• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

🇳🇿
En av de första mikromärkesklockorna jag föll pladask för. Satte på det välarbetade originalgummit dagen till ära!

3AE82BF3-E720-4CC9-ACAA-3FDD97B9E4F5.jpeg
D133598B-13C1-4812-B0B1-E0F95C2E4940.jpeg
CC5D7FBF-8E1C-4522-9974-AA5D0423ADC5.jpeg
 
Nä, priset är ju helt klart en faktor. Och jag kommer med största sannolikhet aldrig köpa den.

Men å andra sidan 2k-13k för ett micromärke, 20k för mid/entry swiss eller 100k+ för Rolex, inget av det är ju egentligen helt normalt :)
Det är därför man köper Seiko? Seiko är alltid rätt prissatta.😍 Det är något gammalt mystiskt japanskt det där.
 
Är det ingen som har slagit till på en Winfield? Jag får ofta upp reklam för märket och blir lika sugen varje gång men U50 fyller redan samma tooliga funktion i min lilla samling. Fräck design, bra kvalitet baserat på det jag har läst och väldigt rimligt prissatta.

DSC2935_60ee5cfa-45c7-46b2-a541-fd191b7f5ac3_1000x.jpg
DSC1296_1000x.jpg
Winfield-Mission-Timer-One-MT1-12_rev_2_1000x.jpg
DSC1435_1000x.jpg
 
Jäklar nu får man ännu mer schweizisk homage på urverk. Är rätt så säker på att ifall man kan kopiera andras grejer så kan man nog designa eget också.
Jo, men vad ska man hitta på då. Känns ok att fler leverantörer kan leverera samma sak. Konkurrens gynnar oss konsumenter i slutändan så länge vi genomskådar marknads-BS :)
Jämför bilmotorer, också samma sak med små justeringar, inte lika jobbig homage-diskussion (hos gemene man).
 
Tillbaka
Topp