• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Huhu, nja.. grejen var väl att understryka att den lite längre delen faktiskt HADE tatuerat, det är alltså lättare att berätta vad jag INTE har tatuerat än vad som har tatuerat.

Ang smärta så tkr jag personligen att både rygg, mage, revben, ansikte, hals osv kan vara "det värsta jag hittills gjort", men jag tror att det till stor del beror på om du gör din bedömning efter 7 timmars blasting, när kroppen redan har sagt ifrån i två timmar och färgen mer el mindre bara sprutar tillbaka ur huden, eller om du tatuerar dig en kvart på magen, en kvart på ryggen, en kvart i armvecket och en kvart på luringen.

Jag tror som sagt att de flesta som gör bedömningen huruvida det "är det mest smärtsamma stället" att tatuera, gör bedömningen när de är helt slutkörda, så egentligen kan nog vilken kroppsdel som helst göra "mest ont".
innan du frågar dig vad som gör mest ont så bör du även ta med i bedömning hur lång tid du tatuerar dig. Naturligtvis är det en mer smärtsam historia att blåsta en hel arm i 8 timmar, jämfört med ett 3×3cm kan ju på magen.

Mvh.

Jag har iofs bara kört med nål utan färg över bröstet just för att känna smärtnivån men håller verkligen med dig. Smärtan efter en heldag var avsevärt mycket värre än det. Och givetvis skulle bröstet vara avsevärt mycket värre efter 8h än armen.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Allt över 4h är galenskap. Är man inte klar då, så får man boka en tid till.

Många tatuerare tenderar ju iofs till att arbeta långsamt som satan, vilket i sin tur gör att det inte gör riktigt lika jävla ont så.. hmm ja. Nej. 4h sen äre klart.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
CDC936AE-2E9C-46EE-A7FC-941916778B6C.jpeg

Körde en ”filler” hos RAx för ett par år sen. Har för mig vi klämde den på 6-7h inkl snusbyte. Det är klart att man blir lite seg av långa sittningar, men är det engångsföreteelser är det ok. Men 3h är helt klart ett bra riktmärke för båda parter
 

frasse

Cartier
Någon vet en skicklig tatuerare i Halland. Skåne. Göteborgsområdet. Helst Halland men reser mellan dessa områdena rätt ofta.

Färg ska denna vara duktig på.
 

frasse

Cartier
Om du kunde visa någon bild på tatueringar du gillar kan jag hjälpa dig.
Försökt hitta nåt liknande på nätet men hittar inga bra bilder.

Hade tänkt en vikingahjälm ( en riktigt ingen sån med horn på) sen en conqistadore hjälm sida vid sida ( svensk/spansk. )

Har lite lite nationella symbolen från Spaniens sen innan och skånevapnet. Men vill göra dom mycket större nu i färg.

Sen autismhjärtat (Då jag har en son med autism)
 

Bilagor

  • s-l300.jpg
    s-l300.jpg
    19.2 KB · Visningar: 4

-JL-

Rolex
2-Faktor
Hjärtat kan vilken normal tatuerare som helst göra. Väldigt basic. Vill du ha hjälmen realistisk? Oavsett så är ett mkt bra ställe i Göteborg som har blandade stilar All Gold. De kommer kunna hjälpa dig.
Ok ska kolla upp dom.
Tack.
Rekommenderar också All Gold. Kalle är jävligt trevlig och kan hjälpa dig med de flesta stilar. Kan vara lång väntetid dock...
 
Topp