• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HolyCrap

Basic
Okej, har den någorlunda samma form som PRX känns ju 40,5 väldigt stort men jag tycker den ser ut o sitta bra. Huvudsaken är ju dock hur den känns på armen
Den känns väldigt bra trots storleken. Länken är bra och den har inga extremt utstickande ändlänkar. Sen att det är titan gör ju att den blir lätt också.
Det är mest estetiskt jag inte riktigt kommer överens med den ännu.
 

Knäckehäxan

Silver
2-Faktor
Den känns väldigt bra trots storleken. Länken är bra och den har inga extremt utstickande ändlänkar. Sen att det är titan gör ju att den blir lätt också.
Det är mest estetiskt jag inte riktigt kommer överens med den ännu.

Jag är ju löjligt förtjust i 35mm PRX, om den skulle va ett alternativ?
Jag kör 36-44mm men trivs bäst runt 39-41.
Bara köpa på sig så man har ett brett spann 😂
 

HolyCrap

Basic
Jag är ju löjligt förtjust i 35mm PRX, om den skulle va ett alternativ?
Jag kör 36-44mm men trivs bäst runt 39-41.
Bara köpa på sig så man har ett brett spann 😂
Jag har spanat på PRX 35 mm ett bra tag. Snarare så att jag hoppades att denna skulle kunna vara ett alternativ till Tissot.
Då hade jag kunnat bocka av titan från min lista också :D
Egentligen trog jag 36-38 mm passar mig bäst så PRX är en aning för liten.
Men inte för liten.

Nu återstår bara två alternativ, Twelve och F77. Den senare verkar riktigt lovande men var mer inne på en länk i stil med Tissot eller Citizen.
Sen är de två mindre affordable än PRX också.
F77 hoppas jag kunna se i verkligheten nån gång snart. Twelve blir svårare.

Edit: Twelve titan COSC hade ju varit guld (fast titan dårå) om den bara haft vettiga färger att välja på....
 

skyseeker

Silver
Jag har spanat på PRX 35 mm ett bra tag. Snarare så att jag hoppades att denna skulle kunna vara ett alternativ till Tissot.
Då hade jag kunnat bocka av titan från min lista också :D
Egentligen trog jag 36-38 mm passar mig bäst så PRX är en aning för liten.
Men inte för liten.

Nu återstår bara två alternativ, Twelve och F77. Den senare verkar riktigt lovande men var mer inne på en länk i stil med Tissot eller Citizen.
Sen är de två mindre affordable än PRX också.
F77 hoppas jag kunna se i verkligheten nån gång snart. Twelve blir svårare.

Edit: Twelve titan COSC hade ju varit guld (fast titan dårå) om den bara haft vettiga färger att välja på....
Storleken har ingen betydelse- det vet alla flickor 😅

Skämt o sidor, prova är det enda som funkar (sa visserligen flickan med) sen är det ju en vanesak (hon sa det igen).

Tycker inte den Citizen såg det minsta stor ut på dig. Men som sagt det ska ju kännas rätt.
 

Knäckehäxan

Silver
2-Faktor
Jag har spanat på PRX 35 mm ett bra tag. Snarare så att jag hoppades att denna skulle kunna vara ett alternativ till Tissot.
Då hade jag kunnat bocka av titan från min lista också :D
Egentligen trog jag 36-38 mm passar mig bäst så PRX är en aning för liten.
Men inte för liten.

Nu återstår bara två alternativ, Twelve och F77. Den senare verkar riktigt lovande men var mer inne på en länk i stil med Tissot eller Citizen.
Sen är de två mindre affordable än PRX också.
F77 hoppas jag kunna se i verkligheten nån gång snart. Twelve blir svårare.

Edit: Twelve titan COSC hade ju varit guld (fast titan dårå) om den bara haft vettiga färger att välja på....

Tycker prx 35 bär större än sitt mått. F77 är trevlig! Den bär lite mer som en ”vanlig klocka” Fick äran att prova @moggelito s för ett år sen ungefär! Börjar dra ihop sig för återbesök eller vad säger du @moggelito?

IMG_2379.jpeg
 

Forsberg

Silver
Jag har spanat på PRX 35 mm ett bra tag. Snarare så att jag hoppades att denna skulle kunna vara ett alternativ till Tissot.
Då hade jag kunnat bocka av titan från min lista också :D
Egentligen trog jag 36-38 mm passar mig bäst så PRX är en aning för liten.
Men inte för liten.

Nu återstår bara två alternativ, Twelve och F77. Den senare verkar riktigt lovande men var mer inne på en länk i stil med Tissot eller Citizen.
Sen är de två mindre affordable än PRX också.
F77 hoppas jag kunna se i verkligheten nån gång snart. Twelve blir svårare.

Edit: Twelve titan COSC hade ju varit guld (fast titan dårå) om den bara haft vettiga färger att välja på....

35mm PRX är grym! Perfekt storlek då den bärs större. Det enda som är synd är att inte quartzaren finns med svart tavla.
 

Rizzie

Diamant
2-Faktor
Jag har spanat på PRX 35 mm ett bra tag. Snarare så att jag hoppades att denna skulle kunna vara ett alternativ till Tissot.
Då hade jag kunnat bocka av titan från min lista också :D
Egentligen trog jag 36-38 mm passar mig bäst så PRX är en aning för liten.
Men inte för liten.

Nu återstår bara två alternativ, Twelve och F77. Den senare verkar riktigt lovande men var mer inne på en länk i stil med Tissot eller Citizen.
Sen är de två mindre affordable än PRX också.
F77 hoppas jag kunna se i verkligheten nån gång snart. Twelve blir svårare.

Edit: Twelve titan COSC hade ju varit guld (fast titan dårå) om den bara haft vettiga färger att välja på....
Aliexpress levererar 37mm annars eftersom Tissot inte klarar det själva 🙄
1000008095.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fick mail idag om att den är tillbaka på onsdag. Tycker 36 mm låter litet men den är cool. Också lite utav en nyhet (åtminstone för mig) att man nu kan betala tull osv direkt vid köpet och slippa överraskningar vilket kanske är en liten tröst.

Den där var riktigt bra tycker jag, fina färger och bra teckensnitt! 👌

Hade varit något om de släppte en i 40mm
Jag tycker tvärtom, 34mm hade varit perfekt för mig på den modellen. 😁 Ska ju sitta som de gjorde på den tiden, inte som en modern blaffa.
 

BoZ80

Guld
2-Faktor
Jag tycker tvärtom, 34mm hade varit perfekt för mig på den modellen. 😁 Ska ju sitta som de gjorde på den tiden, inte som en modern blaffa.

Word! Råder ju ingen direkt brist på blaffor i olika stilar. Det är väl därför det går så bra för de ändå ganska få märken såsom t.ex Lorier och Traska som nishat sig på klassisk storlek på sina ur. Uppenbarligen är det något som det finns ett sug efter. 👌

Jag har bara lite fobi för Miyota... 🙈
 

HolyCrap

Basic
Word! Råder ju ingen direkt brist på blaffor i olika stilar. Det är väl därför det går så bra för de ändå ganska få märken såsom t.ex Lorier och Traska som nishat sig på klassisk storlek på sina ur. Uppenbarligen är det något som det finns ett sug efter. 👌

Jag har bara lite fobi för Miyota... 🙈
Holy crap!
Denna månad har varit en speciell månad hittills... har "upptäckt" mikromärke efter mikromärke med grejer jag nu villhöver som jag aldrig ens sneglat åt förut!
Först Nivada, framförallt F77.
Sedan CW där jag halkade in på Twelve men sedan råkad blir kär i C65 Dune Bronze.

Och nu kollade jag in Traska...
Är det en dröm eller? Samma klocka i 34, 36 och 38 mm, med eller utan datum?!
De har fattat att alla är olika men ändå kan gilla samma klocka.
 

BoZ80

Guld
2-Faktor
Holy crap!
Denna månad har varit en speciell månad hittills... har "upptäckt" mikromärke efter mikromärke med grejer jag nu villhöver som jag aldrig ens sneglat åt förut!
Först Nivada, framförallt F77.
Sedan CW där jag halkade in på Twelve men sedan råkad blir kär i C65 Dune Bronze.

Och nu kollade jag in Traska...
Är det en dröm eller? Samma klocka i 34, 36 och 38 mm, med eller utan datum?!
De har fattat att alla är olika men ändå kan gilla samma klocka.

Ja visst är det kul att det hela tiden finns nya grejer att upptäcka! 😄
Gillar Nivada oxå ,speciellt deras 1000m dykare Depthmaster och de olika varianterna av Antarctic (som finns i två storlekar 35 och 38). 👌
 

Delgada

Pandion
Gentlemannen och hedersknyffeln @Delgada har godheten att låta mig överta vårdnaden av det här uret som jag är svårt förtjust i. Tack broder!🙏
1000014684.jpg
Det gläder mig att den kläder dig!
Den kommer få det bra i Skåne och trots konkurrens med andra quartz kronografer kommer den säkerligen få den handledstid den förtjänar.
Hälsning från hängmattan.
20240827_144543.jpg
 
Topp