• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Min andra och förhoppningsvis sista tatuering. Ville täcka över en gammal befintlig. Visar när den är färdig för dagen. Blir väl en sittning till gissar jag. Är inbokad 11-17 idag. Stört jävla länge tycker jag.
Cool 💪
Ja det blir segt på slutet men du får tänka på vattentålig vs. Vattentät så känns smärtan lättare 😅

Jag gillar typ allt han ritar. Tycker han gjorde en design som passar mig klockrent. Var såklart lite nervös innan jag såg den men jag hade inga invändningar alls på designen.
Ja, han är riktigt duktig. Gjort några på mig och en på min ena son.
Är Patrik kvar på unikum?
Nope, tror han är med Jonas någonstans utanför Borås. Eller var det sist jag hörde något om Mäster Sjöstjärna

Innehålls-diskussion. "Farliga" ämnen som ska förbjudas osv
Varit en del debatt om detta, googlar du hittar du massa information om det.
Diskussion vet jag väl inte. Datumet är ju faktiskt satt. Men ja.

Ironiskt att ett färgmärke ”löste problemet” och levererade en ny svart färg som skulle vara godkänd osv. Högre pris, nytt namn. ”Union”, som syftade på eU.

Problemet? Att innehållet är EXAKT samma som deras tidigare produkt som blir förbjuden 5/1….. Nice try.

Diskussion vet jag väl inte. Datumet är ju faktiskt satt. Men ja.

Ironiskt att ett färgmärke ”löste problemet” och levererade en ny svart färg som skulle vara godkänd osv. Högre pris, nytt namn. ”Union”, som syftade på eU.

Problemet? Att innehållet är EXAKT samma som deras tidigare produkt som blir förbjuden 5/1….. Nice try.
Det har debatterats en del, därav "diskussion"
Men ja, det är bestämt det har du rätt i.
Får se hur det slutar...

Det har debatterats en del, därav "diskussion"
Men ja, det är bestämt det har du rätt i.
Får se hur det slutar...
Mest intressant att färgtillverkarna tydligen har vetat om det här rätt länge om jag förstod det rätt. Men ingen har någon ny produkt. 4 veckor to go… wellwell.

• Like
Reactions: Jox
9919B7DA-6A33-4C0B-B6D5-0BD2BC5EF479.jpeg

Färdig! Typ 5 timmars smärta senare. 🤣 Den går hela vägen till skenbenet. Är supernöjd!

Senast ändrad:
Hur länge håller sig redan inköpta färger innan de blir gamla?
Ett år eller så tror jag det står på bäst-före. Men garanterat längre. Så det går bunkra lite om man vill.

Svart färg går alltid få tag i. Finns andra bläck som funkar som ej är ämnade för tatuering. Men man lär ju få böter osv om man blir påkommen. Om de ens kommer kolla…

Ett år eller så tror jag det står på bäst-före. Men garanterat längre. Så det går bunkra lite om man vill.

Svart färg går alltid få tag i. Finns andra bläck som funkar som ej är ämnade för tatuering. Men man lär ju få böter osv om man blir påkommen. Om de ens kommer kolla…
Blå + grön var det problem med sa Tony. Så bunkra de färgerna som fan då så lär tillverkaren ha löst det innan lagret tar slut.

Blå + grön var det problem med sa Tony. Så bunkra de färgerna som fan då så lär tillverkaren ha löst det innan lagret tar slut.
Över 4000 färger som blir bannade. Att få tag i färg är inte något problem, iallafall än. Vet inte hur folk resonerar, om de ska bunkra, sluta helt eller använda annat. Många små tillverkare i typ USA som kommer få många EUbeställningar.

Tror tyvärr det är rätt svårt för tillverkarna att komma på nya recept när innehållsgränserna nu är NOLL. Jag menar… vill du hitta typ nickel så kan du nog hitta 0,00001 i dricksvatten också. Men ja. Vi får se.

Över 4000 färger som blir bannade. Att få tag i färg är inte något problem, iallafall än. Vet inte hur folk resonerar, om de ska bunkra, sluta helt eller använda annat. Många små tillverkare i typ USA som kommer få många EUbeställningar.

Tror tyvärr det är rätt svårt för tillverkarna att komma på nya recept när innehållsgränserna nu är NOLL. Jag menar… vill du hitta typ nickel så kan du nog hitta 0,00001 i dricksvatten också. Men ja. Vi får se.
Bra att man mest gaddar med svart! :)

Tillbaka
Topp