• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

MAz_666

Rolex
Man går väl tillbaka till den som gjorde den så dom för göra klart den.
Precis.
Tattoo-artist vill rätt ofta slippa fixa till andras tillkortakommanden.
De vill slippa snack typ ”vem gjorde den där?” Och få sitt namn droppat då ursprunget är ”så där”.
Originalgubben är ju dessutom intresserad av att hans verk blir bra, och därför kanske tummar lite på timpriset. Igår fick man touch-up:en gratis; det är det sällan idag.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Precis.
Tattoo-artist vill rätt ofta slippa fixa till andras tillkortakommanden.
De vill slippa snack typ ”vem gjorde den där?” Och få sitt namn droppat då ursprunget är ”så där”.
Originalgubben är ju dessutom intresserad av att hans verk blir bra, och därför kanske tummar lite på timpriset. Igår fick man touch-up:en gratis; det är det sällan idag.
Touch ups är gratis. Punkt.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Tack för svar! Han som gjorde min var väldigt angelägen om att jag skulle komma tillbaka för touch up och att det inte skulle kosta. Men han befinner sig på andra sidan Atlanten och jag har ingen resa inplanerad i närtid tyvärr. Annars hade jag givetvis gått till honom.
 

demondave

Rolex
Framåt senvåren drar det ihop sig! Har bara tatuerat lite ogenomtänkt skit när jag var 18, alltså 20 år sedan. Nu är det iaf tre sextimmarsittningar som planeras, helt oerfaren på den nivån. Typ 3/4-sleeve är tanken. Hur förbereder man sig bäst? Några praktiska tips?

Risk för att det blir typ tre timmar i bil, sittning och tre timmar hem, så rätt styva dagar :)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Framåt senvåren drar det ihop sig! Har bara tatuerat lite ogenomtänkt skit när jag var 18, alltså 20 år sedan. Nu är det iaf tre sextimmarsittningar som planeras, helt oerfaren på den nivån. Typ 3/4-sleeve är tanken. Hur förbereder man sig bäst? Några praktiska tips?

Risk för att det blir typ tre timmar i bil, sittning och tre timmar hem, så rätt styva dagar :)
Se till att äta och sova bra innan, gärna ha med dig något snack också. Har inga belägg för att det funkar men jag grejar mer då iaf:D
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
En lite hyllning till Anthony Bourdain
DE622439-FDAA-402E-AFDB-D0D817CA12DF.jpeg
 

demondave

Rolex
Passar på att slänga upp fler noob-frågor! Hur gör ni med träning efter en sittning? Hur funkar det med sol efteråt? Kan bli några veckor på Kuba typ tre veckor efter sista sleeve-sittningen.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
@Hexagon @Emil4
Hur länge ska man smörja tatueringen efter den är ny?
Jag hade någon plast som satt ca 5 dagar som nu är av och har smörjt tatueringen en gång om dagen sedan dess.
Jag blev tipsad om att använda PH-fri tvål på tatueringen när jag tvättar mig, när kan jag börja använda vanliga tvål/shampoo igen?
 

Subby

Rolex
@Hexagon @Emil4
Hur länge ska man smörja tatueringen efter den är ny?
Jag hade någon plast som satt ca 5 dagar som nu är av och har smörjt tatueringen en gång om dagen sedan dess.
Jag blev tipsad om att använda PH-fri tvål på tatueringen när jag tvättar mig, när kan jag börja använda vanliga tvål/shampoo igen?
Jag brukar smörja in när den är torr och inte begränsar mig till antal gånger men det är bara jag det och jag har faktiskt aldrig testat PH-tvål utan brukar köra vanlig tvål :D
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
@Hexagon @Emil4
Hur länge ska man smörja tatueringen efter den är ny?
Jag hade någon plast som satt ca 5 dagar som nu är av och har smörjt tatueringen en gång om dagen sedan dess.
Jag blev tipsad om att använda PH-fri tvål på tatueringen när jag tvättar mig, när kan jag börja använda vanliga tvål/shampoo igen?
Annan tvål dödar dig inte heller. Men det är bra med typ lactacyd och framförallt bra/viktigt med parfymfri tvål under läkningen. När tatueringen är läkt (vilket du känner/ser/märker) så kan du återgå till vanlig tvål. Sålänge det inte är huvudet du tatuerat så kan du ha schampoo som vanligt hela tiden :D skölj alltid tatueringen noga oavsett bara.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Annan tvål dödar dig inte heller. Men det är bra med typ lactacyd och framförallt bra/viktigt med parfymfri tvål under läkningen. När tatueringen är läkt (vilket du känner/ser/märker) så kan du återgå till vanlig tvål. Sålänge det inte är huvudet du tatuerat så kan du ha schampoo som vanligt hela tiden :D skölj alltid tatueringen noga oavsett bara.
Jag kör med lactacyd nu, men så det är lugnt att köra vanligt schampo och sen skölja av tvätta tatueringen med lite lactacyd efter?

Jag använder Väldig sällan någon kräm eller lotion annars heller och känner nästan att jag inte behöver det nu, men så när jag tycker det ser torrt ut så smörjer jag in?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag kör med lactacyd nu, men så det är lugnt att köra vanligt schampo och sen skölja av tvätta tatueringen med lite lactacyd efter?

Jag använder Väldig sällan någon kräm eller lotion annars heller och känner nästan att jag inte behöver det nu, men så när jag tycker det ser torrt ut så smörjer jag in?
Asså lactacyd på tatuering - i övrigt duschar/tvättar du dig som vanligt med vanliga grejerna. Undvik att få det i tatueringen bara. :)
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
@Hexagon @Emil4
Hur länge ska man smörja tatueringen efter den är ny?
Jag hade någon plast som satt ca 5 dagar som nu är av och har smörjt tatueringen en gång om dagen sedan dess.
Jag blev tipsad om att använda PH-fri tvål på tatueringen när jag tvättar mig, när kan jag börja använda vanliga tvål/shampoo igen?
Jag rycker alltid plasten några timmar efter.
Sen smörjer jag vid behov med Bepanthen,förr körde jag Helosan.
Schampo och tvål har jag användt Nina vanliga grejer.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag rycker alltid plasten några timmar efter.
Sen smörjer jag vid behov med Bepanthen,förr körde jag Helosan.
Schampo och tvål har jag användt Nina vanliga grejer.
Hmmm, den plast jag fick ska sitter flera dagar tror det hette Tegaderm eller något sånt, de enda som de sa var att det kunde vätska sig under plasten men jag hade knappt något av det och vad jag kan se så har tatuering har läkt jättebra.
Nu har jag ingen större erfarenhet av läkningsprocessen men efter jag tog av plasten så tvättades det med lactacyd och sen smörjde jag med Hustle butter som jag fick med av tatueraren.
Har bara smörjt max en gång om dagen vid behov då det ser/känns bra.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Hmmm, den plast jag fick ska sitter flera dagar tror det hette Tegaderm eller något sånt, de enda som de sa var att det kunde vätska sig under plasten men jag hade knappt något av det och vad jag kan se så har tatuering har läkt jättebra.
Nu har jag ingen större erfarenhet av läkningsprocessen men efter jag tog av plasten så tvättades det med lactacyd och sen smörjde jag med Hustle butter som jag fick med av tatueraren.
Har bara smörjt max en gång om dagen vid behov då det ser/känns bra.
Så länge inte dom kör med gladpack så kan man ha plasten flera dagar :D
 
Topp