Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det gör den nog sällan. "Kvartskrisen" tenderar ju att åsyfta specifikt vad den schweiziska urindustrin gick igenom snarare än den tekniska revolutionen. Inser man det slipper man koka ihop en woke-analys om europeiskt tolkningsföreträde.Det är väl den enda tekniska revolutionen som benämns som en kris,
Chefer och andra anställda brukar väl inte ha sådär väldans värst mycket att säga till om när bolaget de arbetar för köps och säljs. Arbetstagarorganisationer kan ibland ha det med tveksamt om det gäller i frågor som rör huruvida köparen är ”fin nog” att äga bolaget.Så ett sånt klassiskt märke som Omega har alltså låtit sig köpas och ägs nu av ett företag som tillverkar plastklockor? Otroligt. Tvärtom hade ju varit mer sannolikt med tanke på Omegas status som klassiskt klockmärke. Vad tänkte cheferna på Omega när de gick med på den försäljningen?
Jag försökte inte koka ihop någon analys. Jag tycker bara att ordet ”kvartskrisen” har kommit att symbolisera hela den eran även om det inte specifikt talas om den Schweiziska industrin. Mitt inlägg var inte politiskt menat.Nej det gör den nog sällan. "Kvartskrisen" tenderar ju att åsyfta specifikt vad den schweiziska urindustrin gick igenom snarare än den tekniska revolutionen. Inser man det slipper man koka ihop en woke-analys om europeiskt tolkningsföreträde.
Fanns även i Krakow Polen för 2 dagar sedan, 7/11 modeller inne!Idag den 9:e maj runt kl 12:00. Befinner mig utanför Swatch återförsäljaren i Thessaloniki, Greece. Alla 11 modellerna finns i vitrinskåpet. 9 (nio) av dem finns tillgängliga till salu direkt.![]()
Hah, nej det är väl sant. Tycker mig se att andrahandspriserna börjar närma sig nypris och ligga ute längre än tidigare.Det är det väl ingen här som vill fundera på. Priser över MRSP kommer då att inte vara aktuellt länger
Snyggt! Nyfiken på hur du fick tag i den, nu vill vi höraBlev bra på curved från watchwear
![]()
![]()
Köptes vid släpp (6 maj) på Swatch i köpenhamnSnyggt! Nyfiken på hur du fick tag i den, nu vill vi höra![]()
Insläppt i värmen till slut
Jag gjorde ett försök i slutet av mars då jag var en sväng i London men butiken på Oxford Street hade bara några av de modellerna med vitt armband inne och de var jag inte sugen på så det blev inget… Förra veckan skulle en snäll kollega besöka samma stad - Oxford Street hade inget men som den hjälte han var gick han vidare till Covent Garden - där hade de en av modellerna på min önskelista
Som många andra kom jag inte alls överens med originalbandet och bytte till ett gummi från Watchwear.
Ändå en överraskande kul klocka tycker jag - perfekt när solen tittar fram!
![]()
Oj! Nu blir jag osäker.. minns att jag testade båda och valde de som var lite tjockare. Men nu kommer jag inte ihåg vilka det varKör du på original bandstift eller på bandstiften som gummit kommer med?