• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Moorflax

Patek
2-Faktor
Den 15 åriga sonen vill tatuera sig på armen, själv så har jag inga tatueringar och fattar inte vitsen med att rita på sig själv, dock har exet som även är mamma till sonen tatueringar (+hennes nya gubbe är tatuerad).
Vad säger ni, "självklart skall grabben ha en tatuering" eller "är du helt go eller"?

Med vänlig hälsning
Han kommer att tacka dig längre fram om du nekar nu.
Han är på tok för ung. Hoppas inte heller någon tatuerare vill göra jobbet på en så ung kille.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Den 15 åriga sonen vill tatuera sig på armen, själv så har jag inga tatueringar och fattar inte vitsen med att rita på sig själv, dock har exet som även är mamma till sonen tatueringar (+hennes nya gubbe är tatuerad).
Vad säger ni, "självklart skall grabben ha en tatuering" eller "är du helt go eller"?

Med vänlig hälsning
Jag kan ju svara som jag brukar göra när frågan ställs: Hittar du en tatuerare som gör det på en femtonåring, så är det antagligen kvalitet därefter. Det är en oseriös person. Alla vettiga tatuerare håller sig till 18.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Den 15 åriga sonen vill tatuera sig på armen, själv så har jag inga tatueringar och fattar inte vitsen med att rita på sig själv, dock har exet som även är mamma till sonen tatueringar (+hennes nya gubbe är tatuerad).
Vad säger ni, "självklart skall grabben ha en tatuering" eller "är du helt go eller"?

Med vänlig hälsning
Ville verkligen tatuera mig som 15 åring. Försökte hitta nån som verkade duktig men alla jag ansåg vara duktiga nekade mig, vilket jag är glad för idag. Hade tänkt tatauera in nån text jag tyckte var cool, som 23 åring idag tycker jag inte att texten är cool längre...:D
 
Den 15 åriga sonen vill tatuera sig på armen, själv så har jag inga tatueringar och fattar inte vitsen med att rita på sig själv, dock har exet som även är mamma till sonen tatueringar (+hennes nya gubbe är tatuerad).
Vad säger ni, "självklart skall grabben ha en tatuering" eller "är du helt go eller"?

Med vänlig hälsning

Nej nej nej... ingen seriös tatuerare gaddar en 15-åring....
 

km007

Omega
Tack alla för ett svar jag ville ha ;).

Saken är att vi skall till Thailand i sommar och där kanske även de duktiga tatuerarna är mindre nogräknade... Men som sagt det blir till att vänta några år till...
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Enda jag har. Blå helgonen från Stockholm :) Nästa blir en St Erik om jag slutar köpa klockor för alla pengar haha.
 

Bilagor

  • 20180419_213214.jpg
    20180419_213214.jpg
    48.2 KB · Visningar: 4

nöt

Vacheron
2-Faktor
Blir det mässan i helgen för någon? Min kompis och jag har olika tider så någon måste prata klockor med mig.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack alla för ett svar jag ville ha ;).

Saken är att vi skall till Thailand i sommar och där kanske även de duktiga tatuerarna är mindre nogräknade... Men som sagt det blir till att vänta några år till...
Mina tvillingsöner ville tatuera sig när dom var 15. Jag satt på den tiden i en liten studio i orten 3dagar/vecka. Jag nekade och förklarade att deras mor skulle vägra mig umgänge om jag gjorde det. Nu visade det sig att hon tvärt om sagt, att om dom skulle göra någon tatuering så skulle det vara av farsan. Jag fortsatte neka och förklarade så gott jag kunde att dom hade tid på sig. Då visar det sig att en "kompis" har maskin och kör på alla polare. Dom visade några mobilbilder på galenskapen :eek:. Det slutade med att dom fick varsina, likadana fast spegelvända, små tribal-drakar på ankeln. Jag satte dom med en 3a :D. Nästa tatuering gjordes på artonårsdagen i en välrenommerad studio...;)
Med detta sagt. Håll honom på halster! Visa vem som bestämmer innan han är myndig! Det låter inte som du har samma otur som jag hade, att det fanns massa kompisar som satt hemma i tonårsrummen och övade på polare.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fick lite ärr i det svarta. Vet inte riktigt vad det beror på. För mycket tatuerat på en gång? Hårdhänt? @Hexagon kanske vet?
Just denna fick jag feber av också.
20180430_184205.jpg
Det är på insidan av armen? Om det är för djupt/hårt brukar det bli sprängningar, lätt hänt på insidan och i armvecket. Det är kanske troligare med "förmycket". Men sedan beror ju väldigt mycket på hur man som kund efterbehandlar.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fick lite ärr i det svarta. Vet inte riktigt vad det beror på. För mycket tatuerat på en gång? Hårdhänt? @Hexagon kanske vet?
Just denna fick jag feber av också.
20180430_184205.jpg
Ahh nu ser jag , faktiskt inget jag reagerade på när jag inte tänkte på det. Så jag tycker inte det stör helheten.
Men tråkigt att det behövde bli så med feber och grejer.
Jag får nästan alltid frossa efter långa sittningar men det är ju inte feber.
Jaja det är en historia i sig och allt blir inte perfekt men det blir unikt :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Är det anläggningstrycket som är för hårt? Eller är det antalet passager när det blir sådär?
Det där är en fråga om tatuering innehållande ord jag aldrig hört på mina tio år inom yrket. Haha.

En maskin som går hårdare än man kan hantera som tatuerare kan vara en faktor. En annan är för mycket nötande på samma yta. En yta tål bara en normal övergång typ, beroende på placering osv. En för hårt gjord tatuering är att man har skadat huden för mycket helt enkelt. Då får man stor skorpbildning och svårare läkning, med ett resultat innehållande ärr och avsaknad färg.
 
Topp