Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad bör klockan ligga på i resistans för att dyka i bollhav, räcker det med 300m verkligen?Duger i bollhav också. Inga byten..?
Läckert! Synd bara att den har ett sånt budgetklingande namn/ful logotyp. 39x13.75mm, manuellt Sellita SW510 och prislapp på 22k om någon är intresserad.Ännu ett gammalt märke som ska göras come back med någon annan bakom spakarna.
Själv kör jag denna så länge.
Skål alla för ännu en trevlig fredag! Går igenom klock-samlingen....kommer bli en rejäl rensning så tagga morgondagens byteslördaaa!
Väntar med febrilt.Hur gick det med rensningen?
Som Kraftwerk fan blir jag glad och gör tummen uppMikro till vis mån och kanske affordable för någon. Ny version av Nomos Autobahn
Autobahn—German engineering in a large watch | NOMOS Glashütte
nomos-glashuette.com
Grymt mycket för pengarna. Dykare på seriös nivå när det är 500m.
Inlägget togs bort "annons utan pris"...Hur gick det med rensningen?
Ja jag såg ditt inlägg. För mycket information där. Det hade räckt med vad du vill ha iväg och sen resten tas i PMInlägget togs bort "annons utan pris"...
Snygg, härlig boett det där!Biocompax
Vad är det för verk i den?
Laxtavlad Baltic på förekommen anledning. Gillade nysläppet. Breguet är inte min grej men tyckte man höll sig på lagom armslängds avstånd från förlagan/inspirationen som Baltic brukar göra.
Lite fascinerad av ramaskrien om bristande "affordability" som man ser i Hodinkee kommentarerna. Ok, det går uppenbart att sälja klockor med samma verk ytterligare någon tusenlapp billigare men är det verkligen skandal att ett mindre märke säljer en klocka för 7000 istället för 4500 när de stora etablerade hade sålt den för 12-25 000? Kanske en reaktion på det tramsiga i att Hodinkee mfl. brer på lite väl tjockt med att det är såååå billigt men ändå...
Håller med!Snygg, härlig boett det där!
Vad är det för verk i den?
Tycker den där är snygg!Fyllereflektion: Kan en klocka vara för perfekt? Min Collins tickar precis alla mina boxar men ändå känns den väldigt slätstruken när jag bär den, samma gäller Seiko spb143, tycker den är perfekt men känns nada när jag bär den
Riktigt bra!Måste säga att Fugu funkar fin-fint med vit tropik!
12000-25000kr vore väl ytterst märkligt då…Seagull ST-19
Händer för lite, så brukar det vara för mig. Det blir lite för ”jaha” utan någon färg utom tavlan. Byt till orange sekund och jag lovar collins blir perfekt. Seikon är jag av åsikten att den är för stilren för att räddaFyllereflektion: Kan en klocka vara för perfekt? Min Collins tickar precis alla mina boxar men ändå känns den väldigt slätstruken när jag bär den, samma gäller Seiko spb143, tycker den är perfekt men känns nada när jag bär den
12000-25000kr vore väl ytterst märkligt då…
The Bi-Compax is $625
Blev väl lite förvirring där, klockan på bilden är min gamla Baltic med ST-19, den nya som släpps har ett annat Kina-verk med microrotor (Hangzhou ELA05MN). Också billigt och det finns tydligen andra märken som sålt klockor billigare med samma verk.12000-25000kr vore väl ytterst märkligt då…