• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vart hittade du den?
Inser jag ägt 4st SM detta år. Visst de kopierar typ design på allt men å andra sidan känns det som mer krut läggs på finish och material (typ brons för 200$) och ibland är de ju lite kul när de har modeller som borde göras av originalen typ någon Seiko i brons etc.

Edit: har du kvar din blå SM brons btw? :)
Den är kvar och ska eventuellt säljas...

Och ovan nämnda klocka hittade jag i deras affär på Aliexpress!
 
Man får ofta användning för den här bilden har jag märkt. :D
ACL_Chang_presents_to_the_class_the_crib_sheet.png

he he, denna modell släpps på söndag så än så länge finns inte fler bilder än denna "teaser" som jag spottade i en intervju med Jupp, ägaren av Fortis. Den ser bestämt ut att vara exakt 39 mm bred...

Varför blundar karln?
 
Riktigt gött med 3000 sidor. Mycket trevligt tjöt och trevliga klockor som ligger bakom denna milstolpe :). Dock lite synd att mycket av farten, tempot och klackarna i taketstämningen som har byggt tråden har avtagit en del. Sen om det är bra eller dåligt det delar nog lägret. Själv hoppas jag att trådens känsla och lite galna framtoning bibehålls i några tusen sidor till.
Framför allt ett stort grattis och tack till trådfarsan @Birchgrove :)
Rock on gubbs och gumms.
 
Riktigt gött med 3000 sidor. Mycket trevligt tjöt och trevliga klockor som ligger bakom denna milstolpe :). Dock lite synd att mycket av farten, tempot och klackarna i taketstämningen som har byggt tråden har avtagit en del. Sen om det är bra eller dåligt det delar nog lägret. Själv hoppas jag att trådens känsla och lite galna framtoning bibehålls i några tusen sidor till.
Framför allt ett stort grattis och tack till trådfarsan @Birchgrove :)
Rock on gubbs och gumms.
Jag håller med! Och återigen, galet med 3k sidor i min lilla tråd :)
Det måste firas med en ny klocka!
 
Riktigt gött med 3000 sidor. Mycket trevligt tjöt och trevliga klockor som ligger bakom denna milstolpe :). Dock lite synd att mycket av farten, tempot och klackarna i taketstämningen som har byggt tråden har avtagit en del. Sen om det är bra eller dåligt det delar nog lägret. Själv hoppas jag att trådens känsla och lite galna framtoning bibehålls i några tusen sidor till.
Framför allt ett stort grattis och tack till trådfarsan @Birchgrove :)
Rock on gubbs och gumms.
Kanske är 3k en nystart? :) Jag hoppas åtminstone det.
Tycker att tråden fått lite fart nu igen. Bara att hoppas att det fortsätter!

Någon som är sugen på att ta över vårdnaden om denna? Dra ett pm isåfall :)

20200908_094029.jpg
Snygg den där. Kan tänka mig att ge dig vårdnaden om denna om du är sugen
IMG_20200808_151820.jpg
 
Tillbaka
Topp