• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

1betong

Omega
Fortfarande bytessugen! Kan lägga liten peng uppåt..
20210320_111735.jpg
Mitt erbjudande står kvar.. 😁🍾
 

FOQ

Audemars
Jaha @Von, är du nöjd nu?😅

Lyssnar just nu! Tråden FTW.

Det var ju mysigt med GTG. Vi borde köra snart igen.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hm...börjar nog bli dags för en paus i klockköpandet. Fick slutligen hem Kickstarter Yema GMT bronzen och orkade knappt öppna paketet när det väl dök upp. Iofs jobbade jag då, men sen under kvällen så kom jag liksom på att javisst ja - hade visst en ny klocka och halvt motvilligt började jag ta på mig den.

Så en viss klocktrötthet verkar definitivt råda... Ska nog inte bli några köp på ett tag när väl de beställda Synchron army uren dyker upp (ja, jag köpte två - en i varje färg. Psykakuten nästa :arghh: ).

här är Yeman i alla fall:
yema_gmt_bronze_1.jpg
Är det 41 mm? Det är en väldigt fin klocka, blir cool med mer patina.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
@Nicke75 Du var ju och smygryckte i min OS när det begav sig! Kan bara hålla med @MaBr om dess förträfflighet, fin finish på detaljerna. Vill dock minnas att det var en grej som störde och det var att de missat att borsta caset mellan luggarna.
UJOWgVy.jpg


pKjosft.jpg
Du sitter ju och klämmer på en annan Orient Star, det borde du sluta upp med 😉
Bulova finnes host host 😁
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
De hakar på trenden! Kul med lite annorlunda tavlor! Har inte koll på prisbilden men känns som 5-10k?
Early bird pris ska vara 349 Euro och ska skeppas från Holland. Vet inte om de plussar moms på de 349. Hursomhelst ett helt ok pris. Synd bara att den är för stor :(
Såg en recension av beans and bezels och bars ändå relativt bra på hans smala handled.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Jaha @Von, är du nöjd nu?😅
Grymt kul att lyssna på er! Toppen och tack för tipset🙏
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nä, men både @Weberg och jag har dreglat över dessa förut (var han nu tog vägen?). Riktigt mysiga och udda färgkombos 👍🏼
Ägaren ska tydligen vara en rövhatt men vet inte hur mycket värdering man ska lägga i det.

Är medlem i samma fb grupp som ägaren och måste säga att han nu känns reko och ödmjuk. Kanske lärde sig en läxa. Klockorna ser annars riktigt trevliga ut och har fått positiva recensioner. Kommer även en ny modell på KS snart - Architect.
Salmon%20wrist%202.webp

wood_wrist__jpg.webp

Blue%20Wrist.webp
Det blir väl ett problem om man hamnar i konflikt med honom eller behöver ha hjälp med något som han själv anser är ett icke-problem. Det är möjligt att han är en ny människa idag men cynisk som man är så känns det mer som ett sätt att försöka att rädda varumärket.

Har man väl visat sin fula sida, fått massiv kritik som lett till bojkott av varumärket och plötsligt gör en tvärvändning så känns det ju inte helt ärligt direkt. 🤷‍♂️
Hmm överväger ett köp av denna Orient men den är en liten vattendelare.
DB9D4F04-D64D-4945-93FA-F8D68CF6F870.jpeg
Det finns en matig recension här i forumet som yonsson har skrivit: https://klocksnack.se/threads/recension-orient-star-diver-re-au0303b00b.126347/ 😊
 

v0n

Patek
2-Faktor
Själv så vågar jag inte lyssna på sånt.
Har redan en vad jag tror mycket träffsäker bild av hur folk här inne låter och ser ut. Vill inte riskera att fördärva den bilden 😊 🤘.
PSX_20210320_145822.jpg
PSX_20210320_150305.jpg
Jaha, du har ritat av oss också. Jättefin teckning Nilas 👌🏼
Har haft unge herr @Jox på besök idag, han både såg ut och lät som jag hade föreställt mig faktiskt, ingen indianskrud vad jag kunde se iaf.
Arkivbild
iw9pjS2.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jaha, du har ritat av oss också. Jättefin teckning Nilas 👌🏼
Har haft unge herr @Jox på besök idag, han både såg ut och lät som jag hade föreställt mig faktiskt, ingen indianskrud vad jag kunde se iaf.
Arkivbild
iw9pjS2.jpg
Får kanske revidera bilden lite då. Den är ju någon månad gammal 😊.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Jaha, du har ritat av oss också. Jättefin teckning Nilas 👌🏼
Har haft unge herr @Jox på besök idag, han både såg ut och lät som jag hade föreställt mig faktiskt, ingen indianskrud vad jag kunde se iaf.
Arkivbild
iw9pjS2.jpg
Lustigt det där vad man träffar rätt ibland. Bilden av yngre Herr @Von stämde bra överens med vad jag trodde oxå. 😍
Arkivbild för topic i dubbel bemärkelse 😊
20210308_125328.jpg


edit Fint ritat @Nilas mycket träffsäkert
 
Topp