• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Två Gorilla Watches som man inte ser alltför ofta. Använde dem väldigt flitigt under en kort period för några år sen, men tröttnade tyvärr rätt fort på dem. Men var garanterat en inkörsport för mig till större klockor ⭐
Gorillavit.jpg

Gorillagul.jpg
 
Va i hela friden!! Du måste väl skoja nu va? :wideyed:
Nej nej, jag har hela min framtid investerad i G-shocks och actionfigurer. 😎
Utbud och efterfrågan antar jag. 🤷‍♂️ Den listade typ 10-12k vid release men det var ett väldigt begränsat släpp, har för mig att Casio UK fick in totalt 8st så det finns inte jättemånga i omlopp och priserna brukar sticka iväg rätt snabbt när de säljer slut. Ebay är så klart kryddat som vanligt men man får nog ge i alla fall 15k för en beggad.
 
Nej nej, jag har hela min framtid investerad i G-shocks och actionfigurer. 😎
Utbud och efterfrågan antar jag. 🤷‍♂️ Den listade typ 10-12k vid release men det var ett väldigt begränsat släpp, har för mig att Casio UK fick in totalt 8st så det finns inte jättemånga i omlopp och priserna brukar sticka iväg rätt snabbt när de säljer slut. Ebay är så klart kryddat som vanligt men man får nog ge i alla fall 15k för en beggad.
hehe var tvungen att kika runt lite och visst stämmer det, galning! Verkar vara ganska samma läge för samtliga Frogmans?
Ber om ursäkt för min okunskap och har gått vidare med mitt OWGM-val. Törs inte säga vad jag trodde den var värd :bag:
 
hehe var tvungen att kika runt lite och visst stämmer det, galning! Verkar vara ganska samma läge för samtliga Frogmans?
Ber om ursäkt för min okunskap och har gått vidare med mitt OWGM-val. Törs inte säga vad jag trodde den var värd :bag:
Jaha, inte nog med att vi har mikropenis, nu är vi tydligen fattiga snålisar också! 🤬🤬😡😤🖕
Nja, modellen är i sitt grundutförande relativt överkomlig på typ 6-7k internationellt och skamliga 3-4k inom Sverige men det är just de limiterade släppen som sticker iväg. Det har ju t.ex. sålts ett gäng G-shock x John Mayer för löjliga pengar och finns även gott om andra exempel.

Samma sak gäller i och för sig det mesta vare sig det är kläder, konst, klockor eller något annat samlarobjekt som släpps i begränsad upplaga. Det räcker med att hålla sig till trådämnet för ett gäng relevanta exempel. 100 papp för en Ming med basic urverk. Vad fan är grejen liksom? 🙈
 
Jaha, inte nog med att vi har mikropenis, nu är vi tydligen fattiga snålisar också! 🤬🤬😡😤🖕
Nja, modellen är i sitt grundutförande relativt överkomlig på typ 6-7k internationellt och skamliga 3-4k inom Sverige men det är just de limiterade släppen som sticker iväg. Det har ju t.ex. sålts ett gäng G-shock x John Mayer för löjliga pengar och finns även gott om andra exempel.

Samma sak gäller i och för sig det mesta vare sig det är kläder, konst, klockor eller något annat samlarobjekt som släpps i begränsad upplaga. Det räcker med att hålla sig till trådämnet för ett gäng relevanta exempel. 100 papp för en Ming med basic urverk. Vad fan är grejen liksom? 🙈
Slutade läsa ungefär vid "investerar i actionfigurer" 😘
 
Uh ja, det var en fin dämpad nyans på det orangea, gillart och passar vinterklockan alldeles utmärkt 😄
Har kapat flärpen på några såna band men tycker fortfarande de är lite väl stela så ska inte köpa fler, meeen smaksak såklart.
Ja, väldigt stela och för tunna ochså men som sagt väldigt trevliga färger så lite kul testa för en struntsumma.
 
  • Like
Reactions: v0n
Jag är riktigt sugen. Dock lite väl mycket pengar för att chansa. Gillar man den inte så är man körd. Andrahandsvärdet är nog inget att hurra för :/
@Thelonius

Grävde lite längre bak i tråden, jag blir mer och mer sugen på en av de där med kolfibercase, särskilt den med aquamarine.
Edit: tog bort.
Bamford = mikro.

 
Senast ändrad:
@Thelonius

Grävde lite längre bak i tråden, jag blir mer och mer sugen på en av de där med kolfibercase, särskilt den med aquamarine.
Edit: tog bort.
Bamford = mikro.


Samma här. Kikar tillbaka på Bamfords hemsida då och då med suktande blick. 27 papp + moms är ingen struntsumma tyvärr. Kanske om man bestämde sig för att gå ”endast en klocka”.

Om de bara fanns beggade för runt 20….. :)
 
Samma här. Kikar tillbaka på Bamfords hemsida då och då med suktande blick. 27 papp + moms är ingen struntsumma tyvärr. Kanske om man bestämde sig för att gå ”endast en klocka”.

Om de bara fanns beggade för runt 20….. :)
Läge för skambud? You never know…

PS: nr1 i kön om du köper, kom igen dooo it
 
@Thelonius

Grävde lite längre bak i tråden, jag blir mer och mer sugen på en av de där med kolfibercase, särskilt den med aquamarine.
Edit: tog bort.
Bamford = mikro.

Do it! Ingen minns en fegis :p

Kolla annars in https://www.farquharwatchco.com/ Ser ut att vara en väl specad klocka till ett bra pris. Jag tänkte slå till på den men blev Doxa carbon för min del istället.
DSC01264.jpg

20211110_122209.jpg

20211125_201506.jpg


Features

Multi-Layer Bi-Directional Carbon Fibre Construction
Sellita SW200-1 Swiss Automatic Movement
100m Water Resistance
Display Case-back with rolling serial Number
BGW9 Swiss Superluminova
1 x Black FKM Strap
1 x Yellow FKM Strap
1 x Forged Carbon Buckle

Dimensions

42mm case
45mm lug to lug ( meaning the watch is very wearable for all wrist sizes )
11.5mm thickness
39mm fixed bezel
22mm spring bar strap fitting
 
Tillbaka
Topp