ... och @Equilibrium det är 72klick bidirectional bezel ;)

Ooooh, den är verkligen fin :)
Någon gång ska även jag....

Det är ju en trådklocka så vem vet? ;)

Brukar faktiskt inte svära här på forumet men...
Jävlar i min låda vilken låda!
Vilken klocka sedan!
Den klickar i många av mina boxar!
Kanonköp! :)

Den är riktigt nice faktiskt, tack så mycket :)

Grattis otroligt fin!! Viktigt med exakt täthet, 304 m. :D

De vill väl spela på sin amerikanska bakgrund och att de inte fogar sig efter nymodigheter som meter :D:glycine:
 
What? Bara sådär från ingenstans. Stort grattis! Är den från KS? :)
Allt är väl relativt och det är klart att de precis som alla andra har en viss vinstmarginal på sina produkter men jag tycker ändå att det är väldigt prisvärt om man jämför med t.ex. Omega SMP och Rolex Submariner vilket brukar vara de vanligaste jämförelseobjekten och kan inte minnas att jag någonsin läst något negativt om dem.

Finishen är ruskigt bra, visarna är gjorda av vitguld, de har en egen patenterad länk som är jättebekväm osv. Kikar man på vad man får för motsvarande summa från andra tillverkare så är man på Oris Aquis-nivå och jag skulle nog vågå påstå att den åtminstone är likvärdig om inte bättre.

I ljuset av Montas kvalitet och motiverade prisnivå så tycker jag fler bör öppna plånboken för Eterna m fl. Helt klart i nivå med Omega och Tudor m fl avseende byggkvalitet. Sen får man det billigare pga mindre dyra verk, vilket är bra.
Länken på Monta må vara patenterad och bra men spännet är bedrövligt. På min handled förstörde det klockan (Triumph).
 
Grattis @FreakyLeo till vad jag förstår är något i hästväg när det kommer till kvalitet och finish. :)

Annars har det varit lite tunga ämnen i tråden som jag inte riktigt vet hur jag ska tillföra till. :oops: Hoppas alla får en fortsatt fin tisdag åtminstone.

Ps. Krya på mage och rygg @Nicke75

Ps2. Affordable för topic:

IMG_20200811_065034_981.jpg


Bytte insert igår... :)
Tackar :)

Håller med, bra att det diskuteras, men jag är så fruktansvärt blödig när det kommer till barn så för allas trevnad kanske jag inte skall skriva så mycket :(
 
Grattis @FreakyLeo till vad jag förstår är något i hästväg när det kommer till kvalitet och finish. :)

Annars har det varit lite tunga ämnen i tråden som jag inte riktigt vet hur jag ska tillföra till. :oops: Hoppas alla får en fortsatt fin tisdag åtminstone.

Ps. Krya på mage och rygg @Nicke75

Ps2. Affordable för topic:

IMG_20200811_065034_981.jpg


Bytte insert igår... :)
Önskar dig en fin dag med och tack för omtanken.
Det där va riktigt snyggt :)
 
Ett problem ju att varumärket inte är så känt. När det gäller Omega, Rolex, (Grand) Seiko, Longines, Breitling osv så får man ju också ett känt märke, vilket kostar. Jag tror tanken uppstod mest för att det är ett mikromärke (är det?) eller i alla fall inte vida känt som ändå kostar 15-20.000. Sen tvivlar jag inte på att det är värt det för vad man får i jämförelse med de kända märkena.
Fast varför betala mer för ett känt varumärke? (Tung fråga, jag vet ;) ).
Har sagt det förr, ingen stålklocka ska kosta mer än 20k-ish...resten är rent statustrams imho.
Med det sagt får man väl lägga pengar på vad man vill men att tro att man får en bättre klocka är att lura sig själv.
 
Fast varför betala mer för ett känt varumärke? (Tung fråga, jag vet ;) ).
Har sagt det förr, ingen stålklocka ska kosta mer än 20k-ish...resten är rent statustrams imho.
Med det sagt får man väl lägga pengar på vad man vill men att tro att man får en bättre klocka är att lura sig själv.
Jag vet, kände det själv när jag skrev svaret. Och det är inte så lätt att svara på. Jag tyckte mest det var synd att de inte var billigare. ;)
 
Fast varför betala mer för ett känt varumärke? (Tung fråga, jag vet ;) ).
Har sagt det förr, ingen stålklocka ska kosta mer än 20k-ish...resten är rent statustrams imho.
Med det sagt får man väl lägga pengar på vad man vill men att tro att man får en bättre klocka är att lura sig själv.

Men, det sitter ju Schweitzare och polerar rostfritt stål med träpinnar...ibland i en hel vecka. Det nödvändiga momentet är ju sjukt värt :)
 
Tillbaka
Topp