• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Delgada

Pandion
Vi har hållit sams hela dagen, den lille fransosen och jag. Tror bestämt det blir samma laguppställning imorgon med.
20240825_213954.jpg
 

HolyCrap

Basic
Var ute på stan och gjorde lite efterforskningar till framtida anskaffanden. Fick nys om denna när jag letade sportigt med integrerad länk. Titan är ju en annan sak jag villhöver i samlingen och med tanke på prisbilden är ju dennna för bra för att vara sann. Frågan är bara om storleken är ok.

Behöver smakråd. Vad tycker ni?

IMG_5105.jpeg


IMG_5106.jpeg
 

Knäckehäxan

Silver
2-Faktor
Och för er som i likhet med mig gillar public service får vi upplysa om att det även finns andra klockor, klockor som inte har blå tavla och vitt gummiband.
20240826_162448.jpg

Fick ihop till 11 svarta tavlor här hemma, kanske borde tänka om lite 😅 vanligast efter det är lite otippat guld på 2st och lite mer tippat grön också 2.
Blå dykare här näst! Eller kronograf.. 🤔
..dykkronograf? De har jag ju redan.. (som om det någonsin stoppat mig 😂)
 

Newae

Basic
Loriers nya släpp som kommer i augusti! Tyckte den var riktigt trevlig. Lorier rambler ska vara en slags field/pilot hybrid som kommer kosta 499$.
Fick mail idag om att den är tillbaka på onsdag. Tycker 36 mm låter litet men den är cool. Också lite utav en nyhet (åtminstone för mig) att man nu kan betala tull osv direkt vid köpet och slippa överraskningar vilket kanske är en liten tröst.

 

Davesson

Basic
2-Faktor
Fick mail idag om att den är tillbaka på onsdag. Tycker 36 mm låter litet men den är cool. Också lite utav en nyhet (åtminstone för mig) att man nu kan betala tull osv direkt vid köpet och slippa överraskningar vilket kanske är en liten tröst.

Hade varit något om de släppte en i 40mm
 

Baramats

Guld
2-Faktor
Var ute på stan och gjorde lite efterforskningar till framtida anskaffanden. Fick nys om denna när jag letade sportigt med integrerad länk. Titan är ju en annan sak jag villhöver i samlingen och med tanke på prisbilden är ju dennna för bra för att vara sann. Frågan är bara om storleken är ok.

Behöver smakråd. Vad tycker ni?

IMG_5105.jpeg


IMG_5106.jpeg

Gillar den skarpt! Är den vattentät till vettiga meter så den klarar vardag och semester?

Jag säger: kööööööp!
 

Delgada

Pandion
Det finns ju ingen rättvisa i världen.
Närmsta vatten jag kommer idag är o vattna blommorna 😅
IMG_3883.jpeg

Sen kan jag ju iofs sjunga ”jag hade en gång en båt…” för o lätta upp stämningen 😅

IMG_3884.jpeg
Alltså din gröna!👍
Jag stod i valet och kvalet mellan de tre, blå, grön och svart och velade. Nu blev det en blå, men jag tycker fortfarande att den gröna är lika snygg.
(Den svarta har ett litet minus då sekunden är blå på den, medan den är orange på den blå och den gröna)
Jag safeade med blå för jag vet att jag gillar blå tavlor sedan tidigare. Lite fegt kanske då jag fortfarande inte har nån grön klocka alls.

Fin båt förresten. Vad kan det ha varit för en? En RJ85 kanske?
 
Senast ändrad:

skyseeker

Silver
Alltså din gröna!👍
Jag stod i valet och kvalet mellan de tre, blå, grön och svart och velade. Nu blev det en blå, men jag tycker fortfarande att den gröna är lika snygg.
(Den svarta har ett litet minus då sekunden är blå på den, medan den är orange på den blå och den gröna)
Jag safeade med blå för jag vet att jag gillar blå tavlor sedan tidigare. Lite fegt kanske då jag fortfarande inte har nån grön klocka alls.

Fin båt förresten. Vad kan det ha varit för en? En RJ85 kanske?
Stod också i det svåra valet mellan blå o grön… När jag ser din blåa så ångrar jag ibland att jag inte tog den, lite mer somrig, men hade det varit tvärt om hade jag säkert velat haft den gröna 😅 Men får ju dregla över dina bilder emellanåt så går ju stå ut 🤗

Det var/är faktiskt en hederlig IF som jag köpte lite väl spontant under Covid.
IMG_3885.jpeg


Hade jag haft den kvar hade ju dock en blå Piccard varit det enda riktiga valet 😊
 
Topp