• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är det många fler som har nedräkning inför April nu?
Kommer nån snubbla på mållinjen och fumla på sig fel klocka tro?
Jag räknar också ned. Men har varit betydligt enklare och roligare än jag väntat mig. Trodde att klockan jag valt skulle ligga på k&s 1/4 men är faktist inte ett dugg trött på den. Saknar dock omväxlingen så ska bli skönt när månaden är över 😅
DSC_0261.jpg
 
Jag räknar också ned. Men har varit betydligt enklare och roligare än jag väntat mig. Trodde att klockan jag valt skulle ligga på k&s 1/4 men är faktist inte ett dugg trött på den. Saknar dock omväxlingen så ska bli skönt när månaden är över 😅
DSC_0261.jpg
Jag är extra stolt över oss tappra som normalt sett hänger här...förutom @KandreasF som var ganska kass då förstås ❤
Det är verkligen inte så enkelt som somliga verkar tro men otroligt tillfredsställande om man väl lyckas stålsätta sig några få veckor om året. Tid för eftertanke osv.
 
Förresten hörrni, det går fortfarande bra att donera en slant för ett finfint ändamål även om man nu känner att man inte var byggd av STÅL just i år.
Tippar över 200 000 strecket alldeles strax ❤❤❤
 
Förresten hörrni, det går fortfarande bra att donera en slant för ett finfint ändamål även om man nu känner att man inte var byggd av STÅL just i år.
Tippar över 200 000 strecket alldeles strax ❤❤❤
Självklart! Done! 😁 Dagens klocka för relevans.
PSX_20220327_195042.jpg
 
Letar efter en ny smartwatch till våren och är lite sugen på en sån här. Har mejlat Ur & Penn idag och frågat om de kan ta beställa hem en, eller hur det funkar. Ganska basic funktioner men pris strax under 3000 kr så skulle säga att den är ganska affordable!

456395.jpg
image.jpeg
 
image.jpg

Dagens! Då jag fått lite bättre ordning på förvaringen/lagret blir det klockbyte varje morgon.

Denna gillar jag, fin färg på tavlan, maxad storlek på den (tavlan), dag o datum är bra för en minnessvag person som jag🥴, bezel funkar bra med sin svärta mot det orangea, original bandet är riktigt skönt - det enda jag kan tycka är lite minus är sekundvisaren, den är lite för klen; snygg, men klen.
 
Haha ja jag satt precis och tänkte att med det spännet till den klockan skulle det inte bli mycket plats över för den faktiska länken på min arm 😂

Halvrelaterad fråga till allmänheten: deras nya Miyako - hiss eller diss? Står på tur att beställa en nästa runda och var först tvärsäker på att jag behövde en men nu vete fasen var jag står längre 🤔

EEC66AE6-0006-4E96-9F37-D8F49E2AE677.jpeg
Jag har också kommit fram i kön och kan inte riktigt bestämma mig. När jag först såg den så gillade jag BP inspirationen. Nu är jag inte lika säker... :/
Dock bra spec sett till priset.
05-f02t_orig.jpg
 
Jag har också kommit fram i kön och kan inte riktigt bestämma mig. När jag först såg den så gillade jag BP inspirationen. Nu är jag inte lika säker... :/
Dock bra spec sett till priset.
05-f02t_orig.jpg
Jag fick mailet igår men kommer inte att beställa. Jag känner för stor olust inför produktionslandet just nu för att det ska bli någon glädje i att handla. Synd för jag tycker klockan är fin och har varit nöjd med deras kvalitet tidigare.
 
Jag är extra stolt över oss tappra som normalt sett hänger här...förutom @KandreasF som var ganska kass då förstås ❤
Det är verkligen inte så enkelt som somliga verkar tro men otroligt tillfredsställande om man väl lyckas stålsätta sig några få veckor om året. Tid för eftertanke osv.

Om man nu bortser från bidragen till behjärtansvärda ändamål 👍🙂♥️ som egentligen är huvudmålet med det hela så försök inte förklara för folk utanför klockbubblan vad man utför för handling.
Kan låta så här kanske,

Klockoman - "Har hamnat i en svår sits denna månaden, superjobbigt och mycket svårt.

Utomstående - "Vad säger du, vad har hänt 😨?"

Klockoman - "Jo jag ska ha samma klocka i en hel månad, alltså bara en enda...fattar du? 🤕"

Utomstående - "😳🤔😳"
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp