• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Efter att ha argumenterat med mig själv i massa år ang att gadda händerna (har förvisso text på utsidan av handen och ett finger) så har jag nu bestämt mig, fan jag har gaddningar över hela kroppen så vad spelar det för roll egentligen! Och sen tycker jag att det är jäkligt läckert tillsammans med en kul klocka:D
Nä nu blir det att ta tag i detta;)

Posta gärna bilder ni som gaddat händerna:)

Efter att ha argumenterat med mig själv i massa år ang att gadda händerna (har förvisso text på utsidan av handen och ett finger) så har jag nu bestämt mig, fan jag har gaddningar över hela kroppen så vad spelar det för roll egentligen! Och sen tycker jag att det är jäkligt läckert tillsammans med en kul klocka:D

Tycker att det är riktigt coolt. Kör hårt! Ser fram emot att se resultatet :)

Nytt från igår, gjord hos Pastilliam på Nothing. Även dödskallen som skymtar är gjord av honom.
CB07EA5E-8A59-4007-AB33-4E869D46BA7B.jpeg

Jag har bara en liten spraycap på pekfingret. Får se om det blir fler fingertattoos men lutar åt det :)
För mig går nog gränsen i fejset men är egentligen inte helt främmande för det heller.

Edit.. Såg du skrev du hade på fingret redan.
DSC_9153.JPG

Sådär, bokat upp nästa sleeve (3/4). Blir en drkae i japanskt snitt.
Funderar över att dra två old school - gaddningar på bröstet också (vardera bröst) men funderar på hur bra det går ihop med det japanska?

Sånt där gillar jag. När det är flera mindre tatueringar lite spretigt och nästan ogenomtänkt. Punk liksom.

Kör bara svart (och rätt ogenomtänkt). Armen ska vara klar innan jag fyller 40 (om fyra år). Har ett gäng motiv som slåss om den plats som finns kvar.

Kan verkligen rekommendera Pastilliam eller William som han heter egentligen, trevlig, snabb, lätt på handen (gör inte alls ont) och ett stort klockintresse.

Barnens namn på bröstet(hjärtat), hur stort borde man gå?
Edit: ska man köra på ena bröstet eller över båda, ett namn på varje bröst?

@Sistakvarten Jag har ett par svalor/sparvar på ena handen ihop med en lite blandad oldschool, trad, neo sleeve och en Kitzune (Japansk räv) som avslutar en Japansk sleeve på andra.
D8B8A5DA-5F1A-42A5-A8EF-28DCC471927C.jpeg

CB483A72-A716-4F67-9F25-82AEA166CB56.jpeg

Jag ska inte säga att jag ångrar att jag kört på händerna, men jag hade lika gärna kunnat avstå och haft dom rena.
Ser bra ut, är också lite sugen på ett par svalor eller så:)
Förstår hur du menar och det är lite så jag tänkt tidigare också men nu börjar suget bli stort:)

Jag funderade lite på att ha något mer kring men sen kan jag tycka det är ganska cleant med endast namn i snyggt typsnitt, tankar?
Funkar vilket som. Oftast roligare med något mer, men kan också vara tvärtom på någon annan person. Kan inte svara på härifrån om just du passar med mer till eller inte. :)

Jag funderade lite på att ha något mer kring men sen kan jag tycka det är ganska cleant med endast namn i snyggt typsnitt, tankar?

Skrift utan objekt är 2010-talets motsvarighet till tribalen IMHO. Kanske ännu mer ”slagord”/meningar (only god can judge me osv) eller latinska valspråk men egentligen all text.

Då hade hellre jag tagit ett oldschool-motiv mwd text. Tex: hjärtat med ”Mamma” i - fast en banderoll ovan/under med namnen på barnen.

Tillbaka
Topp