Man går väl tillbaka till den som gjorde den så dom för göra klart den.det är inga konstigheter med att fylla i färg i befintlig tautering etc.`? och ingen konstnärsheder som hindrar att arbeta i andras tatueringar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man går väl tillbaka till den som gjorde den så dom för göra klart den.det är inga konstigheter med att fylla i färg i befintlig tautering etc.`? och ingen konstnärsheder som hindrar att arbeta i andras tatueringar?
Precis.Man går väl tillbaka till den som gjorde den så dom för göra klart den.
Touch ups är gratis. Punkt.Precis.
Tattoo-artist vill rätt ofta slippa fixa till andras tillkortakommanden.
De vill slippa snack typ ”vem gjorde den där?” Och få sitt namn droppat då ursprunget är ”så där”.
Originalgubben är ju dessutom intresserad av att hans verk blir bra, och därför kanske tummar lite på timpriset. Igår fick man touch-up:en gratis; det är det sällan idag.
Undantaget som bekräftar regeln kan vi i så fall ena oss om.Touch ups är gratis. Punkt.
En touch up är gratis, punkt.Undantaget som bekräftar regeln kan vi i så fall ena oss om.
Tack för det, har aldrig ens tänkt tanken att tatuerare skulle editera sina verk men där ser man.(Felciterade)
Ser redigerade foton även här ibland. Låt er inte luras.. in och kolla här, extremt vettig sida som äntligen tar upp skit vi många vetat om länge. Fusk tatuerare gör med sina bilder etc. Sevärt.
Http://instagram.com/tattooedtruthfairy
då är det inte seriöst.Undantaget som bekräftar regeln kan vi i så fall ena oss om.
En touch up är gratis, det är sen urminnes, punkt.En touch up är gratis, punkt.
Se till att äta och sova bra innan, gärna ha med dig något snack också. Har inga belägg för att det funkar men jag grejar mer då iafFramåt senvåren drar det ihop sig! Har bara tatuerat lite ogenomtänkt skit när jag var 18, alltså 20 år sedan. Nu är det iaf tre sextimmarsittningar som planeras, helt oerfaren på den nivån. Typ 3/4-sleeve är tanken. Hur förbereder man sig bäst? Några praktiska tips?
Risk för att det blir typ tre timmar i bil, sittning och tre timmar hem, så rätt styva dagar
efter tre veckor har du ju läkt. Bara smälla på hög solskyddsfaktor isf.Passar på att slänga upp fler noob-frågor! Hur gör ni med träning efter en sittning? Hur funkar det med sol efteråt? Kan bli några veckor på Kuba typ tre veckor efter sista sleeve-sittningen.
efter tre veckor har du ju läkt. Bara smälla på hög solskyddsfaktor isf.
Hahaha sjukt otippat att höra någon beskriva söder om Brunflo som en måttstock - inte precis en tätort i den större magnituden...Jag är typ albino, så solskyddsfaktor är ett måste söder om Brunflo typ
Gött, då trasslar inte det till planeringen. Skulle ha sjukt svårt att välja mellan dom två.
Jag brukar smörja in när den är torr och inte begränsar mig till antal gånger men det är bara jag det och jag har faktiskt aldrig testat PH-tvål utan brukar köra vanlig tvål@Hexagon @Emil4
Hur länge ska man smörja tatueringen efter den är ny?
Jag hade någon plast som satt ca 5 dagar som nu är av och har smörjt tatueringen en gång om dagen sedan dess.
Jag blev tipsad om att använda PH-fri tvål på tatueringen när jag tvättar mig, när kan jag börja använda vanliga tvål/shampoo igen?
Annan tvål dödar dig inte heller. Men det är bra med typ lactacyd och framförallt bra/viktigt med parfymfri tvål under läkningen. När tatueringen är läkt (vilket du känner/ser/märker) så kan du återgå till vanlig tvål. Sålänge det inte är huvudet du tatuerat så kan du ha schampoo som vanligt hela tiden skölj alltid tatueringen noga oavsett bara.@Hexagon @Emil4
Jag hade någon plast som satt ca 5 dagar som nu är av och har smörjt tatueringen en gång om dagen sedan dess.
Jag blev tipsad om att använda PH-fri tvål på tatueringen när jag tvättar mig, när kan jag börja använda vanliga tvål/shampoo igen?
Komiskt, flaskan och glaset har min har som en kompis gjorde på honom 1960.
Jag kör med lactacyd nu, men så det är lugnt att köra vanligt schampo och sen skölja av tvätta tatueringen med lite lactacyd efter?Annan tvål dödar dig inte heller. Men det är bra med typ lactacyd och framförallt bra/viktigt med parfymfri tvål under läkningen. När tatueringen är läkt (vilket du känner/ser/märker) så kan du återgå till vanlig tvål. Sålänge det inte är huvudet du tatuerat så kan du ha schampoo som vanligt hela tiden skölj alltid tatueringen noga oavsett bara.
Asså lactacyd på tatuering - i övrigt duschar/tvättar du dig som vanligt med vanliga grejerna. Undvik att få det i tatueringen bara.Jag kör med lactacyd nu, men så det är lugnt att köra vanligt schampo och sen skölja av tvätta tatueringen med lite lactacyd efter?
Jag använder Väldig sällan någon kräm eller lotion annars heller och känner nästan att jag inte behöver det nu, men så när jag tycker det ser torrt ut så smörjer jag in?
Jag rycker alltid plasten några timmar efter.@Hexagon @Emil4
Hmmm, den plast jag fick ska sitter flera dagar tror det hette Tegaderm eller något sånt, de enda som de sa var att det kunde vätska sig under plasten men jag hade knappt något av det och vad jag kan se så har tatuering har läkt jättebra.Jag rycker alltid plasten några timmar efter.
Sen smörjer jag vid behov med Bepanthen,förr körde jag Helosan.
Schampo och tvål har jag användt Nina vanliga grejer.
Så länge inte dom kör med gladpack så kan man ha plasten flera dagarHmmm, den plast jag fick ska sitter flera dagar tror det hette Tegaderm eller något sånt, de enda som de sa var att det kunde vätska sig under plasten men jag hade knappt något av det och vad jag kan se så har tatuering har läkt jättebra.
Nu har jag ingen större erfarenhet av läkningsprocessen men efter jag tog av plasten så tvättades det med lactacyd och sen smörjde jag med Hustle butter som jag fick med av tatueraren.
Har bara smörjt max en gång om dagen vid behov då det ser/känns bra.
Snyggt och roligt med färg tycker jag.. någon av mina nästa blir nog i färg!Jag vill också vara med...