• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20210428_174902__01.jpg


Tyckte kanske man körde på med lite för mycket på dykaren. Ganska busy tavla, busy vridring, lyrbandhorn, väldigt speciell länk. Kanske lite mycket på en gång när man etablerat sig som lite stilren med första släppet?
Många plus också dock, gillar att man kör vidare på visare (och pitt-lume på gott och ont), snygg vridring och boett, unikt formspråk som inte känns direktkopierat.
Tror inte de ska räkna med nån explosion i försäljning som Baltic fick med sin dykare om det var vad de hoppats på, känns lite för kufisk och lite för dyr för det.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
För er som funderat på det där med att forcera på patina på bronsklockan men är tveksam - ”tänk om det inte blir bra...”

Det går utmärkt att ta bort all patina igen!

Jag har enbart använt produkter som vi haft hemma. För att forcera på patina använde jag kokta ägg och en förslutbar plastpåse. Tyvärr blev jag inte helt nöjd och kände att klockan mest bara såg smutsig ut (det blev ingen jämn fin patina som jag hoppats på).

Så, idag beslutade jag mig för att återställa klockan. Ett bad av pressad citron och bikarbonat fungerade strålande! Klockan har totalt badat i närmare 1 timme men ca var 10:e minut så använde jag en mikrofiberduk för att dra av den patina som blivit lös.

Tokenkelt! Så, bara gör det - blir du inte nöjd, återställ!

Efter ”äggbehandling”
2B8CAF1E-5BD0-4C3F-83A5-DFAA4D28F9B7.jpeg


Citron- och bikarbonatbad
0584A79D-5252-474A-A4C9-B14D72C1BD6C.jpeg


Återställd!
05C287DF-3318-46C1-A4A5-C86C3E79D2EB.jpeg
Glömmer aldrig han som hängde här förr som patinera klockan i sitt piss.
 

Waldorf

Audemars
Och sen persikohalvor med after eight i ugnen 😋

Edit, päronhalvor kanske...
päronhalvor i konjak. fast först raclette eller vondue.
Det här blev ju inte så bra...
Dottern hade snappat upp nån 80-talsrätt och ville att vi (jag) skulle göra det till middag....
20210428_193701.jpg


På förekommen anledning misstänker jag att det är nån jävla fransk maträtt...
färsfyllda paprikor med ost gillar hustrun fortfarande (och jag tycker också det är bra mat trots allt). Kanske yema-burgare numer då...
 
Topp