• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte många dagar kvar nu innan övriga affordables och micros får återkomma!
DSC_0258.jpg
 
Nu finns 2 NTH Azores date till bra pris hos SW. @v0n var det inte du som ångrade dig att du sålde din?

Edit: dock verkar det vara Miyota 9015 i dessa?
 
Nu finns 2 NTH Azores date till bra pris hos SW. @v0n var det inte du som ångrade dig att du sålde din?

Edit: dock verkar det vara Miyota 9015 i dessa?
Ingen ånger här, men det var en finfin klocka inget snack. Ja, Mifjotta i dessa, STP1-11 i den första generationen 🙂
 
plast tenderar se ut som plast 🙈
Iof är det skillnad på Casio plast och G-shock, den senare känns betydligt mer påkostat 🤓
Jo, jag vet att det är av plast 😉
Men de behöver inte se plastiga ut för det. Beror ju på hur det behandlats osv.

Den gula ser liiite ut som en sån där billig barnklocka, men det kanske har med färgen att göra!?
För lika mycket som jag tycker hela det är samarbetet är urlöjligt så känner jag mig själv och vet att jag kommer trycka på knappen, om jag får chansen...
 
Jo, jag vet att det är av plast 😉
Men de behöver inte se plastiga ut för det. Beror ju på hur det behandlats osv.

Den gula ser liiite ut som en sån där billig barnklocka, men det kanske har med färgen att göra!?
För lika mycket som jag tycker hela det är samarbetet är urlöjligt så känner jag mig själv och vet att jag kommer trycka på knappen, om jag får chansen...
Jag vet inte vad jag tycker, möjligtvis att de är för stora för att vara i plast. Kommer de med kolfiber snart tror ni (ej affordable)?
De skulle vara roligare och mer unisex i 39-40 mm tror jag.

Får väl lägga in en gammal bild på mikro för topic. Saknad klocka!
D885134F-8C2D-4721-8EFB-E0BAEB7FEB8A.jpeg
 
Jag vet inte vad jag tycker, möjligtvis att de är för stora för att vara i plast. Kommer de med kolfiber snart tror ni (ej affordable)?
De skulle vara roligare och mer unisex i 39-40 mm tror jag.
Exakt min tanke, det där med storleken. En vintage Swatch i lite coola färger på modesta 34 mm kan vara lite fränt, men nu snackar vi dubbla storleken, typ.

Å ena sidan har man varit extremt true to original med vissa saker som boetten, "dot over 90" osv.

Å andra sidan så har man ju flippat totalt vad gäller färger och material etc.

Utfall: love/hate 😅

(inte läst nåt om annat material)
 
Det är bekräftat från flera håll att de kommer säljas online. Sedan om det är på måndag eller om någon månad vet man ju inte.
Nä, och det är väl precis det scalpers kommer leva på inom närmsta framtiden om man får spekulera fritt.
Läste nånstans att det är 100 000 ex i första batchen, Går väl åt på en kvart imorgon bitti fördelat på de utvalda butikerna, helt stööört 😆
 
Tillbaka
Topp