• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

demondave

Rolex
Nåja, det är möjligen en sanning för de unga gamla.
De riktigt rutinerade och åldersrika lyssnar på originalet, eller möjligen den mest kända (ngt tweakade) versionen av Monica Törnell från 1984 ...

Ingen förmedlar den där sköna känslan av vemod, gråkall kyla och svensk vinter som Jerka. Det är det där sköna vemodet som är tanken att försöka fånga på armen.

Man är ju svensk, allt behöver inte vara så jäkla muntert hela tiden :D
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ingen förmedlar den där sköna känslan av vemod, gråkall kyla och svensk vinter som Jerka. Det är det där sköna vemodet som är tanken att försöka fånga på armen.

Man är ju svensk, allt behöver inte vara så jäkla muntert hela tiden :D
Jerka är svårslagen. Såg honom i Rättviksparken för 10 år sedan.
Den bästa konsert jag sett.

Petar in en bild på en gadd jag gillar. Inte min dock.
IMG_7055.png
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hur lyckas man göra en hel sleeve på en sittning?

2179DC9C-5EF7-4FE2-A7F0-91A5B0C80595.jpeg
Jag har lastat normala traditionalsleeves på tre sittningar, 5h per gång med rätt chill tempo, dvs med pauser och vissa motiv ritade under den tiden osv. Det är snabbt imo. Det där på bilden måste vara mer tid än så, då det är heltäckande osv osv osv. Väldigt svårt att tro att det är i en sittning, bör vara 20h jobb iaf. Gissar bara, alla är ju olika. Men....

Edit: gissar ärligt talat mer än 20h på den där. Men igen.. gissar bara.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag har lastat normala traditionalsleeves på tre sittningar, 5h per gång med rätt chill tempo, dvs med pauser och vissa motiv ritade under den tiden osv. Det är snabbt imo. Det där på bilden måste vara mer tid än så, då det är heltäckande osv osv osv. Väldigt svårt att tro att det är i en sittning, bör vara 20h jobb iaf. Gissar bara, alla är ju olika. Men....

Edit: gissar ärligt talat mer än 20h på den där. Men igen.. gissar bara.
Någon gång vid mitten av ´80 talet minns jag hur jag hjälpte min granne som hade studio i källaren på mitt hus... Han knackade på och frågade om jag hade ett bilbatteri till övers som han kunde låna. Visst sa jag, går ner i garaget och hämtar ett och kommer in till dig om 30 min. När jag kommer in till honom ligger en kille på britsen med linjer och skuggor klara på 3/4 delar av ryggen. Det visade sig att han skulle seriekoppla batteriet med ett annat till transformatorn för att få mer kräm. Om det gick snabbare eller om det bara var för att orka driva borstnålen vet jag inte, men man hörde getingsurret två trappor upp :D
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag har lastat normala traditionalsleeves på tre sittningar, 5h per gång med rätt chill tempo, dvs med pauser och vissa motiv ritade under den tiden osv. Det är snabbt imo. Det där på bilden måste vara mer tid än så, då det är heltäckande osv osv osv. Väldigt svårt att tro att det är i en sittning, bör vara 20h jobb iaf. Gissar bara, alla är ju olika. Men.... Edit: gissar ärligt talat mer än 20h på den där. Men igen.. gissar bara.
Går det att göra en tatuering snabbt och ändå få den bra så att den håller över tid?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Var och träffade "min" tatuerare i veckan och han ska ta fram ett förslag på en sleeve med japanskt tema.
Längtar redan till första sittningen!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Går det att göra en tatuering snabbt och ändå få den bra så att den håller över tid?
Hur menar du då, att den skulle blekna snabbare för att det gick fort att göra? Det är ju djupet som gör att den sitter kvar, är linjerna inte tighta eller skuggningen flammig och tunn är det oftast för att man dragit för snabbt i förhållande till nålhastigheten. En bra riktlinje är att låta den som gör jobbet bestämma takten ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hur menar du då, att den skulle blekna snabbare för att det gick fort att göra? Det är ju djupet som gör att den sitter kvar, är linjerna inte tighta eller skuggningen flammig och tunn är det oftast för att man dragit för snabbt i förhållande till nålhastigheten. En bra riktlinje är att låta den som gör jobbet bestämma takten ;)
Lite så jag tänkte, att man kanske inte hinner göra det som krävs för att det ska bli bra om man stressar fram ett resultat på en sittning. Om djupet inte blir korrekt kanske det ser bra ut ett par år för att sen se för jävligt ut.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Var och träffade "min" tatuerare i veckan och han ska ta fram ett förslag på en sleeve med japanskt tema.
Längtar redan till första sittningen!
Vart ska du gå?
Någon gång vid mitten av ´80 talet minns jag hur jag hjälpte min granne som hade studio i källaren på mitt hus... Han knackade på och frågade om jag hade ett bilbatteri till övers som han kunde låna. Visst sa jag, går ner i garaget och hämtar ett och kommer in till dig om 30 min. När jag kommer in till honom ligger en kille på britsen med linjer och skuggor klara på 3/4 delar av ryggen. Det visade sig att han skulle seriekoppla batteriet med ett annat till transformatorn för att få mer kräm. Om det gick snabbare eller om det bara var för att orka driva borstnålen vet jag inte, men man hörde getingsurret två trappor upp :D
Har också jobbat med bilbatteri, i modern tid. Några danskar byggde strömagg som man kopplade till batteriet, är väldigt konsekvent(?) ström tydligen. Märkte minsann ingen skillnad, men kul att ha prövat. Kunder trodde dock att man var galen.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vart ska du gå?

Har också jobbat med bilbatteri, i modern tid. Några danskar byggde strömagg som man kopplade till batteriet, är väldigt konsekvent(?) ström tydligen. Märkte minsann ingen skillnad, men kul att ha prövat. Kunder trodde dock att man var galen.
saknas bara KVV märkning på batteriet så är succén total :D
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
saknas bara KVV märkning på batteriet så är succén total :D
Eller att det står en random bil på gatan med bruten huv.

För att hålla ämnet så är det väldigt olika hur folk arbetar. Många har dåliga rutiner, pratar för mycket och tar för mycket pauser etc. Oeffektiva helt enkelt. Tack och lov vet iallafall några av dom om det och tar mindre betalt per timme.
Oavsett så är det varken coolt att en tatuering går fort eller långsamt. Endast kvalite och upplevelse som räknas.
 

demondave

Rolex
Insidan överarm och upp mot armhålan var ju kul! :D Hoppas att det här innebär att jag har passerat det värsta, blir väl två sittningar till med övre halvan av underarmen fram och bak, två motiv. Nu har jag Landsorts fyr där snöstormen drar in på insidan av överarmen iaf, men blev inga vettiga bilder idag.

För övrigt är utsidan helt ytläkt och ömsad på en vecka blankt, där kördes ändå en gammal skräptatuering över rätt hårt. Håller tummarna för att jag fortsätter läka så här problemfritt.

Edit, hittade en bild från mitt i passet.

9F2BE683-D511-4F6A-B88C-13BC3A889B7F.jpeg
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Tack så mycket :)! Ditt/dina projekt låter riktigt nice också. Har du några kort att visa? Innan jag gjorde halsen och händerna så hade jag också som mål att kunna dölja alla mina tatueringar för att ibland kunna se lite proper ut :D.
Inte på rak arm, men kan säkert lösa ;) Haha ja det brukar väl börja så för många men sluta annorlunda haha! Obligatoriskt för mig tyvärr, men tiderna förändras! Tycker händer etc är så sinnes snyggt!!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
hur ont gör mage/bröst egentligen.. och rygg? jag vet att allt är individuellt men en hint, vågar inte börja rygg då ett jag når inte att smörja, två de säger att de smärtar dick nere vid röven!/skinkorna
Jag har gjort bröstet och upplevde det inte som smärtsamt. Men det kan säkert ha att göra med hur stort motivet är och vilken teknik som krävs.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
hur ont gör mage/bröst egentligen.. och rygg? jag vet att allt är individuellt men en hint, vågar inte börja rygg då ett jag når inte att smörja, två de säger att de smärtar dick nere vid röven!/skinkorna

Det är som du säger mycket individuellt men bröstet tyckte jag inte gjorde så värst ont, det var värre på magen/nedre delen. Ryggen däremot var jävligt smärtsam för min del :). Skinkorna var inga problem alls, kändes knappt när han körde.
 
Topp