Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kör laerbo i mitt, 3 på rad. Ser bra ut men ett helvete att sätta upp dem!Tack, kan absolut vara ett alternativ. Lite fundersam bara om man lyckas få speglarna exakt jämna så det inte blir skumma förskjutningar när man rör sig mellan dem. Värt en fundering.
Tråkiga nyheter. John Meadows har gått bort, endast 49 år gammal.
![]()
Vågar man posta detta i hardcore-tråden?30+, hemmagym och småbarn. Tränat i snart tre år, varav mer kontinuerligt med PPL i några månader nu. 3 dagar träning, 1 dag vila löpande. 84kg på 184cm, jämfört med dryga 70kg innan jag började träna. Absolut ingen massa att skryta om men fasen vad kul det är när man kommer igång!
![]()
Är det någon som handlat från Gymkompaniet och deras eget märke Recoil? Har uppnått maxvikten för vad mitt paket från Decathlon klarar av och det är dags att uppgradera till 50mm.
Ska man satsa på bumper eller vanliga gummierade vikter? Jag släpper i princip aldrig från någon höjd utan bara nedslaget vid marklyft.
Detta paketet känns prisvärt.
![]()
![]()
Lyftpaket Premium - Recoil
Lyftpaket Premium - Recoil Ett riktigt högkvalitativt styrkepaket för ordentlig träning. Detta är ett lyftpaket i kommersiell kvalitet som tack vare sitt pressade pris gör sig perfekt hemma hos den riktigt seriösa utövaren eller som grundpelare i ett föreningsgym med fokus på styrka. I paketet...gymkompaniet.se
Tack för utlåtandet. Nu blev jag lite skeptisk till Recoil.Jag har lite prylar från dem och deras eget märke Recoil.
Stången jag har är väl helt ok förutom att delen av stången där vikterna ska på är räfflade av nån anledning och vikterna inte riktigt åker på / av smidigt pg a friktionen som uppstår, men ställningen/stativet (obs - är en bara en enkel variant, ingen bur) är av undermålig kvalité. Den tjocka skruven som man justerar höjden på stativens armarna vill ibland inte hitta rätt hål. Ena stativens arm är lite sned och jag har monterat den rätt från start. Kan inte säga bu eller bä om buren du har länkat till men kvalitéten på deras utbud kan nog variera en del. Jag har samma typ av "arm-stativ" av märket Master som är mkt bättre kvalité och mindre ranglig.
Tack för utlåtandet. Nu blev jag lite skeptisk till Recoil.
Vilken djungel det är på viktmarknaden. Massvis med märken som inte går att hitta någon information om på nätet, förmodligen tillverkade i samma fabrik.
Några rekommendationer? Rogue? Eleiko? Eller ska man satsa på en kvalitetstång och billigare bumpers?
Eleiko är ju världsklass. Går knappt att få nåt bättre! Vore ju drömmen att få ha ett Eleikogym hemma. Men då måste man völ sälja av nån klocka eller två för att ha råd…Eleiko är väl väldigt renommerade men kanske lite dyra.
Eleiko har fördelen att värdet håller ganska bra, om 10-20år kan du sälja dom igen (slitaget vid hemmaträning är sällan extremt).Tack för utlåtandet. Nu blev jag lite skeptisk till Recoil.
Vilken djungel det är på viktmarknaden. Massvis med märken som inte går att hitta någon information om på nätet, förmodligen tillverkade i samma fabrik.
Några rekommendationer? Rogue? Eleiko? Eller ska man satsa på en kvalitetstång och billigare bumpers?
Eleiko har fördelen att värdet håller ganska bra, om 10-20år kan du sälja dom igen (slitaget vid hemmaträning är sällan extremt).
Jag hade satsat på en Rogue Ohio bar (Om man du inte skall tyngdlyfta ) och ett bättre rack. Vikterna spelar mindre roll.
Har läst det också. Det spelar egentligen ingen roll för mig som bara tränar hemma.Vikter - hur är det med avvikelser? Tror en del sämre vikter tillåter +-10% variation på angiven vikt.
Är det någon som handlat från Gymkompaniet och deras eget märke Recoil? Har uppnått maxvikten för vad mitt paket från Decathlon klarar av och det är dags att uppgradera till 50mm.
Ska man satsa på bumper eller vanliga gummierade vikter? Jag släpper i princip aldrig från någon höjd utan bara nedslaget vid marklyft.
Detta paketet känns prisvärt.
![]()
![]()
Lyftpaket Premium - Recoil
Lyftpaket Premium - Recoil Ett riktigt högkvalitativt styrkepaket för ordentlig träning. Detta är ett lyftpaket i kommersiell kvalitet som tack vare sitt pressade pris gör sig perfekt hemma hos den riktigt seriösa utövaren eller som grundpelare i ett föreningsgym med fokus på styrka. I paketet...gymkompaniet.se
Varifrån?Dyrt paket, jag har gett 18k för bättre kvalle, mera vikter plus hantlar.
Bor själv i Finland så jag har beställt från gofitness. Vet att de har en svensk filial också så jag försöker hitta den!Varifrån?![]()
Bumpers är gummi enda till centrumringen, stå+gummi har någon millimeter gummi som skyddar bara. Smäller bra i golvetVad är det för skillnad på plattor med bumpers och stål+gummi?
Varifrån?![]()
Tack för tipset. Plockade ihop detta paketet. Vad tror ni? 21 000 kr fraktat och klart.Gymutrustning av hög kvalitet - Köp träningsredskap för styrketräning!
Hitta all den bästa gymutrustningen på nätet till konkurrenskraftiga priser. Köp träningsmaskiner för styrketräning av hög kvalité idag!www.gofit.se
Grymt! Om du vill spara lite pengar rekommenderar jag att du du tar 15kg och 5kg plattorna som stål istället.Tack för tipset. Plockade ihop detta paketet. Vad tror ni? 21 000 kr fraktat och klart.
Skivstång + 180 kg bumperskivor + power rack + latsdragpåbyggnad till power rack
![]()
Har du latsdragtillägget också?Grymt! Om du vill spara lite pengar rekommenderar jag att du du tar 15kg och 5kg plattorna som stål istället.
Jag har samma rack, jävligt nöjd med det.
Återkom efter 20 år. För hemmabruk där bara du använder sakerna är det lugnt. Men pröva att lasta 400kg på den där ATX'n efter 20år som spenderats i allmänna gym. DÅ märker du skillnad.Går mot strömmen här nu men måste säga att Eleiko är så jävla överskattat.var nära att slå till på en powerlifting bar som kostade 6000kr... Klart det var skillnad mot min ATX men inte 4k skillnad