Harmon Rabb
Basic
Jag är inte särskilt orolig för min egen del med gymmet, jag är inte det minsta i riskgrupp. Är väl snarare riktigt orolig för min egen del om jag skulle hoppa gymmet, med alla andra anpassningar man gjort, ett jobb där jag verkligen slipper träffa folk och så är det nog risk för den psykiska hälsan. Där är jag mer i riskgrupp
Funderar väl mer kring om man är en idiot som håller kvar vid gymmet för att behålla någon form av sanity, eller om det liksom förväntas att man ska gå ner sig helt nu för att bidra till någon form av kollektiv hälsa. Noll kollektivtrafik, noll krogrundor, noll nära kontakter på jobbet, stadig partner, bor själv, det känns som att jag kan få unna mig ett glest befolkat gym i stora lokaler med riktigt goda städrutiner som min cheat i pandemitider
Hittills har i alla fall corona inneburit mer gains än någonsin tidigare för min del![]()
Tycker du ska följa din egen magkänsla och sunda förnuftet. Man kommer långt med det oavsett vilka rekommendationer som kommer framöver.
Om träningen på gymmet är en bra rutin för dig tycker jag du ska fortsätta. Det lär ju vara allt mer glest med människor. Vissa kommer att avstå från vissa aktiviteter framöver. Det har redan börjat. Man märker det tydligt redan.
Vissa kommer säkert ett ha synpunkter på andras val i den här stunden. Det kan man inte komma ifrån. Det räcker att kolla på nyheterna så står folk i givakt och berättar hur duktiga de är på att följa de råd som myndigheterna har hittat på. Man får göra så gott man kan. Det tror jag de flesta gör
Om man nu inte vid något skede kommer att kunna gå på gymmet av någon anledning, självvalt eller rekommendation från myndigheter kan man klara sig bra ändå.
Utomhus finns parkbänkar, trappor, murar och annat i närmiljön som man kan utnyttja för lite träning och stretch övningar när man tar en promenad.