• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Gjorde en tatuering för 18 år sedan som jag känner att jag skulle vilja göra en cover up på. Någon som har tips på tatuerare som är bra på detta? Främst i Västmanland/Sthlm/Uppsala men även Göteborg kan vara aktuellt.

Svårt om det inte finns bild på den, eller i alla fall vilken stil det är vi talar om och hur stor den är, var den sitter o.s.v

Är öppen när det gäller stil men har tidigare alltid haft en förkärlek till japanskt.

Tatueringen jag gjorde var något jag ritade på en rast och tatueraren som gjorde den var lärling :bag: Kan inte påstå att den åldrats väl :/ strl är c.a 10x15 (EDIT: 7x6). Sitter strax under naveln/sidan :banghead:
Som motiv tänker jag mig typ en oxe eller liknande (vilket var detta skulle symbolisera). Alt. Japansk tiger eller något på frihand som har rätt "flow"
20210531_212657.jpg

Senast ändrad:
Är öppen när det gäller stil men har tidigare alltid haft en förkärlek till japanskt.

Tatueringen jag gjorde var något jag ritade på en rast och tatueraren som gjorde den var lärling :bag: Kan inte påstå att den åldrats väl :/ strl är c.a 10x15. Sitter strax under naveln/sidan :banghead:
Som motiv tänker jag mig typ en oxe eller liknande (vilket var detta skulle symbolisera). Alt. Japansk tiger eller något på frihand som har rätt "flow"

Det där är inga som helst problem att täcka med det du vill ha. Jag skulle rekommendera Pao på Siamese4Tattoo på Södermannagatan på Södermalm, Sthlm.

Tatueringen jag gjorde var något jag ritade på en rast och tatueraren som gjorde den var lärling :bag: Kan inte påstå att den åldrats väl :/ strl är c.a 10x15. Sitter strax under naveln/sidan :banghead:
Du kan ju kolla med Inknation i Södertälje där jag gjorde min coverup, jag tyckte dom gjorde ett bra jobb.

"Typ" Stockholm iaf. :)

Stockholm, tatuerare som är duktiga på fjärilar och blommor i stil med denna ? Har lovat kusinen en tatuering och måste hitta nån som kan rita ihop nåt eget men liknade den nedan. Hjälp snälla 😅

Bilagor

• 83A85B22-B90D-4D7E-9AD8-435BD9D276F2.jpeg
    83A85B22-B90D-4D7E-9AD8-435BD9D276F2.jpeg
    85.7 KB · Visningar: 40
Gjorde en jaguar på bröstet för några månader sen. Lovade mig själv efter 4,5h att detta var sista ggn jag gjorde nåt så jävla dumt. Men nu sitter jag här igen och är sugen på nytt.

Lite blandade old school tänker jag:

Revolver
Stilett
Svala (en till)
Fjäril
Lejonhuvud (lår)
Panterhuvud (lår)
Ormhuvud

Nån som har fler bra motiv?

• Like
Reactions: bvb
Gjorde en jaguar på bröstet för några månader sen. Lovade mig själv efter 4,5h att detta var sista ggn jag gjorde nåt så jävla dumt. Men nu sitter jag här igen och är sugen på nytt.

Lite blandade old school tänker jag:

Revolver
Stilett
Svala (en till)
Fjäril
Lejonhuvud (lår)
Panterhuvud (lår)
Ormhuvud

Nån som har fler bra motiv?
Vem går du till?

Okej nu är det fem år sedan jag jag tatuerarde mig sist, nu är det dags för nästa, det ska bli runskrift i lite "kladdig" stil. Svårt att förklara men här är en bild på ungefär hur jag har tänkt mig. Vad kallas stilen? Och någon som har tips på ställe i Västerås, Eskilstuna eller Örebro.

Bilagor

• Screenshot_20210822-181944_Chrome.jpg
    Screenshot_20210822-181944_Chrome.jpg
    77.7 KB · Visningar: 41
Nån som har koll på vem man ska gå till i Skåne/Halland/Blekinge/Småland/Danmark för Traditional och neotraditional?
I Malmö finns Julia Landehag på zoi tattoo för neotraditional. Liza på malört är också bra, dock stängt för bokningar tyvärr. traditional har jag gått till spider tattoo också i Malmö

Vad coolt, jag har aldrig sett dig som en tatuerings kille...men positivt överraskad 😎
Det går över...snart, mys smärtan😂

Visa gärna sen när klart 😇
Min andra och förhoppningsvis sista tatuering. Ville täcka över en gammal befintlig. Visar när den är färdig för dagen. Blir väl en sittning till gissar jag. Är inbokad 11-17 idag. Stört jävla länge tycker jag.

Tillbaka
Topp