• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

nöt

Vacheron
2-Faktor
Ofan. Jag och min kompis har säkert gjort 10 tillsammans inkl backpiece. Vi har då sluppit. Du har flr otrevliga vänner :)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det där är en fråga om tatuering innehållande ord jag aldrig hört på mina tio år inom yrket. Haha.

En maskin som går hårdare än man kan hantera som tatuerare kan vara en faktor. En annan är för mycket nötande på samma yta. En yta tål bara en normal övergång typ, beroende på placering osv. En för hårt gjord tatuering är att man har skadat huden för mycket helt enkelt. Då får man stor skorpbildning och svårare läkning, med ett resultat innehållande ärr och avsaknad färg.
:D
men du svarade bra och utförligt så då är jag med i matchen:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det där är en fråga om tatuering innehållande ord jag aldrig hört på mina tio år inom yrket. Haha.

En maskin som går hårdare än man kan hantera som tatuerare kan vara en faktor. En annan är för mycket nötande på samma yta. En yta tål bara en normal övergång typ, beroende på placering osv. En för hårt gjord tatuering är att man har skadat huden för mycket helt enkelt. Då får man stor skorpbildning och svårare läkning, med ett resultat innehållande ärr och avsaknad färg.
Jag har också råkat ut för små områden med skorpa med avsaknad av färg som följd på en av mina. Går det bara att bättra på vid senare tillfälle eller är kört?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tilläggas också är att allt färgsläpp/ärr behöver inte vara en tatuerares fel. Pillar man tex bort skorpor för tidigt blir det typ samma resultat. Och det kan man ju som bekant göra i sömnen eller av misstag pga sinnessjukt kliande.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag skulle gadda mig när jag var 21. Så jävla(!) glad att jag väntade, helvete va dumma motiv jag ville ha. Det skulle såklart se ”coolt” ut. Idag hade jag inte varit lika nöjd.

Jag var strax under 30 när jag körde igång istället, vilket känns betydligt bättre. Min mognad var avsevärt mycket högre och jag tatuerade ingenting för att imponera på andra.
 

Subby

Rolex
Inte 100% läkt än men jag är grymt nöjd. Gjord hos Alex Widell på Sanctum Tattoo.

IMG_20180622_194733.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Han har många strängar på sin lyra tycker jag. Kul med tatuerare som behärskar flera stilar.
Yes, det är allt för få som gör idag. Iofs ingen som direkt behöver vara bred i dagsläget när det är överetablerat och alla stilar finns tillgängligt, men det kan ju förändras. Nischa sig helt verkar tråkigt.
 
Topp