• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick skum post idag
Vågar man öppna något från Benke Banan..?
20210519_190058.jpg
Klart man gör, ingen minns en fegis!
Och titta vad som låg i 😍
20210519_190244.jpg
Några minuter senare var det gamla insertet bortplockad och det nya på plats
20210519_193558.jpg

Tack @Von Det blev riktigt bra!! 😘
Skitbra ju! 👊🏼
 
Sandwich vid 3,6,9,12 ser det ut som. Det här blir bättre och bättre...
Köööp :) själv är jag bara på Köö.. dvs lite osäker (men bara för att jag försöker köpa färre lockande klockor). Jag ställer mig i din flippkö direkt för säkerhets skull :)

Denna är snygg!
ALAT-39mm-edit.jpg


De större är också fina med de snygga formerna på bezel-sidan och kronan, heter det möjligen turbin-form?
 
Senast ändrad:
Köööp :) själv är jag bara på Köö.. dvs lite osäker (men bara för att jag försöker köpa färre lockande klockor). Jag ställer mig i din flippkö direkt för säkerhets skull :)

De större är också fina med de snygga formerna på bezel-sidan och kronan, heter det möjligen turbin-form?
Jag har precis sålt fem klockor och tänkte
bli OWG med en svart/vit Baltic Aquascaphe som jag nyss fyndat här på k&s.
Det var väl vi som träffades när jag hade en blå Aquascaphe?

Det går inte att sluta köpa klockor om man hänger i denna tråd.
 
Köööp :) själv är jag bara på Köö.. dvs lite osäker (men bara för att jag försöker köpa färre lockande klockor). Jag ställer mig i din flippkö direkt för säkerhets skull :)

Denna är snygg!
ALAT-39mm-edit.jpg


De större är också fina med de snygga formerna på bezel-sidan och kronan, heter det möjligen turbin-form?
Det ligger även en guldig Baltic på k&s som jag gärna hade lagt beslag på...
 
Fick hem en SARB033 i förrgår, jäkligt fin klocka. Men jag har otroligt svårt att få till länken, antingen sitter klockan för hårt eller för löst. Fann ett bekvämt läge men då hängde spännet ner och såg ut som en hängröv. Väldigt tråkigt då jag vill ha den på länk.
Alpinisten har typ samma länk och min är för tight egentligen. Har ställt mig i kö på Uncle Seikos presidentlänk som finns för sarb033 med. Någon här som provat? De har bor och jubilee med. Länkarna och spännena ser smäckrare ut än miltat.

Handen har inte blivit blå än så det funkar ju hyggligt ändå🙈
2021_0519_20290300.jpg
 
Alpinisten har typ samma länk och min är för tight egentligen. Har ställt mig i kö på Uncle Seikos presidentlänk som finns för sarb033 med. Någon här som provat? De har bor och jubilee med. Länkarna och spännena ser smäckrare ut än miltat.

Handen har inte blivit blå än så det funkar ju hyggligt ändå🙈
2021_0519_20290300.jpg
Jag testade miltats jubilee i vintras, alldeles för robust. Watchgecko har ju också en del länkar, bland annat president som ser rätt intressanta ut.
 
Trodde iofs det var jag som tog sidan 1000 men kommer väl ihåg fel, åldern ni vet... eller du menar nåt annat ?:)

Helt rätt Kjesul. Fan fick jag det ifrån?

Spelar kanske inte så stor roll. Kul att se hur tråden har utvecklats. Tror jag ramlade in här runt 100 eller liknande när jag sökte efter info om Aevig. Därefter gick det åt skogen med plånboken.
 
Senast ändrad:
Helt rätt Kjesul. Fan fick jag det ifrån?

Spelar kanske inte så stor roll. Kul att se hur tråden har utvecklats. Tror jag ramlade in här runt 100 eller liknande när jag sökte efter info om Aevig. Därefter gick det åt skogen med plånboken.
Inte viktigt alls, bara rolig nostalgi. Har ingen aning om när jag "blev frälst". Kanske vore kul att ta reda på det :)
 
Tillbaka
Topp