Kittlar inte alls faktiskt, är lite småförkyld idag iofs.Den där luktar @v0n lång väg, eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kittlar inte alls faktiskt, är lite småförkyld idag iofs.Den där luktar @v0n lång väg, eller?
Ja vad andra tycker är sällan intressantJobbar också vilket känns helt okej när det regnar.
Testar orange dykargummi på flygare. Kan säkert reta ngn men det skiter jag i
![]()
Ewww, läder på en flygareJa vad andra tycker är sällan intressantKör på säger jag
Önskar er alla en trevlig fredag![]()
![]()
Jag veeeet. Så jäkla förutsägbartEwww, läder på en flygare
![]()
Hörru, är det inte dags för en recension av mjukisband?Dagens mikro
![]()
![]()
Malms nya frogdiver. Bara jag som inte riktigt får feeling och haft höga förhoppningar?
![]()
![]()
Coolt! Den här mjölkade mina spenar!Jag gillar Clemencen - hade inte sett den förut. Fast £479 och sen moms och annat otäckt ovanpå det känns lite dyrt med tanke på Miyota verket. Iofs är det väl i samma pristerritorium som BAltic Aquascaphe och den kör också Miyota. Den skulle kanske kunna vara ett alternativ:
![]()
HTD Aquatic har liknande stuk, pris och spec:
![]()
Erikas är bäst, Yemas MN är nästan lika bra.Hörru, är det inte dags för en recension av mjukisband?
Fanns en Sinn som hade det?Förutom datumplacering och länken tycker jag den var asball!
Djupmätare är praktiskt som tusan, mig veterligen vet jag bara Oris som har en betydligt kostsammare pjäs med något liknande. Tar hemskt gärna emot tips på andra klockor som har det? (ej digitala då...) vill haaa djupmätare i min klocka![]()
Ligger en Evant decodiver på FB för 2800. Påminner lite om clemence.Har länge följt den här tråden och känner att jag måste ge mig tillkänna.
Har i dagsläget en Seiko SPB243J1 (Alpinist nyutgåvan) och känner att det vore roligt att komplettera med en schysst dykare. Känner dock at jag inte vill lägga lika mycket pengar på denna klocka. Måste ju visa sambon att det inte är en så dyr hobby
Efter lite research här och på andra ställen har jag fastnat för följande:
Woolbrook skindiver
![]()
Clemence, photicdiver
![]()
Brons:
Aquatico, bronze sea star
![]()
Lutar åt Aquatico, men tror också att jag kommer ledsna på denna.
Så, några andra förslag som jag kan ha missat? Målet är alltså ca 3-5k, blå/grön tavla, 38-40mm och helst diskret bezel. Epicdrömmen vore ju omega seamaster heritage (men en 39mm modell), men den är många år bort just nu...
![]()
Tack för en grym tråd!
Det var en djuplodad recension, allt man behöver vetaErikas är bäst, Yemas MN är nästan lika bra.
Nivada jobbar på en reissue av deras dykare med djupmätare. Ska nog släppas snart.
Den kände jag inte till, kostar nog en slant?Fanns en Sinn som hade det?
Håller med, mera sånt!
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-2095019
Vad ogillar du med boettformen?Instämmer helhjärtat. Besviken på boettform, valet av lugs (själva länken är dock cool), och priset. Blev platt fall för min del![]()
Har länge följt den här tråden och känner att jag måste ge mig tillkänna.
Har i dagsläget en Seiko SPB243J1 (Alpinist nyutgåvan) och känner att det vore roligt att komplettera med en schysst dykare. Känner dock at jag inte vill lägga lika mycket pengar på denna klocka. Måste ju visa sambon att det inte är en så dyr hobby
Efter lite research här och på andra ställen har jag fastnat för följande:
Woolbrook skindiver
![]()
Clemence, photicdiver
![]()
Brons:
Aquatico, bronze sea star
![]()
Lutar åt Aquatico, men tror också att jag kommer ledsna på denna.
Så, några andra förslag som jag kan ha missat? Målet är alltså ca 3-5k, blå/grön tavla, 38-40mm och helst diskret bezel. Epicdrömmen vore ju omega seamaster heritage (men en 39mm modell), men den är många år bort just nu...
![]()
Tack för en grym tråd!
Jag vet inte riktigt.. men visualiserade mig något knubbigare. Förstår vad du menar med funktion före design och det har du förvisso rätt i, det är ballt. Men ur ett designperspektiv gillar jag det inte alls. Har jag sagt att jag inte är en dykare?Vad ogillar du med boettformen?
Bandhornen med grejen i i mitten är där för att det är funktionellt, mindre tryck på bandstift osv. Jag är väl knäpp, men går fasen igång på hela "funktion före design konceptet". Tyckte inte prislappen var så blodig heller med tanke på vad man får...
Uj va bra. Snudd på perfekt tycker jag. 38,5mm, 20mm luggar, safir med AR på båda sidor, bezelinlägg i aluminium med lumade siffror, crazy färg kombo, maxi index, färgad topp på sekundvisaren... fan, sjukt bra. De enda detaljerna jag skulle ändra på är att jag hade hellre sett HAQ och 60klick istället. Blir nog att börja spana efter en beggad om/när de hittar ut på marknaden.Färgglada dykare från Farer, kan det vara något?
![]()
FARER®️ AquaMatic Sports Watch
Meet the AquaMatics, a collection of dive watches that combines fun and function. Each watch is designed to blend supreme legibility with a playful pop of colour. These dive watches are water-resistant to 200m, use flat sapphire crystals, and are packed with luminous Super-LumiNova. These are...eur.farer.com
![]()
Ingick Foppatofflorna i fullsetetTestar orange. Tror detta kan bli kul sommarklocka.
![]()