Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om både du och Pierce vet så borde ju egentligen fler haja läget
Jag får skylla på dåligt minne, men det var ju för bövelen en Pulsar jag avsåg, d.v.s. ett annat av Seikos budgetmärken. Uret på bilden är exakt likadant som det jag hade.Om både du och Pierce vet så borde ju egentligen fler haja läget
@Rooster91 , du frågade om sleepers senast igår?...Lorus, i dussintal![]()
Inte så konstigt att det trendar egentligen. Skindiver är ju en ganska perfekt kompromiss, superbekväm bärbar boett i storlek som passar alla, vattentålig utan att vara tjock klumpdykare, oändliga tavel/visar-varianter som gör att man kan skapa olika uttryck. Enda nackdelen egentligen att de alltid ser pissiga ut med länk pga den raka kanten mellan bandhornen
Det tråkiga tycker jag är att många reissues och nyproduktioner är större än originalet. En av usparna när de kom var ju att det skulle vara en vardagsklocka som även tålde att plaska med. Jag får för mig att många av originalen låg runt 36 mm. Nu är de oftast uppskakade till 40-42 med rätt platt, om än låg, profil. Jag tycker de då faller in i samma fack som många andra dykare om man bortser från det estetiska.Och låt oss inte glömma varför man en gång i tiden tog fram skindivers. Ett billigare alternativ för den stora massan som höll på med den nya stora flugan sportdykning.
Större tillverkare vid den här tidpunkten rejsade på rätt hårt med högre vattenresistens i klockorna. Betydde ofta som du nämner klumpiga, kostsamma och inte minst otillgängliga för allmänheten.
För att hålla nere kostnaderna var det väldigt ovanligt att skindivers kom på länk. Därav designen med raka kanten mellan bandhornen skulle jag tro, såg/ser bättre ut på gummi som dessutom var på modet![]()
Tack för tipset, avd köpa en klocka för passa ett befintligt armband, what can go wrong för under tusingen ?Den där är fin!
Men försök hitta originalet med lilla firren på!Finns på berup.com
![]()
Japp. Inklusive Seikos SPB som jag gillar, men man gjorde rundare och klumpigare.Det tråkiga tycker jag är att många reissues och nyproduktioner är större än originalet. En av usparna när de kom var ju att det skulle vara en vardagsklocka som även tålde att plaska med. Jag får för mig att många av originalen låg runt 36 mm. Nu är de oftast uppskakade till 40-42 med rätt platt, om än låg, profil. Jag tycker de då faller in i samma fack som många andra dykare om man bortser från det estetiska.
Vad är det där för skönhet?![]()
Snart måndag mikrolövvers!
Äntligen. ...som Gert Fylking ropade.![]()
Snart måndag mikrolövvers!
Där vågar i alla fall Squale sticka ut för deras Super är 38mm. Samma gäller Aquastar Deepstar II som är 37mm.Det tråkiga tycker jag är att många reissues och nyproduktioner är större än originalet. En av usparna när de kom var ju att det skulle vara en vardagsklocka som även tålde att plaska med. Jag får för mig att många av originalen låg runt 36 mm. Nu är de oftast uppskakade till 40-42 med rätt platt, om än låg, profil. Jag tycker de då faller in i samma fack som många andra dykare om man bortser från det estetiska.
Åh herregud vad vacker!Där vågar i alla fall Squale för deras Super är 38mm. Samma gäller Aquastar Deepstar II som är 37mm.
Lånad bild:
![]()
Min Deepstar II:
![]()
![]()
Morrn på dig/erGodmorgon. Har ni fått nåt kaffe ännu?
![]()
Det är en Serica 4512 Commando på tropic från Joseph Bonnie. Löp och köp!Vad är det där för skönhet?
Måste hitta mig något i samma stil!
Och utMorrn på dig/er
Jodå, ett par koppar har det runnit ner![]()
![]()
Om den inte behöver vara just grön finns ju samma modell i andra färger med integrerat gummi i 39mm!Har fastnat lite för denna från Longines men tvekar lite pga storleken på 41,5 mm (mest l2l-måttet). Verkar som att grön inte finns i 39? Kan ni rekommendera någon liknande dykare kring 40mm?Behöver inte vara just grön men gärna på ett snyggt integrerat gummi
![]()
För just hydroconquest så var det grön som jag gick igång påOm den inte behöver vara just grön finns ju samma modell i andra färger med integrerat gummi i 39mm!
Ja den är inte dum! Gillar NC001 eller vad den heter med. Hade gärna sett ett boxat safir på den.
Reliasweden är ett väldigt oseriöst företag som inte bryr sig om sina kunder och vill bara tjäna en snabb slant. Jag köpte lite verktyg till min klocklåda och fick inte mina varor och när jag mailade dom sa dom att jag försökte lura dom och sa att varorna var levererade vilket dom inte var. Skulle aldrig köpa där igen.
Samma sak hände mig när jag hade beställt Polywatch och något annat småplock. Mailade flertalet ggr men eftersom jag köpt via Cdon.com ville de inte hjälpa till. Sista mailet jag fick var att de avslutat sitt samarbete med cdon och inte tänkte ersätta mig! Väldigt kass service vilket är trist då de har en del annat jag gärna hade beställt! :/Reliasweden är ett väldigt oseriöst företag som inte bryr sig om sina kunder och vill bara tjäna en snabb slant. Jag köpte lite verktyg till min klocklåda och fick inte mina varor och när jag mailade dom sa dom att jag försökte lura dom och sa att varorna var levererade vilket dom inte var. Skulle aldrig köpa där igen.
@Peter K kanske har en till övers verkar det som? Utan firren på dockTack för tipset, avd köpa en klocka för passa ett befintligt armband, what can go wrong för under tusingen ?
Tack, beställde en med firren, under tusingen, inkl leverans@Peter K kanske har en till övers verkar det som? Utan firren på dock![]()