• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tattoo aka never ending story...

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag ville bara fylla på listan med duktiga tatuerare.
Nu pratade vi japanskt. Förvisso gillar jag Joels japanska grejer väldigt mycket men det är ju inte hans mainwork. Även om det som sagt är väldigt bra. De jag listade gör uteslutande (i princip) japanskt och kanske är de jag tittar på när jag tänker japanskt. Joel kvalar iaf in på min egna lista utan problem på både traditionellt och japanskt. Favorit genom alla år, vi började typ samtidigt.
 
Nu pratade vi japanskt. Förvisso gillar jag Joels japanska grejer väldigt mycket men det är ju inte hans mainwork. Även om det som sagt är väldigt bra. De jag listade gör uteslutande (i princip) japanskt och kanske är de jag tittar på när jag tänker japanskt. Joel kvalar iaf in på min egna lista utan problem på både traditionellt och japanskt. Favorit genom alla år, vi började typ samtidigt.

aah då borde jag teoretiskt sätt följa dig på instagram. Jag har följt joel typ sen bilddagboken och var i svängen väldigt inne i svängen runt 2007-2014.
 
Kul! Kanske? Vill inte skriva vem jag är öppet. Men jag är också från bilddagbokstiden haha.

Eftersom jag blev intresserad av tatueringar runt då så I teorin borde jag ha det. Alltså Jag har ingen aning om vem du är men du vet sannolikhetslära och allt det där!

Jag var själv lärling 2011 men valde att hoppa av det pga trassel med min mentor
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nygaddad samt fyllt i fingrarna ännu en gång 🙌😊.
9A3E0BF8-797F-4CC3-B698-F667C02331FF.jpeg
9D020FC7-EA60-411F-A81B-29B511363B24.jpeg
50D7F8E8-56C3-4743-82A9-98472F145253.jpeg
41710734-6EE3-49D9-92C9-F5110C5716FE.jpeg
B8D42989-595C-4E25-9746-1960FE85F8F1.jpeg
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fy fan, gjorde två gaddningar på vänsterarmen för några veckor sen och tyckte det gjorde ont som fan. Du är dedikerad! Vad gör ondast?
Haha visst fan gör det ont och den som säger något annat ljuger :angel:. Det stället som gjort ondast på mig var båda armhålorna, så långt ifrån skönt som det kan bli :cool: Där och då ställde jag mig frågan vad jag höll på med egentligen haha :banghead:.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Nygaddad samt fyllt i fingrarna ännu en gång 🙌😊.
9A3E0BF8-797F-4CC3-B698-F667C02331FF.jpeg
9D020FC7-EA60-411F-A81B-29B511363B24.jpeg
50D7F8E8-56C3-4743-82A9-98472F145253.jpeg
41710734-6EE3-49D9-92C9-F5110C5716FE.jpeg
B8D42989-595C-4E25-9746-1960FE85F8F1.jpeg
Inte för att göra dig besviken, men du lär få fylla i fingrarna igen. Det ser väldigt lättkört ut och dessutom är smala linjer svårt att få till bra (så att det sitter kvar) på dessa placeringar. Men det är bara köra igen isf.. Ett bra Alternativ isf är att köra lite kralligare konturer. :)
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Inte för att göra dig besviken, men du lär få fylla i fingrarna igen. Det ser väldigt lättkört ut och dessutom är smala linjer svårt att få till bra (så att det sitter kvar) på dessa placeringar. Men det är bara köra igen isf.. Ett bra Alternativ isf är att köra lite kralligare konturer. :)
Det gör du inte 😎, gjorde första ifyllningen idag på fingrarna. Som du skriver, smala linjer och placeringen gör det inte enkelt för bläcket att fästa. Har dock i åtanke att göra linjerna tjockare ifall det börjar se ut som skit 😊.
 

Coromo

Omega
Är i tankarna på att göra en sleeve i realism/gråskala och hade gärna tagit emot lite tips på olika tatuerare som man bör kolla upp.
Göteborgsområdet är det som gäller för min del.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Dålig fart här...
Tänkte höra om någon som tatuerat sig på låret och hur det känns?
Nu har jag ingen på låret, men det är ytterst individuellt.
Jag har tex på fötterna, vilket var helt smärtfritt för mig medan andra har tyckt att det varit bland det värsta de gjort.
Sidan/revbenen är det ställe där det gjort ondast på mig. Det var jävligt från första till sista sekund
Har en del att göra med tatueraren också(och maskinerna), vissa kör hårt och andra är riktigt mjuka på handen

Bottom line är väl ändå att det är en smärta man själv valt och därför kan förhålla sig till. MYCKET värre att sparka lilltån i tex ett bord, där smärtan kommer utan att man hunnit förbereda sig. Vill man tatuera sig kommer smärtan "på köpet" och idag finns det ju genvägar (fusk... ;P ) som salvor, plåster osv. Har man låg smärttröskel, eller bara vill ha det så bekvämt som möjligt räcker en alvedon och en ipren samtidigt rätt långt
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Inte för att göra dig besviken, men du lär få fylla i fingrarna igen. Det ser väldigt lättkört ut och dessutom är smala linjer svårt att få till bra (så att det sitter kvar) på dessa placeringar. Men det är bara köra igen isf.. Ett bra Alternativ isf är att köra lite kralligare konturer. :)
Då är tid bokad 31/3 för att fylla i fingrarna för andra gången 😂 samt göra lite skuggningar på halsen/nacken. Ska kolla med tatueraren om hon kan köra med en tjockare nål och kanske lite djupare.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Har en i A4-storlek på vänster lår som krävde överjävlig disciplin.
I skala snällast till ondast, för mig personligen:

Underarm
Överarm
Armbåge
Lår
Bröst
Mage

Nu har jag ingen på låret, men det är ytterst individuellt.
Jag har tex på fötterna, vilket var helt smärtfritt för mig medan andra har tyckt att det varit bland det värsta de gjort.
Sidan/revbenen är det ställe där det gjort ondast på mig. Det var jävligt från första till sista sekund
Har en del att göra med tatueraren också(och maskinerna), vissa kör hårt och andra är riktigt mjuka på handen

Bottom line är väl ändå att det är en smärta man själv valt och därför kan förhålla sig till. MYCKET värre att sparka lilltån i tex ett bord, där smärtan kommer utan att man hunnit förbereda sig. Vill man tatuera sig kommer smärtan "på köpet" och idag finns det ju genvägar (fusk... ;P ) som salvor, plåster osv. Har man låg smärttröskel, eller bara vill ha det så bekvämt som möjligt räcker en alvedon och en ipren samtidigt rätt långt
Håller helt med! Har en hyfsat stor på låret och att göra den gjorde inget vidare ont på mig jämfört med resten av kroppen. Sen är det väldigt individuellt med tatueringar 🙂.

Beror helt på var. Baksida/insida suger. Utsida/framsida är väldigt okej. En av kroppens snällaste ställen.

Tack för feedback och ja, det är förmodligen individuellt om det gör ont eller ej där...
Jag har kört bröstet och revbenen redan och klarat det bra så kommer säkert funka..

Har en tid bokad om någon månad och har varit helt inställd på att den ska vara på låret tills jag vakande i morse då jag började fundera över placering.. är det som med klockor.. om man funderat på att sälja så finns inte kärleken kvar.. alltså om jag börjat fundera på placeringen så är den inte rätt?
 
Topp