Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gjorde en jämförelse när jag köpte min SM. Drygt 3-400kr billigare att köpa från officiella SM. I det fall man åker på tull och moms.
Slapp moms senast, blev då 1.2k billigare.
Krafs eller inte..., en vacker grön urtavla är alltid rätt.Får börja med att förklara varför, behövde några kugghjul till svetsen hittade dessa i kina för en 10a men för fraktfritt behövde jag handla för minst 200:-
Då dök denna upp.
Ja ja vet det är kraffs, men den va ganska fin ändå
![]()
![]()
Gjorde en jämförelse när jag köpte min SM. Drygt 3-400kr billigare att köpa från officiella SM. I det fall man åker på tull och moms.
Slapp moms senast, blev då 1.2k billigare.
Samma för mig! Vrålbra priser inkl. allt på det jag har köpt: San Martin, Addiesdive och Tandorio. Det är så "lätthandlat" på Ali att det är "farligt".Instämmer med @Master J här, aliexpress är med tull och moms (eller har iaf varit för mig när jag nyttjat det) och SM:s sida på aliexpress är deras "officiella" sida.
Samma för mig! Vrålbra priser inkl. allt på det jag har köpt: San Martin, Addiesdive och Tandorio. Det är så "lätthandlat" på Ali att det är "farligt".![]()
Saknar SM, Pagani design m fl i kartan. Skulle faktiskt vara intressant hur de hänger ihop.Hittade den här översikten. Inte så mycket micro men intressant ändå
![]()
Den var riktigt fin. Inte sett på handled förutTimex Q Albino idag
![]()
Åh, den röda har kommit! Den är ju magnifik!! Hoppas på att få se många härliga ws med den.Torsdagstjofräs med Tandorio x 3.
![]()
Tack!Åh, den röda har kommit! Den är ju magnifik!! Hoppas på att få se många härliga ws med den.
Den svarta hemlige på bilden. Har den kommit nu också eller var den med sedan tidigare?
Tackar! Timex Q serien är riktigt charmig och när de dessutom nu är ledigt tillgängliga för listpris så tycker i alla fall jag att det är ett roligt ur som man bara kan slänga på sig närsomhelst utan att behöva tänka på att ställa tiden. Gillar nog fortfarande originalet med blå tavla bäst men tyckte att det var kul att alternera med en silver/vit för omväxlingsskullDen var riktigt fin. Inte sett på handled förut![]()
Det får man verkligen säga.400 spänn på AliX, snacka om affordable
![]()
Just det, Arne var det ju. Du har ju haft en del hemliga agenter... Den är ju också cool. Men den röda måste jag säga är superbra! Tandorio verkar vara riktigt fina. Är finishen lika bra i verkligheten också som det ser ut på bild. NH35 i alla?Tack!Ja, det är en fin röd tavla, men svår att fotografera. Den kräver rätt ljus. Tror det blir bra i dagsljus och gärna sol som låter ljuset spela.
Den svarte är ju "Hemlige Arne" som kom för ca 1,5 år sedan och var det första Tandoriouret jag köpte. Sen kom ju "Hemlige Helge" & "Hemlige Helmer", men de såldes i höstas. De två nyanlända är m.a.o. fjärde och femte Tandoriouren.
![]()
Det sitter en Miyota 2115 i den. Första intrycket är bra tycker jag, en hel del klocka för ynka 400 riksdaler. Men för priset kan man ju inte ha allt för höga förväntningar, gillar färgen på tavlan och bezeln. skekundvisaren träffar inte index spot on men timmvisaren gör ett bättre jobb med detta. Länken känns bra för priset dock så rörde sig pin:sen lite friare i länkbitarna än vad man skulle önska men känns inte som någon risk att dom skulle trilla ur av sig själva. Claspen är your average AliX watch clasp vilket funkar bra. Första intrycket är överlag väldigt bra, men som sagt så får ju sätta förväntningar i relation med prisetDet får man verkligen säga.
Vad är det för innanmäte i klockan och vad är första intrycket?