• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Styrketräning / Gymtråden. HARDCORE

Fergi

Rolex
2-Faktor
Ja, nu kör vi! :baby:
20190429_173245-01.jpeg
Skicka gärna lite info om vad du ha för tjocklek på ”säkerhets rören” och nån bild o info vad du har som skivstången vilar på. Tänkte själv snickra ihop en bur i helgen :) din ser bra ut :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skicka gärna lite info om vad du ha för tjocklek på ”säkerhets rören” och nån bild o info vad du har som skivstången vilar på. Tänkte själv snickra ihop en bur i helgen :) din ser bra ut :)
Tack!
Rören är 25mm. Stannade till vid en maskinverkstad där jag såg att det låg rör och stänger och snackade med en kille i en truck där. Han sågade upp dom i rätt längd. Smidigt.
20190302_124525-01.jpeg


Det som stången vilar på är slaktade från den bruna bänken på bilden. Dipshandtagen stoppar jag in i hålen i buren och fäster med lås för en skivstång. Blev en väldigt bra lösning men då skall man ha en bänk med dipshantag att slakta också.
20190323_192959-01.jpeg
20190323_192946-01.jpeg


Om du ändå skaffar rör på en maskinverkstad kan dom säkert slänga ihop något till dig där annars.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tack!
Rören är 25mm. Stannade till vid en maskinverkstad där jag såg att det låg rör och stänger och snackade med en kille i en truck där. Han sågade upp dom i rätt längd. Smidigt.
20190302_124525-01.jpeg


Det som stången vilar på är slaktade från den bruna bänken på bilden. Dipshandtagen stoppar jag in i hålen i buren och fäster med lås för en skivstång. Blev en väldigt bra lösning men då skall man ha en bänk med dipshantag att slakta också.
20190323_192959-01.jpeg
20190323_192946-01.jpeg


Om du ändå skaffar rör på en maskinverkstad kan dom säkert slänga ihop något till dig där annars.
Stort tack för info. Ser ut att va jäkligt smidigt. Kör nog på samma rör som dig. De stången vilar på blir nog ett par jäkligt grova bultar med rör utan på och en krallig mutter/bricka som stopp för att stången inte ska glida av
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Jag har kört Sheiko i ganska många år, för mig tar det runt 1,5-2 timmar.

Brukar köra 4-dagars Small eller Medium. Ofta är jag för sliten för att köra så mkt extraövningar, nöjer mig oftast med 1 max 2. Då kan man kapa lite tid.

Jag kör Large. Man får sjukt mycket träning med basövningarna. Brukar också fubba lite med extrat. Har nått mina mål ändå. :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kunde trots förkylning inte hålla mig längre efter ett uppehåll på fyra dagar. Körde mitt första pass på programmet Emelie idag, började på pass B då A kändes för tungt med förkylning i kroppen.
Screenshot_20190514-212602_Samsung Internet.jpg


Känner att detta program passar mig, min livssituation samt utrustning perfekt.

Lade till 21's bicepscurls med EZ-stång i slutet av passet, fick sjuk pump. Tyvärr small det till i bakhuvudet i slutet på mitt andra set. Fick akut smärta precis där ryggraden möter skallen, den värsta huvudvärk jag haft. Den akuta smärtan försvann på ca 5 min och jag sänkte vikten och körde sista set. Trodde först att jag fått en hjärnblödning men läst lite på nätet och det verkar lugnt.
Screenshot_20190514-204355_Samsung Internet.jpg


Någon mer som upplevt samma sak?
 

feffe79

Cartier
Njä men jag har har sträckt nacken någon gång när jag kört lutande hantelpress. Det gjorde ont som fan. Det kan inte va så att du råkade whiplasha dig själv om du vevade curlstången för snabbt/hårt?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Njä men jag har har sträckt nacken någon gång när jag kört lutande hantelpress. Det gjorde ont som fan. Det kan inte va så att du råkade whiplasha dig själv om du vevade curlstången för snabbt/hårt?
Tror inte det var någon whiplash då det gick jäkligt tungt, halvfuskade upp stången då det small till.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ok. Nä just whiplash va väl attta i kanske men typ att man sträcker en övre kota i nacken. Jag känner igen det men inte direkt som du bwskrev.
Det skulle kunna vara en sträckning eller som Masterchief skriver något med blodkärlen. Så länge det inte är en hjärnblödning känns det ändå relativt ok.
 

Johanw

Cartier
Kunde trots förkylning inte hålla mig längre efter ett uppehåll på fyra dagar. Körde mitt första pass på programmet Emelie idag, började på pass B då A kändes för tungt med förkylning i kroppen.
Screenshot_20190514-212602_Samsung Internet.jpg


Känner att detta program passar mig, min livssituation samt utrustning perfekt.

Lade till 21's bicepscurls med EZ-stång i slutet av passet, fick sjuk pump. Tyvärr small det till i bakhuvudet i slutet på mitt andra set. Fick akut smärta precis där ryggraden möter skallen, den värsta huvudvärk jag haft. Den akuta smärtan försvann på ca 5 min och jag sänkte vikten och körde sista set. Trodde först att jag fått en hjärnblödning men läst lite på nätet och det verkar lugnt.
Screenshot_20190514-204355_Samsung Internet.jpg


Någon mer som upplevt samma sak?

Haft exakt samma. I slutet på ett pass. Tunga latsdrag & pang så small det som ett skott i huvudet.
Ringde sjukvårdsupplysningen och då var det akuten direkt. Magnetröntgen för att se om det var hjärnblödning. Man tog det på största allvar. Dock visade det sig att jag hade ett högt värde (kommer ej ihåg av vad) så en begynnande infektion i kroppen. Vila & NSAID blev svaret samt köra lugnt med träningen ett tag. Fick upprepade ggr svara på huruvida jag använde steroider.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
A0BF3847-61A2-48DD-8AF5-8CE7BB1BD541.jpeg
6FB0E53D-8228-417A-8584-7C833E0276C0.jpeg
91059550-10E7-470A-B98E-6DAC9D235054.jpeg
EDDCC0DE-6453-4155-84D8-0F776099E1C2.jpeg
A56EAA39-7217-4A5D-87BF-209A166ADFFC.jpeg
Skicka gärna lite info om vad du ha för tjocklek på ”säkerhets rören” och nån bild o info vad du har som skivstången vilar på. Tänkte själv snickra ihop en bur i helgen :) din ser bra ut :)
Tänkte lägga upp lite bilder på en början till källar gym
 

Bilagor

  • C326401D-4F78-4B53-9E85-C4720AEE83F4.jpeg
    C326401D-4F78-4B53-9E85-C4720AEE83F4.jpeg
    73.7 KB · Visningar: 3
  • 5C8E44F4-9B45-44A0-AEB0-62F92B39B49F.jpeg
    5C8E44F4-9B45-44A0-AEB0-62F92B39B49F.jpeg
    119.8 KB · Visningar: 2

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Haft exakt samma. I slutet på ett pass. Tunga latsdrag & pang så small det som ett skott i huvudet.
Ringde sjukvårdsupplysningen och då var det akuten direkt. Magnetröntgen för att se om det var hjärnblödning. Man tog det på största allvar. Dock visade det sig att jag hade ett högt värde (kommer ej ihåg av vad) så en begynnande infektion i kroppen. Vila & NSAID blev svaret samt köra lugnt med träningen ett tag. Fick upprepade ggr svara på huruvida jag använde steroider.
Skönt att höra att det inte är något särskilt allvarligt. Där fick jag för att jag tränade förkyld...

Fick det endast en gång?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Bara en gång i livet. Fick dessutom en utskällning vid incheckning på akuten när jag sa att jag cyklat dit vid frågor om min balans :)
Jag går ogärna till akuten om jag slipper. Fortfarande lite molande huvudvärk. Går det inte över kanske jag borde det men känns som att det är rätt många som fått samma smärta vid styrketräning när man googlar.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Önskar lite "snabb" undervisning gällande soyaprodukter. Det finns en uppsjö soyaprodukter i matbutikerna nu som lovar hög proteinhalt. Jag äter inga tillskott och har svårt att pricka mitt protein (ca 160g/dag, på minus 2k kcal/dag). Är soyaprodukterna bra eller anus?
 
Senast ändrad:

JonasF

Omega
2-Faktor
Önskar lite "snabb" undervisning gällande soyaprodukter. Det finns en uppsjö soyaprodukter i matbutikerna nu som lovar hög proteinhalt. Jag äter inga tillskott och har svårt att pricka mitt protein (ca 160g/dag, på minus 2k kcal/dag). Är soyaprodukterna bra eller anus?
Äter blandkost och tycker att det funkar bra att lägga till soyaprodukter.

Istället för pasta kan du testa http://www.risenta.se/produkter/boner-linser/bonpasta-fettuccine-gron
Gillar att ha dessa i sallader, wok eller annat https://www.coop.se/handla-online/varor/frys/gronsaker-potatis/gronsaker/23307181-sojabonor-edamame/
Funkar bra att ha som utfyllnad i gryta eller liknade, högt energiinnehåll men inte så konstigt med tanke på näringsvärdena https://www.coop.se/handla-online/varor/skafferi/bonor/bonor/24755-sojabonor-torra-krav/
 

feffe79

Cartier
Soyaprodukterna är väl mer som alternativ till mjölkprodukter än generiskt proteintillskott?

Kikärtor, makrill på burk och en jäkla massa ägg. :)
 
Topp