Inget man kanske vill ha till vardags utan mera som en riktig toolwatch. Analog djupmätare, tritiumtuber och inbyggd spegel känns proffsigt.Malms nya frogdiver. Bara jag som inte riktigt får feeling och haft höga förhoppningar?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget man kanske vill ha till vardags utan mera som en riktig toolwatch. Analog djupmätare, tritiumtuber och inbyggd spegel känns proffsigt.Malms nya frogdiver. Bara jag som inte riktigt får feeling och haft höga förhoppningar?
![]()
![]()
Jäklar! Ser ut att vara minst 55 mm på höjden.Malms nya frogdiver. Bara jag som inte riktigt får feeling och haft höga förhoppningar?
![]()
![]()
Tråkiga är väl även att klockfan ska kosta runt 18.000:-Malms nya frogdiver. Bara jag som inte riktigt får feeling och haft höga förhoppningar?
![]()
![]()
15000 kr om man väljer med Sellita verket. (13000 kr vid förbeställning).Tråkiga är väl även att klockfan ska kosta runt 18.000:-![]()
Aha, nä fortfarande på tok för högt om jag får säga mitt15000 kr om man väljer med Sellita verket. (13000 kr vid förbeställning).
Är benägen att hålla med om det om man inte är inbiten röjdykareAha, nä fortfarande på tok för högt om jag får säga mitt![]()
Lugnt, numera måste dykare ha läder, annars är det bara modeklockor. Det är något som tråden kommit fram till denna vecka.Blanksvart läder på dykare. Fel fel fel men jag gillar det
![]()
Tänker att du ska variera den på ett Bonklip..Den är superfin!
Men används så jäääkla sällan.
Jag saknar läderdräkten bara. Det skulle vara svart läder då för att matcha klockan. Men det hade nog mer se ut som nån udda bdsm-grej än en dykutrustningLugnt, numera måste dykare ha läder, annars är det bara modeklockor. Det är något som tråden kommit fram till denna vecka.
Instämmer. Hade stora förhoppningar men det färdiga konceptet tilltalar mig inte alls tyvärr.Malms nya frogdiver. Bara jag som inte riktigt får feeling och haft höga förhoppningar?
![]()
![]()
Den där luktar @v0n lång väg, eller?Färgglada dykare från Farer, kan det vara något?
![]()
FARER®️ AquaMatic Sports Watch
Meet the AquaMatics, a collection of dive watches that combines fun and function. Each watch is designed to blend supreme legibility with a playful pop of colour. These dive watches are water-resistant to 200m, use flat sapphire crystals, and are packed with luminous Super-LumiNova. These are...eur.farer.com
![]()
Visst!Den där luktar @v0n lång väg, eller?
Ska ju släppas en ny seaforth snart. Jag är fett sugen.Dagens mikro
![]()
![]()
Fan. Alltid viljat testa en Aqualand! Kanske måste svänga förbi med en påse öl och testa den när det passarGräsklippning pågår. Och ja, jag står stilla när jag fotar.![]()
![]()
Gör det! Du får så klart låna den om du vill.Fan. Alltid viljat testa en Aqualand! Kanske måste svänga förbi med en påse öl och testa den när det passar![]()
Har länge följt den här tråden och känner att jag måste ge mig tillkänna.
Har i dagsläget en Seiko SPB243J1 (Alpinist nyutgåvan) och känner att det vore roligt att komplettera med en schysst dykare. Känner dock at jag inte vill lägga lika mycket pengar på denna klocka. Måste ju visa sambon att det inte är en så dyr hobby
Efter lite research här och på andra ställen har jag fastnat för följande:
Woolbrook skindiver
![]()
Clemence, photicdiver
![]()
Brons:
Aquatico, bronze sea star
![]()
Lutar åt Aquatico, men tror också att jag kommer ledsna på denna.
Så, några andra förslag som jag kan ha missat? Målet är alltså ca 3-5k, blå/grön tavla, 38-40mm och helst diskret bezel. Epicdrömmen vore ju omega seamaster heritage (men en 39mm modell), men den är många år bort just nu...
![]()
Tack för en grym tråd!
Förutom datumplacering och länken tycker jag den var asball!Malms nya frogdiver. Bara jag som inte riktigt får feeling och haft höga förhoppningar?
![]()
![]()