• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens fynd, Christopher Ward C7 Rapide Limited Edition!

Har köpt den idag f2f av #Alex Tao'l. Har smygtittat på den länge, med tvekat att köpa en quartsklocka.
Nu blev en till salu och då kunde jag inte stå emot längre. Tycker den är fantastiskt vacker, dessutom har den ett COSC-certifierat och temperaturkompenserat urverk, inte helt fel. +/- 10 sekunder per år kan man ju leva med😉.
20221212_190048.jpg
Quartz e skönt 😊

Någon som blir sugen?
F3AB9B78-2D9A-4577-A542-435C02FF3E21.png

Kul att få bekräftat att M.A.T watches bygger Jaques Bianchi.

Samma sak hände mig när jag hade beställt Polywatch och något annat småplock. Mailade flertalet ggr men eftersom jag köpt via Cdon.com ville de inte hjälpa till. Sista mailet jag fick var att de avslutat sitt samarbete med cdon och inte tänkte ersätta mig! Väldigt kass service vilket är trist då de har en del annat jag gärna hade beställt! :/
Helt sinnessjukt, lite uppdatering på det är att jag betalar alltid via klarna för jag uppskattar deras köpar skydd om något skulle hända så har dom en skyldighet att hjälpa. Och det gjorde dom och när jag hade haft kontakt med dom och dom kontakta företaget så fick jag ett Mail tillbaka att jag förmodligen hade skrivit fel adress och mailadress vilket är helt galet.
Men i varje fall behövde jag inte betala. Tråkigt att ett svensk företag ska bete sig som tjuvar! Kommer dock också höra av mig till klarna för be dom avsluta sitt samarbete med dom också för tycker det är sjukt att sånna här företag håller på med sånt här och är så pass arroganta.
Om man kollar upp deras omdömen på olika sidor så ser man att det är ett upprepande problem som folk varit med om med dom. Har samt också hört att dom har lagt massor med dåliga reviews på andra liknande företag för sin egen gynning.

Någon som blir sugen?

€1060 med Seiko NH35 😲
Hade velat sett en quartz som i originalet.

Någon som blir sugen?

Edit: tvåa på bollen
...vill minnas att den förra "batchen" som kom för ett par år sen kostade typ hälften men lär väl flyga av hyllan ändå.
Är personligen inget fan av scubadykning, men kul projekt hursomhelst!

€1060 med Seiko NH35 😲
Hade velat sett en quartz som i originalet.
Tänkte precis samma. Den är dessutom exakt likadan som den förra (i mina ögon). Det är bara lek med lumen om jag fattat rätt.

Denna däremot var mer intressant, mer franskt, från Akrone. Med bezel som gör allt, utom att snurra åt båda hållen.

20BE8AA5-BDB8-4D65-A8FC-3760CFEDF2DD.jpeg

Tillbaka
Topp