• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LoveL

Rolex
2-Faktor
Möte, möte, möte..
Mitt i kaffestunden! 🤬
72134816-7C8E-4947-9797-A25AD83878F8.jpeg
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Har inte heller beställt någon faktiskt men har förstått att det handlar om minuter efter launch då de flesta modellerna är slutsålda. Så ska man få tag på en så måste man sitta och häcka vid datorn. Verkar som att man måste ha förifyllt betalningsoption o.s.v. också för att hinna knipa någon i de flesta fall.

Förstår ju incitamentet för att göra så limited batches som tillverkare/säljare men som konsument kan jag ju inte säga att jag är så stort fan av affärsmodellen.
Samtidigt är det ju en ganska safe investering för att testa klockan då de flesta modeller säljer för inköpspris eller mer begagnade i zelos watchers gruppen på Facebook verkar det som.

Har också funderat lite över auroran men har lite svårt för modellen av boett. Tycker det känns som en väldigt rund ring med helt raka lugs om ni förstår vad jag menar 🤔
Japp det handlade om några minuter på flera av modellerna men jag hann få iväg en beställning med nöd och näppe.
Den jag främst ville ha tog dock slut innan.
Men jag köpte flera pga det är som vanligt svårt att veta utifrån en bild hur tavlan kommer upplevas irl.
Tänker att jag kan sälja den som inte ska behållas till samma som inköpspriset om det kommer till saken.
Återkommer med intryck och det ska bli spännande att testa en Zelos.
Modellen i sig kändes som klippt och skuren för mig.
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Japp det handlade om några minuter på flera av modellerna men jag hann få iväg en beställning med nöd och näppe.
Den jag främst ville ha tog dock slut innan.
Men jag köpte flera pga det är som vanligt svårt att veta utifrån en bild hur tavlan kommer upplevas irl.
Tänker att jag kan sälja den som inte ska behållas till samma som inköpspriset om det kommer till saken.
Återkommer med intryck och det ska bli spännande att testa en Zelos.
Modellen i sig kändes som klippt och skuren för mig.

Ja det lär du inte ha några problem med alls. Flertalet som redan uttryckt missnöje över att de inte lyckats knipa någon i Zelosgruppen på facebook. Du kan säkert få den såld där till inköpspris eller mer beroende på modell.
Om du inte redan är medlem.
Får man fråga vilka modeller du slog till på?

Ser fram emot recensioner sen!
 

inzomniac

Cartier
2-Faktor
Angående Zelos-släppet. Nog ett av de släpp som sålt ut snabbast med tanke på rätt höga volymer och alla varianter. Försökte på Aventurine 38mm, men hamna i nåt limbo-läge i Chrome, bytte webläsare och kom till betalning/checkout, men då var den slut. Tog då en Teal 38mm istället. Antar Aventurine gick snabbast åt och Mosaic efter det, och lila kanske. Dock lite tråkigt med så hög dollar nu och sen momsen på det.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Ja det lär du inte ha några problem med alls. Flertalet som redan uttryckt missnöje över att de inte lyckats knipa någon i Zelosgruppen på facebook. Du kan säkert få den såld där till inköpspris eller mer beroende på modell.
Om du inte redan är medlem.
Får man fråga vilka modeller du slog till på?

Ser fram emot recensioner sen!
Jag missade Aventurine så det blev Teal, Granite och den som fortfarande finns att köpa i skrivande stund Ice Blue.
Hade Aventurine funnits hade jag skippat Granite så den kom i andra hand.
Spontant så den jag tror kommer behållas är Teal men det beror helt på hur intrycket av dessa tre blir vid ankomst.
Kan ju hända att någon överraskar irl.
Ska kolla om min samboni ev vill ha någon utav dom och det vore också ett kul alternativ isf.
Tänker mig maximalt inköpspris om någon ska säljas oanvänd då det känns vettigt.
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Jag missade Aventurine så det blev Teal, Granite och den som fortfarande finns att köpa i skrivande stund Ice Blue.
Hade Aventurine funnits hade jag skippat Granite så den kom i andra hand.
Spontant så den jag tror kommer behållas är Teal men det beror helt på hur intrycket av dessa tre blir vid ankomst.
Kan ju hända att någon överraskar irl.
Ska kolla om min samboni ev vill ha någon utav dom och det vore också ett kul alternativ isf.
Tänker mig maximalt inköpspris om någon ska säljas oanvänd då det känns vettigt.

Ja teal och aventurine verkar vara de som är mest eftertraktade. Aventurine är ju alltid eftertraktad vad jag förstått. Personligen tycker jag Ice blue är snyggast utifrån bilder.
 
WMT-watches använder Seikos senaste gmt-verk dom hade i sina ”skx-gmt:er” och gör en typ gmt-master inspirerad klocka. Vad tror vi?

Personligen är jag kluven till händerna, även till 12:an o 6:an.

B338CFCE-FA36-48BD-B330-998C7C17E5B3.jpeg


B6AE00AE-D34B-4111-ACA6-31D4B95D0396.jpeg

Tycker den är nice. Samma stil av visare som Lorier kör vilket är oändligt mycket bättre än mercedes visare ()imo). Föredrar WMTs GMT-visare över Lorrier dock.
 

inzomniac

Cartier
2-Faktor
SeriousWatches har lagt in nya Zelos. Kanske att man har chans att fånga en där om man misssade https://www.seriouswatches.com/collections/zelos
Hade föredragit att köpa av Seriouswatches faktiskt. Senaste köpet, Spearfish hade blivit några korvören billigare från dom till och med. Har skrivit upp mig flera gånger om mail när det går att köpa vissa modeller där, men aldrig fått något mail om släpp eller tillgänglighet - bara att dom tydligen kom och gick när man väl surfar in där.
 
Topp