• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nyförvärvet, tack bästa @bluesdog!

IMG_20230629_215810.jpg
 
San martin gör bra homage till flera av dem du angav. Annars kör på något som typ traska commuter eller zelos som har flera bra alternativ tycker jag! Dock kanske inte i 36 37 men ja värda att kolla på ändå tycker jag. Eller försöker du få tag på nya prx pm80 35 mm!
Många bra tankar. PRX är jag osäker på med integrerad länk men väl värd att prova 😊
Alpha explorer i 36 mm? Jag har lila blå och svart. Funkar bra alla tre har jag för mig
alpha.jpg
Aldrig hört om denna förr. Ska undersökas!
 
Om det är någon som är sugen på gult, vilket alla givetvis är, så kanske en gruppbild kan vara till nytta. Det är rätt stor nyansskillnad mellan olika band. Det som sticker ut mest av mina är bandet från Wolbrook som har en nästan senapsgul färg i jämförelse med de andra.

Från vänster:
Hårt Isofraneish från Cousins UK från tiden då jag kokade band för att forma dem
Två FKM-band från Aliexpress
Wolbrook
Watchwear
IMG_0127.jpg
 
Om det är någon som är sugen på gult, vilket alla givetvis är, så kanske en gruppbild kan vara till nytta. Det är rätt stor nyansskillnad mellan olika band. Det som sticker ut mest av mina är bandet från Wolbrook som har en nästan senapsgul färg i jämförelse med de andra.

Från vänster:
Hårt Isofraneish från Cousins UK från tiden då jag kokade band för att forma dem
Två FKM-band från Aliexpress
Wolbrook
Watchwear
IMG_0127.jpg

watchwear = aliexpress... men det kanske var uppenbart
 
Om det är någon som är sugen på gult, vilket alla givetvis är, så kanske en gruppbild kan vara till nytta. Det är rätt stor nyansskillnad mellan olika band. Det som sticker ut mest av mina är bandet från Wolbrook som har en nästan senapsgul färg i jämförelse med de andra.

Från vänster:
Hårt Isofraneish från Cousins UK från tiden då jag kokade band för att forma dem
Två FKM-band från Aliexpress
Wolbrook
Watchwear
IMG_0127.jpg
Mitt gula från Wolbrook är mer som dina andra från vänster i färgen. Tycker det där du har ser mer "gammel-orange" ut om det nu finns nån sån färg :)
 
Om det är någon som är sugen på gult, vilket alla givetvis är, så kanske en gruppbild kan vara till nytta. Det är rätt stor nyansskillnad mellan olika band. Det som sticker ut mest av mina är bandet från Wolbrook som har en nästan senapsgul färg i jämförelse med de andra.

Från vänster:
Hårt Isofraneish från Cousins UK från tiden då jag kokade band för att forma dem
Två FKM-band från Aliexpress
Wolbrook
Watchwear
IMG_0127.jpg

Vilken är mjukast och bekvämast?
 
Bilden ljuger lite. Det upplevs ljusare i tonen än vad bilden visar men det är ändå en helt annan, djupare färg än de andra. Typiskt "gammel-gult" skulle jag säga. :)
Låter som en bra beskrivning - det är nog så jag upplever mitt också. Annars tycker jag den färgtonen du hade där var cool. Skulle inte ha något emot ett band i den nyansen.
 
Tillbaka
Topp