Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Widowmaker, 7 juli 2016.

  1. INSANE

    INSANE Brons

    Inlägg:
    843
    Största problemet jag har är att dom flesta som har skor på sig nyttjar sina uteskor inne på gymmet, Jag har tröttnat på att tjafsa med folk som kliver in med sina uteskor och så undrar dom varför det är grus i hela omklädningsrummet...
    Fan vad skönt med hemmagym, lucky you :)
     
    Torsten, Forsberg och spammerstakeahike gillar detta.
  2. Clark Kent

    Clark Kent Diamant Premium

    Inlägg:
    8.080
    Jag har ett rum över som jag funderar på om det ska få vandra den vägen. Om du har lust får du gärna posta lite bilder på hur det ser ut :)
     
  3. RicVin

    RicVin Fredagsskjortan Admin Moderator Premium

    Inlägg:
    12.741
    Din jävel!! Ger mig fan på att du tipsat om dagens avslutning. Efter 1:30min styrkepass så fick vi köra 5x30 sekunder max på cykeljäveln. Vi var 4 på varje cykel men fy faan vad tungt det var .....
     
    Fergi gillar detta.
  4. joca

    joca Platina

    Inlägg:
    5.989
    Från:
    Stockholm
    Hahah :D
    Man är människa igen typ 1h efter att man kört 1x30s max på cykeln så jag lider med dig :D
     
    Fergi gillar detta.
  5. HerrR

    HerrR Titan

    Inlägg:
    52
    Från:
    Västra Götaland
    Kör ett böjpass just nu och ställde dit bänken pga bild. Har inte jättelånga armar.
    83E4FD62-5D85-47ED-B164-272E3A334E1B.
    Rack, bänk, stång och sammanlagt 217,5kg har kostat mig runt 16k och kvaliten är riktigt bra med tanke på att allt är budget. Lastad med 210 beter sig stången likadant som en eleiko vad jag kan avgöra.
     
    dempha, Torsten, Takuan och 8 andra gillar detta.
  6. spammerstakeahike

    spammerstakeahike Guld

    Inlägg:
    3.408
    Perfekt ju.
    Vad heter racksystemet? Kostnad för den?
     
    HerrR gillar detta.
  7. HerrR

    HerrR Titan

    Inlägg:
    52
    Från:
    Västra Götaland
    Blev osäker på ifall jag får länka här, men det heter Half Rack Premium, märke Recoil. Köpte från gymkompaniet. Kan verkligen rekommendera dom, otrolig service.

    Men om du har takhöjd nog köp modellen över min så får du chinsräcke för bara ett par hundringar extra. Jag fick kompromissa pga 210cm i källaren.
     
    Senast ändrad: 26 januari 2019
    spammerstakeahike gillar detta.
  8. HerrR

    HerrR Titan

    Inlägg:
    52
    Från:
    Västra Götaland
    08A5E67B-8CE2-42F4-8C3C-9D4D65F601FB.
    Första passet gjort på nya SL-programmet.
     
    Torsten, Erik1 och joca gillar detta.
  9. INSANE

    INSANE Brons

    Inlägg:
    843
    Älskar denna app!
     
  10. dauit

    dauit Brons Premium

    Inlägg:
    945
    Från:
    Stockholm
    Vilket program är det du menar?

    Är lite inne på att köra något liknande då jag vill bli stark(utan att nödvändigtvis bli större) och samtidigt som jag klättrar två gånger i veckan.
     
  11. Torsten

    Torsten Guld

    Inlägg:
    4.180
    Från:
    Orten
    Den appen ska jag testa! :)

    Pratade med en bekant som är duktig på styrketräning och han kör alltid marklyft utan skor. Jag får läsa på mer om det här helt enkelt och tackar för alla svar :)
     
    HerrR gillar detta.
  12. Bikinigubben

    Bikinigubben Brons

    Inlägg:
    911
    Tips på bra schema om man enbart kan köra fre, lör och sön? Styrkelyft/muskelbygg.
     
  13. HerrR

    HerrR Titan

    Inlägg:
    52
    Från:
    Västra Götaland
    Styrkelabbets app är utan tvekan den bästa träningsappen jag har testat! Marklyft utan skor, knäböj med SL/OL/CF-skor och resterande övningar kan köras med senast nämnda.
     
    Torsten gillar detta.
  14. HerrR

    HerrR Titan

    Inlägg:
    52
    Från:
    Västra Götaland
    Det släpptes i fredags, finns bars tillgängligt via premium i deras app (tror jag). Oturligt nog är programmet döpt till styrkelyft schottis.
     
    dauit gillar detta.
  15. HerrR

    HerrR Titan

    Inlägg:
    52
    Från:
    Västra Götaland
    PPL låter rimligt?
    1. Bänk, press och lite flyes
    2. Mark, rodd, chins
    3. Knäböj front/back + benpress.

    Men tufft att köra böj dagen efter mark.
     
  16. Bikinigubben

    Bikinigubben Brons

    Inlägg:
    911
    Just nu är planen att försöka få in ett bröstpass fredagar, ben lördagar, rygg söndagar och ev bröst igen måndag. Undrar dock om man ska försöka splitta upp rygg/ben på något sätt.
     
  17. FC St. Pauli

    FC St. Pauli Titan

    Inlägg:
    217
    Från:
    Stockholm
    Går ju att skifta så att man kör PLP så slipper man mark och böj dagarna efter varandra. Om man nu ska träna 3 dagar i rad.
     
    Bjoerlin76 gillar detta.
  18. Tactical trader

    Tactical trader Brons Friends Of KS Premium

    Gott pump när man vänder på 150 på hantelflyes...
    IMAG4272.
     
    Torsten, Bas, HerrR och 1 annan gillar detta.
  19. Belfort

    Belfort Titan

    Inlägg:
    210
    Från:
    Innanför tullarna
    Jag har några dedikerade gymstrumpor som jag tar på mig när jag kliver in, tycker det funkar bra och jag svettas lite på gymmet så strumporna blir inte direkt blöta så det blir aldrig sådana vidriga avtryck på golvet. Själv är jag mer orolig över folks handhygien, speciellt på gym där det rör sig alla typer av människor, hög risk att man får något då. Undviker att röra telefon när jag gymmar och om jag måste så går jag och spritar händerna innan. Sen när gympasset är klart så tvättar/spritar jag händerna.

    Önskar att alla kunde sprita händerna i receptionen.
     
    Forsberg, INSANE och spammerstakeahike gillar detta.
  20. Notorious Niklas

    Notorious Niklas Tantal

    Inlägg:
    649
    Du menar LPP då eller?
     
  21. Johanw

    Johanw Tantal

    Inlägg:
    615
    Från:
    Lomma
    Första jag lärde min son när han började gymma. Tvätta händerna noggrant efter passet, och speciellt innan han började äta något ur sin väska.
     
    dempha, Belfort och Torsten gillar detta.
  22. CaptainOats

    CaptainOats Platina

    Inlägg:
    5.222
    Sen aldrig några händer i slemhinnor. Öron näsa. mun.
     
  23. FC St. Pauli

    FC St. Pauli Titan

    Inlägg:
    217
    Från:
    Stockholm
    Ja det jag skrev var ju riktigt rörigt. Jag menar såklart Legs, Push, Pull eller Pull, Push, Legs beroende på vad man föredrar. Jag hade i fallet med träning fre/lör/sön föredragit Pull på fredagen. Men det är en smaksak.
     
    Bjoerlin76 och Notorious Niklas gillar detta.
  24. Torsten

    Torsten Guld

    Inlägg:
    4.180
    Från:
    Orten
    Kör ett program där bänkpress, incline hantelpress och militärpress ingår en gång per vecka (spridda på 2 olika dagar).
    Bänkpressen görs som 5 x 5 x vikt och på två månader har jag ökat vikten med total 25%.

    Är det en normal utveckling eller är jag lika klen som jag känner mig?
     
  25. hejsam

    hejsam Silver

    Inlägg:
    2.695
    Om du inte är nybörjare/ ny på dessa övningarna är det sjuka ökningar, en van bänkpressare får nog räkna med typ 5% per år om de gör det på fulltid.

    Beror såklart också på om du ligger på 50kg eller 200kg, 25% blir inte så många kilon på låga vikter dvs!
     
    Åskviggen gillar detta.
  26. demondave

    demondave Silver

    Inlägg:
    1.658
    Gymmet har skaffat en remsa konstgräs och en såndär crossfitsläde. Nu behöver man inte fundera på om man är slut efter ett pass, bara att lasta på släden och köra push/pull tills man vill lägga sig i fosterställning och gråta :D

    Det känns idag.
     
    Fergi, Torsten, Erik1 och 1 annan gillar detta.
  27. Torsten

    Torsten Guld

    Inlägg:
    4.180
    Från:
    Orten
    Skulle kalla mig själv för nybörjare!
    Vad bra, då vet jag att man får slita med varje vikt ett tag :)
     
    hejsam gillar detta.
  28. spammerstakeahike

    spammerstakeahike Guld

    Inlägg:
    3.408
    Hur länge har du pumpat? Hur gammal är du?
    Nybörjare ökar grymt fort i början både volym och styrka sen planar det tyvärr ut.
     
    Torsten gillar detta.
  29. ETMC

    ETMC Titan

    Inlägg:
    71
    Söker lite tips från kunniga! :)
    Har bro-gymmat relativt seriöst i något år nu, men har aldrig följt något schema för styrkelyft. Tänker att jag nu ska testa StrongLifts 5x5 men känner att startvikterna är väldigt låga, t.ex. 5x5 på 50% av min 1RM. Rent spontant känns det som att jag kommer träna i veckor utan att känna av träningen (?).
    En vanlig pitfall de varnar för är ju att börja för tungt, och kan förstå att det blir tufft med progression om jag börjar för tungt, men bör jag inte starta tyngre än så? Är de rekommenderade startvikterna för helt 'gröna' lyftare?
     
  30. Tjabo

    Tjabo Brons

    Inlägg:
    1.061
    http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
     
    Torsten och ETMC gillar detta.