• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Tack för feedback och ja, det är förmodligen individuellt om det gör ont eller ej där...
Jag har kört bröstet och revbenen redan och klarat det bra så kommer säkert funka..

Har en tid bokad om någon månad och har varit helt inställd på att den ska vara på låret tills jag vakande i morse då jag började fundera över placering.. är det som med klockor.. om man funderat på att sälja så finns inte kärleken kvar.. alltså om jag börjat fundera på placeringen så är den inte rätt?
Låret är långt ifrån lika ont som revben.
Du överanalyserar ang. Placeringen :)

Finns också en individualitet samt genetisk aspekt till hur du uppfattar smärta:

Jag uppelever smärta betydligt värre än några vänner som jag varit med när de tatuerat sig. För mig gör nästan all tatuering rejält jävla ont.
(Jag har "bara" armarna, en sleeve oh en arm med en rad större/mindre tatueringar).

Låret är långt ifrån lika ont som revben.
Du överanalyserar ang. Placeringen :)
Detta är precis vad jag tänkt också, blir nog bra där ändå :)

Finns också en individualitet samt genetisk aspekt till hur du uppfattar smärta:

Jag uppelever smärta betydligt värre än några vänner som jag varit med när de tatuerat sig. För mig gör nästan all tatuering rejält jävla ont.
(Jag har "bara" armarna, en sleeve oh en arm med en rad större/mindre tatueringar).

För mig har det börjat kännas mer på slutet när de skulle in och sätta vissa detaljer på område de redan varit över..
Men det kanske kommer en dag när jag ska tatuera ett område som är orört och det helt plötsligt gör svinont... who knows..

Jag har en på var arm, än så länge. Den första på baksidan av underarmen var ingen fara. Den tog två timmar men jag kände där och då att jag kunde gjort en dubbelt så stor. Andra på ovansidan av överarmen var jobbigare. Sen spelar säkert det psykologiska in. Den första såg jag inte vad som hände och maskinen var tystare än jag förväntade mig, medan andra gången var mer som jag förväntat mig.

Jag tycker smärtan stiger efter en viss tid, tex 2 timmar.
Först gör det ont, sen domnar man bort lite eller vänjer sig vid smärtan och sen börjar det göra ont igen.

Sen är det som ni skriver, smärta är högst individuellt.

Kan även passa på att tipsa om filmen The King of Staten Island. Förutom att Bill Burr, den roligaste mannen i världen, är med så handlar det en hel del om tatueringar 😁

• Like
Reactions: bvb
Jag tycker smärtan stiger efter en viss tid, tex 2 timmar.
Först gör det ont, sen domnar man bort lite eller vänjer sig vid smärtan och sen börjar det göra ont igen.

Sen är det som ni skriver, smärta är högst individuellt.

Kan även passa på att tipsa om filmen The King of Staten Island. Förutom att Bill Burr, den roligaste mannen i världen, är med så handlar det en hel del om tatueringar 😁

Första 10 minutrarna är hemska och efter 5 timmar. Sen har verkligen tatuerarens teknik en enorm påverkan (utöver placering).

Första 10 minutrarna är hemska och efter 5 timmar. Sen har verkligen tatuerarens teknik en enorm påverkan (utöver placering).
Verkligen! Mina två är helt olika tekniker. En old school och en lite mer realistisk. Den realistiska gjordes mycket mjukare medan en old school är grövre linjer och mer ifyllnad. Jag såg blåslagen ut av old school, men den detaljrika märktes knappt av, inget blod och enkel läkning efteråt.

Tjena på er

Ska skicka lite info till tatueraren och hade behövt lite inspiration. Tanken är att jag ska göra en klocka med barnens födelsetid. Det lutar åt fickur med panerai som grund. Men frågan är vad ska man ha för motiv som liksom binder ihop allt??

/Peter

Tack!

Haha ja herregud, många ställen som gjorde sjukt ont, armvecket och över armbågen tex. Men det värsta var skuggorna precis vid armhålan. Fyfan det var inte kul. :(

En och och en halv sittning vart det, så typ 8 timmar med lite pauser...

förstår att du är mör då! 8h är nog längsta sittningen jag gjort..

Men jäklar vad bra den blev 🙂 vart gjorde du den?

förstår att du är mör då! 8h är nog längsta sittningen jag gjort..

Men jäklar vad bra den blev 🙂 vart gjorde du den?
Haha, ja den var brutal sittningen igår. Men han sa att jag tog det bra. Fick dock bedövningsspray på slutet när han skulle köra vita finliret, det var fan underbart.

Ed Leon på Inknation i Södertälje. Ung kille från Venezuela.

Gjorde en tatuering för 18 år sedan som jag känner att jag skulle vilja göra en cover up på. Någon som har tips på tatuerare som är bra på detta? Främst i Västmanland/Sthlm/Uppsala men även Göteborg kan vara aktuellt.

Tillbaka
Topp