jag har två småbarn, det påverkar inte alls. Jag kör 16/8 hela arbetsveckan. Måndag till fredag. Äter inget efter klockan 20 på kvällen, och hoppar över frukost. Äter lunch vid 12 som vanligt. Försöker få till att lunchen är så nyttig som möjligt och något mindre kolhydrater än vanligt. Sen när lunchen väl är äten så äter jag ikapp frukosten med ett större mellanmål vid 3 tiden, åker hem och lagar middag till familjen vid 6 tiden, om jag hinner, gör jag en proteinsmoothie innan jag går o lägger mig.
Det är alltså inte så krångligt, jag hoppar bara över frukosten och går till jobbet. Detta är enklast för mig, då har man redan sömnen inräknad som 8 timmars fasta.
Helger försöker jag köra samma som veckan. Men om jag känner mig seg eller hängig så kör jag en återhämtningsdag och äter en ordentlig frukost utan att skämmas. Det som ger resultat är vanorna, inte undantagen.
Sen försöker jag köra en längre fasta en gång i månaden minst, 24 timmars.
Hunger är inte linjär, som man kan tro om man aldrig är hungrig ”med flit”.
Du blir alltså inte hungrigare och hungrigare tills du äntligen äter, det går över ganska snabbt och kommer som korta attacker.
Jag gör inte detta för att bli elitidrottare, utan mer för hälsans skull. Jag vill leva länge och vara frisk för att uppleva så mycket av mina barns liv som möjligt. Sen att man börjar få magrutor och mår bättre mentalt är ju en bonus!