• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Commandon får komma ut och lufta lite
E9A2E6B5-BBA3-463E-A05F-963136E49BE0.jpeg
36BE9303-D527-42F4-BD63-B6175E163DBD.jpeg
 
Tycker nästan att man ska ha datum om man kör Bicompax. Synd bara att datumfönstret inte satt längre upp bara. Är själv lite sugen på att köpa pandaversionen.
Får jag välja utan datum tar jag oftast utan datum. Tänkte mer att den skiljer sig mer då om det är datum på ena och inte datum på andra. Fördelen med den vita är att datumfönstret matchar tavlan. Sånt är viktigt imo.

@Equilibrium Haha! Håller egentligen med. Men blir lite tråkigt med två nästan exakt likadana och datum på quartz är mycket skönare än på automat. Att ha datum kl4 på den med tre subdials ser dock verkligen inte bra ut.
 
Senast ändrad:
Man får helt enkelt gratulera till en fantastiskt vacker pjäs! Kul att se en Squale med applicerade index också, jag har själv lite svårt för målade. Tavlans sunburst ser riktigt grym ut!

En sidofråga gällande Squale, som jag ofta ställt mig själv, men inte till Google, Cortana eller Siri: Varför står varumärket flera gånger på tavlan? Först en VON-logo uppe till vänster, sedan en normal logotyptextvarumärkesnamnöverskrift, men sen kommer även nere vid kl. 6 en fisk/haj-logotyp med namnet igen, böjt likt den finaste WordArt! :)
 
Man får helt enkelt gratulera till en fantastiskt vacker pjäs! Kul att se en Squale med applicerade index också, jag har själv lite svårt för målade. Tavlans sunburst ser riktigt grym ut!

En sidofråga gällande Squale, som jag ofta ställt mig själv, men inte till Google, Cortana eller Siri: Varför står varumärket flera gånger på tavlan? Först en VON-logo uppe till vänster, sedan en normal logotyptextvarumärkesnamnöverskrift, men sen kommer även nere vid kl. 6 en fisk/haj-logotyp med namnet igen, böjt likt den finaste WordArt! :)
Jag har bestämt för mig att det beror på att Squale först var en boett-tillverkare och andra märken satte deras logga på tavlan. Det är alltså ett litet arv – det är en Squale och de använder Squale-boetter :)

Tror jag!
 
Tillbaka
Topp