• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

URlakad

Cartier
2-Faktor
Yes, det är allt för få som gör idag. Iofs ingen som direkt behöver vara bred i dagsläget när det är överetablerat och alla stilar finns tillgängligt, men det kan ju förändras. Nischa sig helt verkar tråkigt.

Styr om ämnet lite apropå tråkigt. Ove Skogs bortgång i veckan var ju en trist nyhet.
Han var en jävligt trevlig lirare. Synd att man inte skaffade sig en ”Doc”.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Styr om ämnet lite apropå tråkigt. Ove Skogs bortgång i veckan var ju en trist nyhet.
Han var en jävligt trevlig lirare. Synd att man inte skaffade sig en ”Doc”.
Ja det var tråkigt. Inte heller skaffat någon av tatuering, men haft endel trevliga pratstunder med honom vid tillfällen. Har en kul maskin av honom på jobbet.
 

snajgel

Panerai
Stoneblood heter det ja, juste. Ja han är iallafall superduktig! Maria också.
Va en kollega som rekomenderade honom, ska bara göra en mindre svart grej. Rama in en befintlig som jag tycker ser lite ofärdig ut.. men behöver bolla lite ideer och få lite råd så tänkte testa honom efter sommaren.
Annars verkar ju många hylla Frej. Vad gör du för stil @Hexagon
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Va en kollega som rekomenderade honom, ska bara göra en mindre svart grej. Rama in en befintlig som jag tycker ser lite ofärdig ut.. men behöver bolla lite ideer och få lite råd så tänkte testa honom efter sommaren.
Annars verkar ju många hylla Frej. Vad gör du för stil @Hexagon
Kan säkert rekommendera någon, men behöver veta mer specifikt vad du har och vill göra isåfall. Frej är super. Jag gör det mesta, ingen fotorealism dock. Föredrar mer traditionella saker.
 

Lyfali

Cartier
Kan man få se lite handtatueringar? Samt, är det förjävligt? Rent smärtmässigt
Ahm, Jag tycker att fingrarna gör ondare än hand ryggen, men handflatan är värst av de ställena skulle jag säga. Har tyvärr inga bilder direkt, Men kör rysk fängelse tatuerings stil över händer och fingrar. med katolska kors och INRI på fingrarna och lite sådär.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ahm, Jag tycker att fingrarna gör ondare än hand ryggen, men handflatan är värst av de ställena skulle jag säga. Har tyvärr inga bilder direkt, Men kör rysk fängelse tatuerings stil över händer och fingrar. med katolska kors och INRI på fingrarna och lite sådär.


Ok :) blir handryggen och fingrar, stil:


cbd0a66a8beddf0520d5c668c36603b7--bandana-tattoo-hand-tattoo.jpg
7d6c14f8494dadf623538b133291e1b1--tattoo-design-for-hand-girl-tattoo-designs.jpg
a8da6d446c6c6782733138bd50fc7bc3.jpg
130c7ad63cbf063b5446ff9b3f2d3d00.jpg
 

Higgis

Omega
Har en liten tribal på armen sen lääääänge men är sugen på något nytt funderade på underarmen men kan inte bestämma mig vad jag vill ha , har kollat en massa bilder på olika tatueringar men kan inte bestämma mig. Hur bruka ni göra för att bestämma er/välja motiv om man börja på underarmen kanske man vill ha mer dom flesta man ser har många men som flyter i hop antingen direkt eller i typ tema.
Var inne ett tag på att tatuera in något som har med barnen att göra 2st men misstänker att det inte är lika roligt när dom är 18år.
 

Subby

Rolex
Var inne ett tag på att tatuera in något som har med barnen att göra 2st men misstänker att det inte är lika roligt när dom är 18år.
De är fortfarande dina barn, måste vara lika roligt om inte roligare då de förstår bättre :)

Angående motiv så tycker jag att du ska bestämma en/några stil som du gillar och sen bestämma motivet. :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har en liten tribal på armen sen lääääänge men är sugen på något nytt funderade på underarmen men kan inte bestämma mig vad jag vill ha , har kollat en massa bilder på olika tatueringar men kan inte bestämma mig. Hur bruka ni göra för att bestämma er/välja motiv om man börja på underarmen kanske man vill ha mer dom flesta man ser har många men som flyter i hop antingen direkt eller i typ tema.
Var inne ett tag på att tatuera in något som har med barnen att göra 2st men misstänker att det inte är lika roligt när dom är 18år.
Att våndas över motiv och stil är både det bästa och värsta med att tatuera sig tycker jag. När man väl börjat och därmed valt stil så blir det iallafall lite lättare. Kolla på mycket bilder och spara ner sånt som tilltalar dig, gå genom dessa bilder flera gånger. Så småningom börjar tänkbara motiv utkristalliseras. Själv har jag landat i traditionell stil och maritimt tema på vänster arm.
 

Lyfali

Cartier
Har en liten tribal på armen sen lääääänge men är sugen på något nytt funderade på underarmen men kan inte bestämma mig vad jag vill ha , har kollat en massa bilder på olika tatueringar men kan inte bestämma mig. Hur bruka ni göra för att bestämma er/välja motiv om man börja på underarmen kanske man vill ha mer dom flesta man ser har många men som flyter i hop antingen direkt eller i typ tema.
Var inne ett tag på att tatuera in något som har med barnen att göra 2st men misstänker att det inte är lika roligt när dom är 18år.

Själv brukar jag sätta mig ned med min tatuerare och diskutera fram vad och hur vi skall göra saker.

Nu vet jag att jag förmodligen har en helt annan rellation till min tatuerare än de flesta här då han och jag studerade konst ihop i tre år och efter den tiden vart vi bästa vänner, han känner mig ju utan och innan och jag brukar rita upp saker och skicka till honom, sen skickar han tillbaka en bild han har funderat på eller rent av fortsatt på min bild men med egna ideer.

Men mest tycker jag att man bara skall sitta och prata igenom och visa på vad för typ av saker man gillar och inte.
 

Subby

Rolex
Traditional har fångat mig helt, avbröt mina planer hos Salong Betong då min artist avbokade tiden 15 timmar innan sittning utan ens föreslå en ny tid eller för att förklara varför det blivit så. Sucks!

Kör istället en heldag hos Alex på Sanctum igen :)
 

Lyfali

Cartier
Traditional har fångat mig helt, avbröt mina planer hos Salong Betong då min artist avbokade tiden 15 timmar innan sittning utan ens föreslå en ny tid eller för att förklara varför det blivit så. Sucks!

Kör istället en heldag hos Alex på Sanctum igen :)
WTF? Hade hen inga argument varför?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har en liten tribal på armen sen lääääänge men är sugen på något nytt funderade på underarmen men kan inte bestämma mig vad jag vill ha , har kollat en massa bilder på olika tatueringar men kan inte bestämma mig. Hur bruka ni göra för att bestämma er/välja motiv om man börja på underarmen kanske man vill ha mer dom flesta man ser har många men som flyter i hop antingen direkt eller i typ tema.
Var inne ett tag på att tatuera in något som har med barnen att göra 2st men misstänker att det inte är lika roligt när dom är 18år.
Jag brukar bar ha en grundtanke att komma med. Sedan litar jag på att tatueraren har mer koll än mig på vad som kommer fungera.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Har en liten tribal på armen sen lääääänge men är sugen på något nytt funderade på underarmen men kan inte bestämma mig vad jag vill ha , har kollat en massa bilder på olika tatueringar men kan inte bestämma mig. Hur bruka ni göra för att bestämma er/välja motiv om man börja på underarmen kanske man vill ha mer dom flesta man ser har många men som flyter i hop antingen direkt eller i typ tema.
Var inne ett tag på att tatuera in något som har med barnen att göra 2st men misstänker att det inte är lika roligt när dom är 18år.
Gjorde den här i förrgår med barnens namn. Den sitter på insida överarm. Oldschool never gets old...:)
902B2E2F-693F-4D0C-AF3D-48949FC17882.jpeg
 
Topp